جستجو

راهنمای خرید سنگ تراورتن

راهنمای خرید سنگ تراورتن

فهرست مطالب

راهنمای خرید سنگ تراروتن به شما کمک می کند که در هنگام خرید سنگ های تراورتن به برخی نکات توجه داشته باشید؛ تا در هنگام نماکاری به مشکل بر نخورید و طول عمر مفید سنگ و نمای ساختمان را افزایش دهید. یکی از بهترین و محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی، سنگ تراورتن است. این سنگ انواع متفاوتی دارد و در موارد مختلفی به کار می‌رود. سنگ تراورتن نما یکی از پرمصرف‌ترین محصولات سنگ تراورتن است. دلایل بسیاری دست به‌دست هم داده است که این سنگ به‌عنوان انتخاب اصلی برای نمای ساختمان به کار گرفته شود از جمله این دلایل  می‌توان به زیبایی، قیمت مناسب و مقاومت خوب اشاره کرد. سنگ ایران مهر ارائه‌دهنده انواع سنگ‌های تراورتن عباس آباد شما را در خرید درست و مطمئن سنگ تراورتن راهنمایی می کند.

سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن به دسته سنگ های رسوبی گفته می شود که دارای بافت متخلخل می باشند. تنوع بی شمار در طرح و رنگ و همینطور مقاومت بسیار خوب آن ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، سبب گردیده است تا از این سنگ در محیط های بیرونی و داخلی ساختمان استفاده بسیار شود. این سنگ در ابعاد گوناگونی از جمله، 40 طولی، 30 طولی و 30*60، 40*60، 40*40 و دیگر ابعاد فرشی برش و فرآوری می شود. تراورتن را به دو صورت صیقلی و چرمی فرآوری می کنند. سنگ های تراورتن صیقلی، اغلب در نما و سنگ های تراورتن چرمی معمولا به عنوان سنگفرش در حیاط ها، روف گاردن و محیط های باز استفاده می شوند.

نکات مهم خرید سنگ تراورتن

  • نوع سنگ تراورتن:

سنگ های تراورتن از معادن مختلفی با بافت گوناگونی استخراج می شود. فرضا برخی از سنگ ها نمی توانند در آب و هوای مرطوب طول عمر مفید خوبی داشته باشند و زود از بین می روند. از معروف ترین سنگ های تراورتن سفید که در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت خوبی دارند، می تواند اشاره کرد به تراورتن های عباس آباد و دره بخاری.

  • کیفیت ساب سنگ:

سنگ های تراورتن هر چه سطح یکدست تر، صیقلی تر و براق تری داشته باشند از قیمت بالایی برخوردار هستند و از طرفی استفاده آن ها در نما باعث چندین برابر شدن زیبایی ساختمان می شود. متریال های استفاده شده در حین فرآوری سنگ های تراورتن نیز اهمیت زیادی دارد مانند نوع و کیفیت رزین استفاده شده.

  •  میزان تخلخل سنگ:

هرچه میزان تخلخل سنگ بیشتر باشد، سنگ از کیفیت پایین تری برخوردار است و در هنگام جابجایی، آسیب پذیر تر است. اگر تخلخل سنگ بالا باشد، سنگ ممکن است آب ملات را جذب کند و باعث شوره زدن سطح سنگ و به وجود آوردن ظاهری بد شود. تخلخل سطح روی سنگ با موادی همچون رزین پر می شود و سطح سنگ یکدست می گردد. میزان تخلخل پشت سنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

  • سورت سنگ: 

یکی از مهم ترین نکات خرید سنگ، توجه به سورت سنگ می باشد. سنگ های تراورتن ارزان قیمت، ممکن است سورت رنگی یکدستی نداشته باشند و سنگ ها با بازه رنگی زیادی همراه باشد. سنگ های تراورتن سورت شده، از نظر رنگ و طرح مشابه یکدیگر هستند و استفاده آن ها در نما، ظاهر ساختمان را شیک می کند.

از دیگر نکات حائز اهمیت می توان به گونیا بودن سنگ، ضخامت سنگ، کیفیت برش سنگ و … اشاره کرد. اما برای خرید سنگ تراورتن نما باید پیش از هرگونه اقدامی، اطلاعات مناسب را کسب کرده و نیاز خود را شناسایی کنید. بودجه، نوع سنگ و ظرفیت ساختمان مواردی است که پیش از خرید حتما باید به آن‌ها توجه زیادی داشته باشید.

در راهنمای خرید سنگ تراورتن سعی کردیم نکات مهم را به طور خلاصه در اختیار شما بگذاریم اما با توجه به اینکه این سنگ انواع مختلفی دارد که می‌تواند تصمیم‌گیری را برای شما سخت کند مشاورین ما در مجموعه سنگ ایران مهر آماده ی پاسخگویی و راهنمایی شما عزیزان می باشند؛ کافیست با ما در تماس باشید تا از مشاوره رایگان خرید سنگ بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *