جستجو

فرآوری سنگ تراورتن عباس آباد

فرآوری سنگ تراورتن

فهرست مطالب

فرآوری سنگ یکی از عملیات های اساسی در آماده سازی سنگ است. سنگ‌های ساختمانی از دسته‌های مختلفی تشکیل‌شده‌اند که هرکدام برای قسمتی از ساختمان مناسب هستند.

در معماری ساختمان این نکته وجود دارد که هر سنگ با توجه به رنگ، جنس و کاربردی که دارد در فضای مخصوص به خود به‌کار برده می‌شود.

برای استفاده از سنگ ها در قسمت های مختلف ساختمان، باید روی سطح آن پرداخت هایی متناسب با مکانی که قرار است سنگ در آن جا استفاده شود،

سنگ تراورتن از جمله سنگ های محبوب و پرطرفدار در صنعت ساخت و ساز است و این سنگ را در نمای بسیاری از ساختمان ها دیده ایم.

به دلیل استفاده بیشتر از تراورتن در نمای خارجی لازم است فرآوری هایی روی این سنگ اجرا شود و باعث مقاومت و زیبایی بیشتر آن شود. در ادامه به این موارد میپردازیم:

انواع فرآوری سنگ تراورتن

  • صیقلی
  • براش
  • هوند
  • تامبل
سنگ تراورتن عباس آباد

صیقلی

درباره روش صییقلی که یکی از متداولترین روش ها نیز می باشد باید به خاطر داشته باشید که سنگ قبل از ساب باید کاملاً از سطح سالمی برخوردار باشد.

اگر سنگ دارای شکستگی یا ترک باشد قبل از انجام عملیات ساب توری رزین روی آن انجام می‌گیرد تا به استحکام لازم برسد و فرآوری روی آن صورت پذیرد.

فرآوری صیقلی سطحی یکدست و براق بر روی سنگ به وجود می آورد.

براش

تراورتن براش ظاهری روستایی مانند، طبیعی و جذاب دارد. آن چه که باعث ایجاد چنین نمایی در این سنگ می شود، استفاده از براش های مخصوص و ایجاد بافت بر روی سنگ می باشد.

هوند

این فرآوری سطحی صاف و یکدست به سنگ می بخشد اما مات می باشد

تامبل

در روش تامبل در ابتدا سنگ اندازه گیری و بریده می شود و در پوششی پلاستیکی قرار داده شده و سطح آن با آب و مواد ساینده، ساییده می شود.

گاهی لازم است در این مرحله اسید هم استفاده شود.

تراورتن تامبل از ظاهر طبیعی تری برخوردار می باشد و مانند تراورتن براش از بافت بیش تری نسبت به سایر نمونه ها برخوردار می باشد.

تفاوت این دو فرآوری در آن است که مدل تامبل گوشه های صاف تری دارد.

زیبایی بی نظیر سنگ های تراورتن

سنگ تراورتن جزو محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشد و در نمای خارجی و داخلی کاربرد های بسیاری دارد.

انتخاب تراورتنی با فرآوری مناسب کارکرد آن باعث عمر بالا تر سنگ و ماندگاری آن خواهد بود.

مشاوران مجموعه سنگ ایران مهر در تلاش‌اند تا با راهنمایی و مشاوره صحیح بهترین انتخاب را پیش روی مشتری قرار دهند برای ارتباط با مشاوران مجموعه کلیک کنید.

مجموعه سنگ ایران مهر باتکیه بر توانایی کارکنان متخصص و سال ها تجربه در صنعت سنگ همواره حفظ کیفیت محصول و رضایت مشتری را اولویت خود قرار داده است.

و امروزه که یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراورتن عباس آباد است با تولید انواع سنگ تراورتن عباس آباد در سورت های مختلف به خدمت رسانی مردم شریف ایران مشغول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *