جستجو

تراورتن عباس آباد یا حاجی آباد؟

تراورتن عباس آباد یا حاجی آباد؟

فهرست مطالب

یکی از با کیفیت ترین و زیباترین سنگ های طبیعی موجود در بازار، سنگ تراورتن است. این سنگ به واسطه استحکام بسیار بالا و مقاومت در برابر ضربه در بسیاری از زیرساخت های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ تراورتن، جلوه ای متفاوت از زیبایی را در هر مکانی به وجود می آورد. سنگ تراورتن به دلیل برخی از ویژگی های ظاهری و کیفی به عنوان یک نمونه پرفروش شناخته می شود. بدون شک یکی از کشورهای غنی در زمره استخراج سنگ تراورتن ایران است.

درصد قابل توجهی از سنگ تراورتن موجود در بازار ایران، از معادن استان مرکزی تامین می شود. دو معدن عباس آباد و حاجی آباد، به عنوان تامین کننده اصلی سنگ تراورتن در ایران شناخته می شوند. سنگ تراورتن عباس آباد و سنگ تراورتن حاجی آباد، با کیفیت ترین نمونه موجود در کشور هستند. سنگ تراورتن استخراج شده از این دو معدن، به لحاظ ظاهری و سایر ویژگی جانبی تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. شما با شناسایی این تفاوت ها، قادر به خرید سنگ تراورتن مورد نیاز خود خواهید بود.

سنگ تراورتن

بررسی تفاوت سنگ تراورتن عباس آباد و حاجی آباد

سنگ تراورتن عباس آباد به رنگ کرم روشن است و نمونه های بی کیفیت تر رنگ تیره تری دارند. رگه ها و ناخالصی های موجود در این سنگ بسیار کم بوده؛ بنابراین زیبایی ظاهری این سنگ چشم نواز است. در حالی که سنگ تراورتن حاجی آباد دارای زمینه کرم روشن و تیره و بژ شکلاتی است. این سنگ به دو صورت موج دار و بی موج برش داده می شود. شما بر اساس سبک اجرایی در محل مورد نظر می توانید از سنگ تراورتن با رنگ مناسب کمک بگیرید. برای خرید سنگ تراورتن باید حتما به رنگ محصول نیز توجه داشته باشید.

از دیگر تفاوت های بین این دو سنگ درصد تخلخل متفاوت آن ها است. سنگ تراورتن عباس آباد، درصد تخلخل کمتری به نسبت سنگ تراورتن حاجی آباد دارد. سنگ تراورتن عباس آباد در مقایسه با سنگ تراورتن حاجی آباد، از میزان مقاومت بیشتری برخوردار است. در سایه تخلخل کم سنگ تراورتن معدن عباس آباد، از ساب پذیری خوبی برخوردار است. شما با خرید سنگ مناسب نما نظیر: سنگ تراورتن عباس آباد و سنگ تراورتن حاجی آباد، گامی موثر در جهت زیبایی کلی سازه ساختمانی خود می توانید بردارید. در حال حاضر بهترین سنگ طبیعی در ایران، سنگ تراورتن عباس آباد شناخته شده است.

تراورتن عباس آباد یا حاجی آباد؟

نگاهی دیگر به تفاوت سنگ تراورتن عباس آباد و حاجی آباد

شما با شناسایی تفاوت های موجود در بین این دو سنگ، به راحتی می توانید با اطمینان خاطر بهترین نمونه موجود را خریداری کنید. برای اجرای نما به رنگ سفید، شما باید از سنگ تراورتن عباس آباد استفاده کنید. در حالی که سنگ تراورتن حاجی آباد رنگ تیره تری دارد. برخی از تفاوت های اصلی این دو سنگ تراورتن با کیفیت موجود در بازار شامل موارد ذیل هستند:

  • از اصلی ترین مشخصات سنگ تراورتن عباس آباد، مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی سخت است. به همین علت این سنگ برای اجرای نمای رومی در سبک های گوناگون بهترین گزینه است. در حالی که سنگ تراورتن حاجی آباد در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت کمتری را از خود نشان می دهد.
  • میزان تراکم سنگ تراورتن عباس آباد به نسبت سنگ تراورتن حاجی آباد کمتر بوده و به نوعی سنگ تراورتن عباس آباد در حالت عادی استخوانی تر است.
  • تعداد سورت های سنگ تراورتن عباس آباد به نسبت سنگ تراورتن حاجی آباد کمتر است. به همین دلیل به کارگیری از سنگ تراورتن عباس آباد در قسمت نما، بسیار توصیه می شود.
  • سطح سنگ تراورتن عباس آباد  یکدست و هموار است؛ در حالی که سنگ تراورتن حاجی آباد کمی ناهموار است.
  • حفره های موجود در سنگ تراورتن عباس آباد، به نسبت سنگ تراورتن حاجی آباد کمی کمتر است. در نتیجه درصد تخلخل سنگ تراورتن عباس آباد به مراتب کمتر است.

نکات مهم در مورد سنگ تراورتن عباس آباد و حاجی آباد

یکی از نکات مهم پیش از خرید سنگ تراورتن، آگاهی کامل و جامع از تفاوت های موجود بین این دو سنگ تراورتن می باشد. سنگ تراورتن عباس آباد  در برابر رطوبت و بارش بیشترین میزان از مقاومت را از خود نشان می دهد. در حالی که درصد جذب رطوبت سنگ تراورتن حاجی آباد کمی بیشتر است. در محیط هایی با درصد رطوبت بیشتر، اجرای سنگ تراورتن عباس آباد بیشتر توصیه می شود. برش پذیری سنگ تراورتن عباس آباد بسیار راحت و آسان است؛ بنابراین برای طراحی و دیزاین نماهای کلاسیک و رومی سنگ تراورتن عباس آباد بهترین گزینه به شمار می آید.

سنگ تراورتن مرغوب

در صورتی که سنگ تراورتن حاجی آباد از درصد سختی بیشتری برخوردار است. شما برای برش سنگ تراورتن حاجی آباد باید وقت و هزینه بیشتری صرف کنید. اگر در قسمت نما از سنگ تراورتن عباس آباد استفاده کرده اید؛ به هیچ عنوان نگران جدا شدن آن از محل نصب نخواهید بود. سنگ تراورتن عباس آباد پس از نصب و اجرا حتی با وجود گذشت چندین سال، به هیچ عنوان کنده نمی شود. یکی از تولید کنندگان اصلی انواع سنگ تراورتن عباس آباد در ایران، صنایع سنگ ایران مهر است. این مجموعه با در نظر گرفتن معیارهای اصلی و مرتبط با کیفیت محصول، قادر به تولید بهترین سنگ تراورتن عباس آباد در ایران شده است. صنایع سنگ ایران مهر با بیش از ۴ دهه فعالیت در این زمینه، به عنوان یک مرکز فروش ممتاز کشوری شناخته می شود.

نگاهی گذرا به تفاوت موجود بین سنگ تراورتن عباس آباد و حاجی آباد

سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل رنگ روشنی که دارد، در هر محیطی باعث ایجاد فضای دلباز و زیبایی می شود. در حالی که سنگ تراورتن حاجی آباد به دلیل رنگ تیره که دارد؛ دارای چنین ویژگی نیست. سنگ تراورتن عباس آباد در برابر آلودگی هوا نیز مقاومت لازم را از خود نشان می دهد. این سنگ در اثر آلودگی ها دچار تغییر رنگ و شکل نمی شود. سنگ تراورتن حاجی آباد از میزان مقاومت کمتری در برابر آلودگی هوا برخوردار است. سنگ تراورتن عباس آباد در برابر مواد اسیدی بسیار مقاوم بوده؛ بنابراین برای استفاده در قسمت نما نیز مناسب است.

در حالی که سنگ تراورتن حاجی آباد، در اثر مواجه شدن با اسید دچار تغییر شیمیایی می شود؛ در نهایت رنگ سنگ تغییر پیدا می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *