جستجو

مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما (۶ مزیت سنگ عباس آباد)

مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما

فهرست مطالب

نمای یک ساختمان، هویت اصلی آن را تشکیل می دهد. ویژگی های ظاهری و ماندگاری نما، می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی یک ساختمان تجاری و مسکونی داشته باشد. بنابراین، قطعا متریال هایی که برای ساخت نما استفاده می شوند، باید ماندگار باشند تا کیفیت و ظاهر نما پس از گذشت چندین سال دچار مشکل نشود. سنگ تراورتن عباس آباد، چند سالی است که به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ های نما شناخته می شود. مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما، این سنگ را به بهترین سنگ نما تبدیل کرده است. ظاهر جذاب، کیفیت بالا، ماندگاری عالی و همچنین مقاومت این سنگ در برابر تمامی شرایط جوی، از جمله مزایای آن محسوب می شود. با این حال در ادامه این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مزایای سنگ عباس آباد آشنا کنیم.

مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما
مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما (۶ مزیت سنگ عباس آباد)

مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما

سنگ عباس آباد از جمله سنگ های لایه ای است که معمولا در محلات یافت می شود. این سنگ ها نسبت به سایر سنگ های تراورتن دارای بافت متراکم تر و مرغوب تری هستند. به همین خاطر به راحتی می توانند در تمامی شرایط آب و هوایی از خود مقاومت عالی نشان دهند. با توجه به اینکه سنگ نما، باید بتواند در معرض شرایط جوی قرار بگیرد و کیفیت خود را حفظ کند، پیشنهاد می شود که حتما از سنگ های مناسب استفاده شود.

سنگ تراورتن عباس آباد چندین سال است که به عنوان بهترین سنگ نما شناخته می شود. به طوری که اکثر ساختمان های لوکس و لاکچری ایران، با کمک سنگ عباس آباد طراحی و ساخته شده اند. با این حال هنوز هم صاحبان پروژه های ساختمانی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد این سنگ ها، آن ها را برای نماسازی انتخاب نمی کنند. از این رو لازم می دانیم که بیشتر در مورد مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما با شما صحبت کنیم.

۱.    دارای بافت متراکم

یکی از معایب سنگ های تراورتن این است که دارای بافت متخلخلی هستند و آب زیادی را به خود جذب می کنند. این موضوع می تواند در روزهای سرد سال باعث ترک خوردگی سنگ های تراورتن شوند. با این حال برخلاف انواع سنگ های تراورتن، سنگ عباس آباد دارای این مشکل نبوده و بافت متراکم تری دارد. به همین خاطر است که می تواند در برابر شرایط مختلف، از خود مقاومت بالایی نشان دهد.

۲.    استحکام بالای سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد، بافتی متراکم و مستحکم دارد. به همین خاطر مقاومت فشاری این سنگ ها بسیار بالاست و می توان آن ها را برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد. با توجه به اینکه در نما احتمال آسیب دیدن سنگ نما به دلیل تحت فشار بودن بالاست، می توان این سنگ را با توجه به مقاومت فشاری بالای آن انتخاب کرد.

۳.    ظاهر جذاب و فوق العاده

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما، زیبایی است که به واسطه این سنگ ها در ساختمان ها ایجاد می شوند. سنگ های تراورتن عباس آباد دارای رنگ پس زمینه بسیار روشنی هستند و این موضوع ظاهر آن ها را جذاب تر کرده است. به طوری که اگر به دنبال انتخاب سنگ سفید نما هستید، می توانید سنگ های عباس آباد را با رنگ جذاب و روشن خریداری کنید. سفید بودن رنگ این سنگ ها، باعث شده تا آن ها هم به عنوان سنگ نمای رومی مورد استفاده قرار گیرند، هم سنگ نمای کلاسیک و مدرن.

تراورتن عباس آباد
۴.    چسبندگی بالا به ملات

با توجه به اینکه سنگ نما در ارتفاعات بالا مورد استفاده قرار می گیرد، باید حتما چسبندگی بالایی داشته باشد و بتواند به خوبی به ملات بچسبد. برخی از چسب هایی که برای نماسازی استفاده می شوند، دارای چنین خصوصیاتی نیستند و حتی با وجود استفاده از ملات باکیفیت برای نصب آن ها، باز هم احتمال افتادن این سنگ ها وجود دارد. یکی از  مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما، چسبندگی بالای این سنگ ها به ملات است. به طوری که می توان برای سازه های مرتفع نیز از این سنگ استفاده کرد.

۵.    مقاومت سنگ عباس آباد در برابر نور آفتاب

نمایی که برای ساختمان های مختلف اجرا می شود، در هر زمانی در معرض آفتاب است. آفتاب نباید سنگ نما دچار تغییر رنگ و ظاهر کند. خوشبختانه سنگ تراورتن عباس آباد دارای مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ است و حتی در اثر گذر زمان رنگ خود را از دست نمی دهد. نکته جالب اینجاست که هر چقدر سنگ های عباد آباد بیشتر در معرض آفتاب قرار بگیرند، روشن تر می شوند.

۶.    مقاومت در برابر رطوبت و باران

همانطور که سنگ تراورتن باید در برابر آفتاب از خود مقاومت بالایی نشان دهد، می بایست بتواند در برابر هوای مرطوب بیرون نیز مقاوم باشند. خوشبختانه سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل درصد تخلخل پایینی که دارد، جذب آب بسیار کمی نیز خواهد داشت. به همین خاطر حتی می توان در مناطق بارانی و شرجی کشور نیز از این سنگ ها استفاده کرد.

تراورتن عباس آباد

بهترین سنگ نما تراورتن را از کجا بخریم؟

با توجه به مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما، به شما حق می دهیم که به دنبال خرید این سنگ نما باشید. سنگ نمای تراورتن، از مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی برخوردارند. با این حال باید حتما از اصل بودن این سنگ ها در هنگام خرید مطمئن شوید. صنایع سنگ ایران مهر، تولید کننده انواع سنگ نما تراورتن عباس آباد با بهترین کیفیت است. در صورت نیاز به خرید تایل سنگ های تراورتن، کافیست که از طریق این مجموعه اقدام کنید. شرکت ایران مهر، بهترین شرکت تولید کننده سنگ عباس آباد بوده و تا به امروز نیز به واسطه سنگ های این مجموعه، نماکاری های جذاب رومی، کلاسیک و مدرن در ساختمان ها اجرا شده اند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما با شما صحبت کردیم. با توجه به این مزایا، در حال حاضر بهترین سنگ تراورتن، سنگ عباس آباد بوده که هم از کیفیت بالایی برخوردار است هم می تواند تا چندین سال برای ساختمان بدون هیچ تغییر ظاهری کارایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *