جستجو

راه های ترمیم نمای ساختمان

ترمیم نمای ساختمان

فهرست مطالب

ترمیم نمای ساختمان یکی از روش‌هایی است که به زیبایی ساختمان و محل سکونت می‌افزاید. ظاهر نما، اصلی‌ترین عنصر در ساختمان محسوب می‌شود. محافظت و زیبایی نمای ساختمان اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که نمای ساختمان همواره در معرض عوامل مختلفی چون شرایط جوی، اشکالات نصبی، آب‌بندی نادرست و نفوذ رطوبت است، ترمیم نما باید هر چند مدت یکبار انجام شود. به طور مثال زمانی که سنگ نمای ساختمان ریزش پیدا کند باید ترمیم شود.

ظاهر نما یقینا مهم ترین قسمت ساختمان است و توجه به آن نشان دهنده نظم و سلیقه ساکنین آن است. علاوه بر اهمیت حفظ ظاهر نمای ساختمان باید به این موضوع توجه‌ کرد که برای محافظت از عابرین و ساکنین ساختمان حتما به مقاوم سازی و افزایش استحکام نمای ساختمانتان اقدام نمایید.

روش های ترمیم نمای ساختمان

  • کار با طناب (راپل)

روش‌ ترمیم سنگ نما با طناب، مناسب این آپارتمان‌های بلند می‌باشد. هم ایمنی بالاتری دارد و هم کار، تخصصی‌تر انجام می‌شود و البته هزینه تمام شده نیز کمتر خواهد بود. کار با طناب با سرعت بیشتری انجام می‌شود و به راحتی می‌توان تمام نقاط نما را ترمیم نمود.

  • نصب داربست

امروزه ابزارهای ایمنی در ارتفاع، زیاد استفاده می‌شوند. داربست یکی از این ابزارهای مهم است که برای ترمیم نمای ساختمان قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما این روش کمتر استفاده می‌شود؛ چرا که معایبی دارد. از جمله معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • هزینه نصب داربست بسیار بالا است.
    • شخصی که بر روی چوب داربست کار می‌کند، در معرض خطر است.
    • فضای زیادی را برای نصب اشغال می‌کند. در این صورت، رفت و آمد عابرین و وسایل نقلیه سخت می‌شود.
  • دستگاه بالابر کلایمر

استفاده از این دستگاه یک روش‌ترمیم سنگ نما است که به نوبه خود معایبی را شامل می‌شود.

  • اجاره این دستگاه به صورت ماهانه، حدود چهار میلیون تومان است.
  • هزینه نصب آن نیز بسیار زیاد می‌باشد.
  • چون سبدهای نصب شده کلایمر، دو تا شش متری است، پس از ترمیم این مساحت باید دستگاه جابجا شود. در نتیجه سرعت کار با این دستگاه پایین می‌باشد.
  • جابجایی دستگاه شامل هزینه‌های نصب جداگانه می‌باشد.
ترمیم نمای ساختمان
ترمیم نمای ساختمان

تعمیر و ترمیم نمای سنگی

اجرای نمای سنگی روز به روز در ایران رو به افزایش است و دلیل آن قیمت ارزان سنگ در ایران و فراوانی معادن سنگ است به هر حال الان نمای زیبا و لوکس یک نمای سنگی طرح دار و سنگین است و این یک واقعیت غیر قابل انکار است. اما این زیبایی و تجمل نما می تواند با ریزش چند قاب سنگ از نما کاملا زشت و نامفهوم دیده شود؛ با اجرای پیچ و رولپلاک در نما از ریزش بیشتر سنگ ها جلوگیری و با نصب سنگ های ریخته ی نما زیبایی و دوام را می توان به نمای ساختمان بخشید.

توجه داشته باشید استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در مواقع زلزله و طوفان ایمنی نمای ساختمان را به شدت بالا می برد. زمانی که سنگی از نمای ساختمان ریزش میکند توجه داشته باشید که امکان دارد هر یک از سنگ های دیگر نما بریزد بنابراین این فرضیه که تنها یک قسمت نمای ساختمان پیچ شود کاملا اشتباه است و با انجام دریل کاری و سوراخ کردن سنگ نما به سنگ های کناری تنش وارد شده و سست می شود بنابراین الزامی است که تمام سنگ های نما ترمیم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *