جستجو

سنگ تراورتن سفید چیست؟

سنگ تراورتن سفید

فهرست مطالب

سنگ تراورتن سفید بهترین گزینه برای استفاده در نما و دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان است.

در بین سنگ های تراورتن، روشن ترین انواع آن که گاها به آن تراورتن سفید میگویند، به علت روشنایی و بزرگنمایی که به ساختمان می بخشد از محبوبیت بالایی برخوردار است. تراورتن در کشور های زیادی قابل دسترس بوده اما سنگ تراورتن روشن یا سفید مختص به ایران است. این سنگ های ساختمانی سفید که تنها از معادن ایران استخراج می شوند انواع مختلفی دارند که به معرفی آنها می‌پردازیم:

انواع سنگ تراورتن سفید

  • تراورتن عباس آباد
  • تراورتن دره بخاری
  • تراورتن آتشکوه
  • تراورتن آبگرم
  • تراورتن ابیانه
سنگ تراورتن سفید
  • تراورتن عباس آبادسنگ تراورتن عباس آباد سوپر یکی از بهترین سنگ های تراورتن روشن دنیاست. این سنگ نه تنها در ایران بلکه در کشورهای سراسر جهان کاربرد گسترده‌ای دارد. تراورتن عباس آباد به دو صورت موج‌دار و بدون موج برش داده می‌شود. همچنین هرچه زمینه رنگی سنگ سفیدتر و یکدست‌تر باشد، قیمت آن نیز بالا تر خواهد رفت.
  • تراورتن دره بخاری: سنگ دره بخاری جزو مرغوب‌ترین سنگ‌های تراورتن روشن محسوب می‌شود. این سنگ به دلیل داشتن ویژگی منحصر به فرد، بسیار مورد استقبال معماران و طراحان ساختمان قرار گرفته است. همچنین همانند تراورتن عباس آباد، به دو صورت موج‌دار و بی موج برش داده می‌شود. بیشترین کاربرد آن به عنوان سنگ نما و دیوارهای داخلی ساختمان های لوکس است. 
  • تراورتن آتشکوه: سنگ تراورتن آتشکوه با داشتن ظاهری بسیار زیبا و لوکس جزو اولین انتخا‌ب‌های افراد خاص پسند قرار می‌گیرد. زمینه‌ی رنگی این سنگ کاملا یکدست و بدون هاله‌ می‌باشد. معدن سنگ آتشکوه واقع در استان مرکزی، شهرستان محلات می باشد، که تقریبا رو به پایان است بنابراین تقاضا برای آن بسیار بالا بوده به همین سبب قیمت بالاتری نیز دارد.
  • تراورتن آبگرم: سنگ تراورتن آبگرم جزو سنگ‌های سفید مایل به کرم می‌باشد. این سنگ با داشتن رگه‌های کرمی، بهترین گزینه برای استفاده در نمای مدرن و کلاسیک است. همچنین دارای ساب‌پذیری بالایی بوده و با داشتن قیمت مناسب می‌تواند پاسخگوی تمام سلیقه‌ها با هر بودجه‌ای باشد.
  • تراورتن ابیانه: تراورتن سفید ابیانه دارای رنگ سفید بسیار خیره کننده‌ای می‌باشد، ولی نسبت به تراورتن های ذکر شده از کیفیت پایین تری برخوردار است و قیمت کمتری دارد.

سخن پایانی

لازم به ذکر است که رنگ سفید تراورتن به سه نوع تقسیم می‌شود. این سه دسته شامل سفید یکدست مثل آتشکوه و ابیانه، سفید رگه‌دار مثل عباس آباد و سفید هاله‌دار مثل دره بخاری می‌باشد. البته باید گفت که سفید یکدست آتشکوه و ابیانه از لحاظ ظاهری، تقریبا شبه یکدیگر هستند اما از لحاظ کیفیت تفاوت‌هایی دارند. مهم‌ترین تفاوت این دو سنگ در این است که تراورتن آتشکوه کیفیت و مقاومت بالایی داشه ولی سنگ تراورتن ابیانه علی رغم داشتن سطح یکدست، کیفیت پایین‌تری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *