جستجو

بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر + ۴ ویژگی عالی

بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر

فهرست مطالب

کشور ایران، یک کشور با شرایط آب و هوای متنوع است. از جنوب تا شمال کشور ایران شاهد تنوع بالای آب و هوایی هستیم. به طوری که در برخی از مناطق هوا چنین سرد است که احتمال یخ زدگی تمامی مصالح ساختمان سازی وجود دارد و در بعضی از مناطق نیز هوا آنقدر گرم است که ممکن است مصالح ساختمانی به راحتی دچار تغییر رنگ و شکل شوند. مناطق سردسیر شمالی کشور ایران، معمولا باعث ایجاد حساسیت بیشتری در انتخاب مصالح ساختمانی از جمله سنگ نما می شوند. به همین خاطر بسیاری از افرادی که در پروژه های ساخت و ساز فعال اند، به دنبال این هستند که از بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر استفاده کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین سنگ نمای کلاسیک و مدرن برای مناطق سردسیر را به شما معرفی کنیم.

سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟

سنگ نمای مناسب برای مناطق سردسیر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

هوای سرد، می تواند باعث یخ زدگی برخی از مصالح ساختمانی شود. سنگ نمای مناسب برای مناطق سردسیر، سنگی است که مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف در این آب و هوا داشته باشد. در این صورت است که می توانید با خیالی راحت، از این سنگ های نما استفاده کرده و از زیبایی آن ها نهایت لذت را ببرید. در ادامه به ویژگی های سنگ نمای مناسب برای مناطق سردسیر اشاره می کنیم.

۱.    مقاوم در برابر یخ زدگی

دمای هوا در مناطق سردسیر می تواند به چندین درجه زیر صفر نیز برسد. همین موضوع باعث یخ زدگی مصالح ساختمانی مختلف می شود. به خصوص مصالحی که می توانند رطوبت را در خود نگه دارند، با این مشکل مواجه خواهند شد. بنابراین، حتما در هنگام انتخاب سنگ نما برای مناطق سردسیر باید به این نکته توجه شود و از خرید سنگ های نمای بی کیفیت که مقاومت بالایی در برابر یخ زدگی ندارند، اجتناب گردد.

۲.    عدم ورود آب به داخل سنگ

سنگ هایی که برای سنگ نما در مناطق سردسیر استفاده می شوند، باید بتوانند در برابر ورود آب از خودشان مقاومت نشان دهند. همانطور که توضیح دادیم، اگر آب داخل این سنگ ها شود، در زمانی که دما بسیار پایین می آید؛ این آب به راحتی یخ می زند و سنگ خرد خواهد شد. از این رو سنگ هایی که دارا تخلخل بسیار بالایی هستند، برای استفاده در مناطق سردسیر مناسب نخواهند بود.

۳.    جذب گرمای بیشتر در طول روز

یکی دیگر از خصوصیات بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر، جذب گرمای زیاد در طول روز است. سنگ هایی که بتوانند در دماهای بالا، گرما را جذب کنند در شب های سرد مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. از این رو جذب گرما توسط سنگ های نما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

۴.    مقاوم در برابر باد و باران

مقاومت سنگ های نما در برابر باد و باران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اینکه سنگ ها بتوانند روی دیوار به طور کامل فیکس شوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین این سنگ ها باید بتوانند در برابر بارش باران اسیدی و برف از خود مقاومت نشان دهند.

تراورتن عباس آباد

بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر

با توجه به ویژگی های خاص سنگ نما برای مناطق سردسیر، این سنگ ها باید دارای ویژگی های خاصی باشند که قبلا در مورد آن ها صحبت کردیم. در میان انواع سنگ های موجود در بازار که برای نماسازی استفاده می شوند، سنگ تراورتن یکی از بهترین سنگ ها است. این سنگ به صورت لایه ای در مناطق گرمسیر تولید می شود و معمولا در رنگ بندی های روشن قابل تهیه است.

ساختار زیبای سنگ نما برای مناطق سردسیر نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که پیشنهاد می کنیم حتما از سنگ های لوکس و خاص مانند سنگ تراورتن استفاده کنید. ناگفته نماند که سنگ تراورتن دارای تنوع زیادی است و باید حتما نمونه ای از آن را انتخاب کنید که در برابر دمای پایین مقاوم است.

تراورتن عباس آباد

بهترین سنگ تراورتن برای مناطق سردسیر

همانطور که می دانید سنگ های تراورتن موجود در بازار کشور ایران دارای تنوع بالایی هستند. ساختار همه آن ها با هم یکسان نبوده و هر کدام طول عمر و دوام متفاوتی دارند. سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از بهترین سنگ های نمای موجود در بازار است. این سنگ برخلاف بسیاری از سنگ های طبیعی، دارای درصد تخلخل بسیار پایینی است و وزن سبکی دارد. سنگ تراورتن می تواند در برابر رطوبت و دمای پایین مقاومت خوبی از خود نشان دهد. چرا که ساختار این سنگ ها بسیار مقاوم تر از چیزی است که تصور می کنید.

تراورتن عباس آباد برخلاف بسیاری از سنگ های طبیعی نما دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و بارش باران است. این سنگ ها می توانند در همه شرایط آب و هوایی از خود مقاومت بالایی نشان دهند. بنابراین، حتی در مناطقی که اختلاف دمای شب و روز بسیار زیاد است، می توان از سنگ ها استفاده کرد. از این رو اگر نیاز به خرید بهترین سنگ نما برای استفاده در مناطق سردسیر دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که سنگ تراورتن عباس آباد را انتخاب کنید.

بهترین سنگ تراورتن عباس آباد در صنایع سنگ ایران مهر

صنایع سنگ ایران مهر، یکی از بهترین مجموعه های تولیدی در زمینه تولید انواع سنگ تراورتن عباس آباد است. سنگ سفید نمای تراورتن تولیدی توسط این مجموعه از بهترین کیفیت برخوردار بوده و می تواند تا سالیان سال از خود مقاومت نشان دهد. تنوع در طرح ها و مدل های مختلف سنگ تراورتن، به شما این امکان را می دهد تا بر اساس سلیقه شخصی خودتان بتوانید بهترین این سنگ ها را سفارش داده و برای اجرا در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی

مناطق سردسیر دارای شرایط آب و هوایی خاصی هستند. قطعا مصالح ساختمانی که در مناطق سردسیر استفاده می شوند، باید بتوانند در برابر دماهای پایین از خود مقاومت بالایی نشان دهند. از این رو انتخاب بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر بسیار مهم است. در این مقاله شما را با سنگ تراورتن به عنوان بهترین سنگ نمای رومی، مدرن و کلاسیک آشنا کردیم. شما می توانید این سنگ های باکیفیت و با طول عمر بالا را برای نماسازی ساختمان های لوکس و مدرن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *