جستجو

بهترین سنگ برای کف ساختمان

بهترین سنگ برای کف ساختمان

فهرست مطالب

همواره در هنگام ساخت یا نوسازی ساختمان انتخاب یک کفپوش مناسب دغدغه آفرین است. در این بین سنگ ها به واسطه مقاومت و دوام بالای خود بیش از سایر گزینه ها مورد توجه قرار دارند. استفاده از سنگ ها می تواند محیط خانه را لوکس و جذاب کند. از طرف دیگر طول عمر بالایشان، آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل کرده است. با توجه به مطالب ذکر شده این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی های بهترین سنگ کف پرداخته است.

بهترین سنگ برای کف پذیرایی چه ویژگی هایی دارد؟

در هنگام انتخاب و خرید بهترین سنگ کف لازم است ویژگی های آن مورد بررسی قرار گیرد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.  

مقاومت در برابر خط و خش

سنگ های مورد استفاده در کف ساختمان در معرض تردد و آسیب دیدگی زیادی قرار دارند، از اینرو احتمال بروز خط و خش بر روی آنها بالا است. با توجه به اینکه خط و خش ها به مرور زمان می توانند ظاهر کفپوش را نامناسب و زشت کنند؛ لازم است در هنگام خرید، سنگی که در برابر خط و خش مقاوم است انتخاب شود.

تمیز شدن آسان

برخی از سنگ ها دارای ساختار متخلخلی هستند، به همین دلیل به سختی می توان آنها را تمیز کرد. در واقع در هنگام خرید بهترین سنگ برای کف ساختمان باید به قابلیت تمیز شوندگی آن توجه شود. ساختار سنگ باید به گونه ای باشد که لکه ها به راحتی از روی آن پاک شوند.

عدم لغزندگی

به منظور جلوگیری از سرخوردگی لازم است به لغزندگی سنگ توجه شود. جنس و شیوه فراوری سنگ بر میزان لغزندگی آن موثر است. در روند فراوری سنگ می توان از میزان لغزندگی آن کاست. لذا در هنگام انتخاب بهترین سنگ کف حتما به این فاکتور دقت داشته باشید.

قابلیت انتقال گرما

یکی از معایب استفاده از سنگ، سرد بودن آن است. با این وجود با استفاده از سیستم گرمایشی مناسب می توان این مشکل را برطرف کرد. در این بین برای ساختمان هایی که به سیستم گرمایشی از کف مجهز هستند، باید به قابلیت انتقال گرمای سنگ دقت داشت. سنگ منتخب باید بتواند حرارت را جذب و به محیط انتقال دهد.

 شکل ظاهری

بهترین سنگ کف ساختمان باید تنوع طرح و رنگ بالایی داشته باشد. از طرف دیگر جلا و درخشندگی آن نیز بسیار مهم است.

چه سنگی مناسب کف ساختمان است؟

مزایای استفاده از سنگ کف در ساختمان

استفاده از بهترین سنگ در کف ساختمان مزایای بیشماری را به همراه دارد که از جمله ی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع بهترین سنگ کف

سنگ ها تنوع بالایی دارند به همین دلیل هر فردی بسته به اولویت و سلیقه شخصی خود می تواند اقدام به انتخاب و خرید بهترین سنگ برای کف ساختمان کند. در ادامه معرفی مختصری از انواع بهترین سنگ کف صورت می گیرد.

  • سنگ مرمر

سنگ مرمر در دسته سنگ های زیبا، لوکس و لاکچری قرار دارد. آنچه موجب متمایز شدن این سنگ شده، مقاومت بالای آن به سرما، یخبندان و نور خورشید است. سنگ مرمر به واسطه انعکاس نور می تواند به فضا جلو ویژه ای ببخشد.

  • سنگ گرانیت

یکی از بهترین سنگ کف ساختمان، سنگ گرانیت است. این سنگ مقاومت بالایی دارد به همین دلیل بیشتر برای مناطق پرتردد مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ گرانیتی می تواند در برابر سرما، گرما، نور خورشید، ضربه و … از خود مقاومت بالایی نشان دهد. این سنگ در دسته سنگ های لغزنده قرار دارد، بنابراین برای استفاده در محیط های خارجی بهتر است سطح آن زبر شود.

  • سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی دیگر از بهترین سنگ کف ساختمان است. این سنگ با سنگ های مرمر تفاوت های زیادی دارد و میزان مرغوبیت آن بالاتر است. استفاده از این سنگ نه تنها به فضای خانه زیبایی و شکوه خاصی می بخشد، بلکه به واسطه مقاومت به ضربه، نور خورشید و رطوبت خود می تواند طول عمر بالایی نیز داشته باشد. لازم به ذکر است سنگ مرمریت تنوع بالایی دارد و برخی از آنها به دلیل ماهیت آهکی خود در برابر ضربه و خش مقاوم نیستند. بنابراین در هنگام خرید بهترین سنگ برای کف ساختمان، به این نکته دقت داشته باشید.

بهترین سنگ تراورتن عباس‌آباد در اصفهان
  • سنگ کف چینی

سنگ کف چینی در زیر مجموعه سنگ های مرمریت قرار دارد و در ساختار آن دانه های بلوری درشتی قابل مشاهده است. این سنگ در برابر تغییرات دمایی، رطوبت، نور خورشید و …. مقاومت بالایی دارد. این سنگ قابلیت شستشو نیز دارد، به همین دلیل برای سرویس های بهداشتی نیز قابل استفاده است.

  • سنگ تراورتن

سنگ تراورتن به واسطه ظاهر زیبا و تزئینی خود مورد توجه قرار گرفته است. این سنگ اگرچه مقاومت قابل قبولی در برابر ضربه، رطوبت و نور خورشید دارد، با این حال نسبت به سایر سنگ ها مقاومت کمتری از خود نشان می دهد. این سنگ به راحتی تمیز می شود و تقریبا می توان آن را عایق صدا و حرارت دانست.

سنگ تراورتن عباس آباد برای کف پذیرایی

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از بهترین سنگ ها برای کف ساختمان است. این سنگ به واسطه شیوه فراوری منحصربفرد خود، مقاومت بالایی دارد. از طرف دیگر تنوع رنگ و مدل های آن موجب شده است که خریدار حق انتخاب گسترده ای داشته باشد. سنگ تراورتن عباس آباد در برابر نور خورشید، گرما، سرما و … مقاوم است. از اینرو در تمامی شرایط آب و هوایی می توان از آن استفاده کرد. در بسیاری از مواقع جهت بهبود ویژگی های سنگ تراورتن عباس آباد از رزین های اپوکسی استفاده می شود.

خرید بهترین سنگ کف

در هنگام خرید بهترین سنگ کف لازم است فاکتورهای مختلفی همچون بودجه، شرایط آب و هوایی، میزان تردد، ظاهر ساختمان و … مورد بررسی قرار گیرد. از طرف دیگر اعتبار فروشنده نیز می تواند به داشتن یک انتخاب باکیفیت و مناسب کمک کند. شرکت صنایع سنگ ایران مهر یکی از معتبرترین فروشگاه های عرضه  کننده سنگ تراورتن عباس آباد است. با ثبت سفارش در این شرکت معتبر می توانید در کمترین زمان محصول مورد نیاز خود را با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *