جستجو

بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر چیست؟

بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر

فهرست مطالب

کشور ایران دارای شهرهای متنوع با شرایط آب و هوایی مختلف است. بدون شک مصالح ساختمانی که برای یک آب و هوای سرد استفاده می شوند، به احتمال زیاد نمی توانند برای مناطق گرمسیر نیز مورد استفاده قرار گیرند. حال اگر این مصالح در معرض هوای بیرونی نیز باشند، حساسیت انتخاب آن ها به حداکثر می رسد. بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر، سنگی است که بتواند در برابر شرایط آب و هوایی این مناطق مقاومت خوبی از خود نشان بدهد. مقاومت بالای این سنگ ها در برابر آفتاب، گرما و … بسیار مهم است. از این رو در ادامه این مقاله قصد داریم، بهترین سنگ نما برای مناطق با آب و هوای گرم را به شما معرفی کنیم.

مزایای سنگ تراورتن عباس آباد در نمای ساختمان

اهمیت انتخاب بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر

مناطق گرمسیر در کشور ایران کم نیستند. در جنوب کشور بیشتر مناطق آب و هوای بسیار گرمی دارند. حتی ممکن است دمای هوا در این مناطق به بیش از ۶۰ درجه سانتی گراد نیز برسد. تابش مستقیم نور آفتاب به سنگ نما، می تواند باعث خرابی و تغییر رنگ آن شود. دمای بالا نیز ساختار برخی از سنگ های نما را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی باعث افتادن این سنگ ها و یا عدم گیرش مناسب آن ها به دیوار می شود.

همه این موارد ایجاب می کنند که سنگ نمای رومی یا مدرن مناسبی برای مناطق گرمسیر در کشور ایران انتخاب شود. در غیر این صورت حتی با صرف هزینه های بالا، باز هم ممکن است مجبور به تعویض سنگ های نما شوید.

بهترین سنگ نما برای مناطق با آب و هوای گرم چیست؟

برای آب و هوای گرم، باید حتما از سنگ هایی استفاده می شود که مقاومت بالایی در برابر آفتاب و دمای بالا دارند. سنگ تراورتن از جمله سنگ هایی است که می تواند با داشتن مقاومت بالا در برابر دمای بالا و آفتاب برای نماسازی در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گیرد. این سنگ ها دارای تنوع بالایی هستند و ویژگی های هر کدام از آن ها با هم متفاوت است.

سنگ عباس آباد که به آن سنگ تراورتن عباس آباد نیز می گویند، یکی از بهترین انواع سنگ های تراورتن است که برای تمامی شرایط آب و هوایی از جمله آب و هوای گرم مناسب است. سنگ تراورتن می تواند در برابر آفتاب و دمای بالا مقاومت خوبی از خود نشان دهد. از این رو بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر، این سنگ است. به ویژه اینکه سنگ های تراورتن عباس آباد بیشتر در رنگ های روشن دیده می شوند.

در شهر های گرم و مرطوب چه سنگ هایی در نمای ساختمان باید کار شود

آیا این سنگ در برابر آفتاب مقاوم است؟

آفتاب مستقیم و گرم، مهم ترین مشخصه آب و هوای گرم در ایران است. سنگ نما به دلیل اینکه در محیط های خارجی نصب می شود، باید در معرض آفتاب مقاومت خوبی از خود نشان بدهد. در غیر این صورت به مرور زمان تغییر رنگ داده و کیفیت اولیه خود را از دست می دهد.

سنگ تراورتن عباس آباد که معمولا به عنوان سنگ سفید نما نیز شناخته می شود، یکی از سنگ هایی است که در برابر آفتاب مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. به طوری که حتی اگر چندین سال این سنگ در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد، دچار خرابی نشده و کیفیت خود را از دست نمی دهد. حتی نور آفتاب می تواند سنگ نما سفید تراورتن را سفیدتر و روشن تر کند.

دمای قابل تحمل توسط سنگ سفید نما تراورتن

هر یک از سنگ های نمایی که برای طراحی نمای رومی، کلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار می گیرند؛ می توانند دمای خاصی را تحمل کنند و اگر این دما بیش از مقدار توصیه شده باشد، می تواند تاثیر بسیار بدی روی کیفیت سنگ نما بگذارد. سنگ تراورتن عباس آباد، به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت و حتی ضد حریق بودن، می تواند دمای بسیار بالایی را تحمل کند. بنابراین، اگر در مناطق گرمسیر نیاز به استفاده از سنگ نما دارید، می توانید سنگ های تراورتن را انتخاب کنید.

تراورتن عباس آباد

خاصیت عایق بودن سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل داشتن ساختار کم تخلخل و متراکم می تواند مقاومت بالایی در برابر انتقال حرارت داشته باشد. در روزهای گرم سال که هوای داخل با کمک سیستم های تهویه خنک نگه داشته می شود، می بایست از سنگ هایی استفاده کرد که مقاومت بالایی در برابر انتقال حرارت دارند. در این صورت در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

سنگ تراورتن عباس آباد که به عنوان سنگ نمای مدرن و سنگ نمای کلاسیک در ساختمان های مختلف قابل استفاده است، تا حدی خاصیت عایق‌بندی ساختمان دارد. به طوری که می تواند از هدررفت انرژی در ساختمان ها جلوگیری کند. از این رو برای ساختمان های تجاری و مسکونی که در مناطق گرمسیر ساخته شده اند، این سنگ بهترین سنگ نما خواهد بود.

صنایع سنگ ایران مهر؛ بهترین تولید کننده انواع سنگ های تراورتن عباس آباد

صنایع سنگ ایران مهر، تولید کننده انواع سنگ تراورتن عباس آباد است. این مجموعه توانسته بخش زیادی از نیازهای ساختمان سازی را با تولید بهترین این سنگ ها برطرف کند. سنگ های تراورتن عباس آباد موجود در صنایع سنگ ایران مهر از بهترین کیفیت برخوردارند. از این رو به راحتی می توان آن ها در تمامی شرایط آب و هوایی از جمله آب و هوای گرم و سرد مورد استفاده قرار داد. در صورت نیاز به خرید سنگ سفید نما تراورتن عباس آباد، می توانید به سایت صنایع سنگ ایران مهر مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر با شما صحبت کردیم. سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل داشتن ساختار باکیفیت، نه تنها برای مناطق گرمسیر مناسب است؛ بلکه می تواند برای تمامی شرایط آب و هوایی دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. از این رو ماندگاری و دوام این سنگ ها در تمامی شرایط آب و هوایی بسیار بالاست. فقط می بایست بر اساس سلیقه شخصی خود، هر یک از طرح های این سنگ را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *