جستجو

سنگ عباس آباد؛ بهترین سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک

سنگ عباس آباد؛ بهترین سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک

فهرست مطالب

استفاده از سنگ نما برای مناطق سرد و خشک همواره یک چالش بزرگی برای افراد فعال در زمینه نماسازی ساختمان ها، بوده است. این مناطق دارای شرایط آب و هوایی خاصی هستند که این موضوع می تواند استفاده از بهترین سنگ نما را برای این مناطق سخت کند. اگر تا به حال به دنبال مقاوم ترین سنگ نما بوده باشید، احتمالا نام سنگ تراورتن را شنیده اید. این سنگ جزء سنگ های مقاوم برای نما است؛ اما خود سنگ های تراورتن دارای تنوع بالایی هستند. از این رو اگر قصد خرید سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک را دارید، باید به دنبال سنگی باشید که مقاومت بالایی در برابر این شرایط داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با بهترین سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک آشنا کنیم.

بهترین سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک

مناطق سرد و خشک در کشور ایران کم نیستند. شهرهایی مانند زنجان، همدان، تبریز، اردبیل، شهرکرد و … را می توان در گروه مناطق سرد و خشک قرار داد. زمستان های این شهرها طولانی و بسیار سرد است. به طوری که نمی توان هر نوع مصالح ساختمانی را برای ساخت ساختمان در این شهرها مورد استفاده قرار داد. سنگ نما، جزء مصالح ساختمانی است که در معرض هوای خارجی قرار می گیرد و باید کیفیت بالایی داشته باشد.

سنگ تراورتن به دلیل داشتن ظاهر جذاب، طبیعی بودن و کیفیت بالا جزء سنگ های محبوب در نماسازی محسوب می شود. با این حال برخی از سنگ های تراورتن دارای تخلخل نسبتا زیادی هستند و برای استفاده در مناطق سرد، گزینه خوبی محسوب نمی شوند. چرا که این درصد تخلخل بالا، باعث شکستگی و ترک خوردگی این سنگ ها در اثر یخ زدگی آب می شود. سنگ عباس آباد، یک نوع سنگ نما با درصد تخلخل پایین است. از این رو به عنوان بهترین سنگ نما برای مناطق سرد و خشک، می توان از این نوع سنگ استفاده کرد.

سنگ تراورتن برای نمای ساختمان های مناطق گرمسیر
سنگ عباس آباد؛ بهترین سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک

ویژگی های سنگ تراورتن عباس آباد برای استفاده در مناطق سرد و خشک

سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل داشتن ویژگی های خاص و مقاومت بالایی که در برابر شرایط جوی دارد، به عنوان بهترین سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک شناخته می شود. این سنگ ها ظاهر جذابی نیز دارند و به دلیل رنگ روشن خود، می توانند به عنوان سنگ نمای مدرن نیز مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه به ویژگی های مختلف سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک اشاره می کنیم:

• مقاومت بالا در برابر سرما

سنگ تراورتن عباس آباد مقاومت بالایی در برابر سرما و یخبندان های ناشی از فصول سرد در مناطق سرد و خشک دارد. حساسیت پایین این سنگ ها در برابر سرما، باعث می شود تا بتوان با خیالی راحت از آن ها برای مناطق سرد و خشک که ممکن است دمای هوا در آن به چندین درجه زیر صفر نیز برسد، استفاده کرد.

• درصد تخلخل پایین

بهترین سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک باید دارای درصد تخلخل پایینی باشد. چرا که با بالا بودن تخلخل سنگ، آب باران و برف بیشتر به داخل سنگ نفوذ می کنند. این موضوع احتمال یخ زدگی سنگ و ترک برداشتن آن را افزایش می دهد. بنابراین، باید سنگ هایی که در مناطق سردسیر استفاده می شوند کم تخلخل باشند. سنگ تراورتن عباس آباد، درصد تخلخل پایینی دارد و بافت آن بسیار متراکم است.

• مقاوم در برابر تغییر دما

یکی از مواردی که می تواند طول عمر سنگ های نما را کاهش دهد، تغییرات دما است. تغییر دما در سنگ های تراورتن، باعث بالا رفتن احتمال شکستگی سنگ های نما می شود. بنابراین، سنگی که برای مناطق سرد و خشک استفاده می شود، باید در برابر تغییرات دما مقاوم باشد. سنگ تراورتن عباس آباد در برابر تغییر دمای روز و شب در مناطق سرد و خشک مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. به طوری که این تغییر دما باعث ترک خوردگی و یا شکستگی سنگ نخواهد شد.

• صرفه جویی در مصرف انرژی با ظرفیت گرمایی مناسب

ظرفیت گرمایی بهترین سنگ نما برای مناطق سرد و خشک نیز بسیار حائز اهمیت است. ظرفیت گرمایی سنگ های تراورتن باید زیاد باشد تا بتوانند گرمای روز را گرم نگه داشتن ساختمان در شب حفظ کنند. سنگ عباس آباد، دارای ظرفیت گرمایی بالایی است و می تواند در مصرف انرژی ساختمان ها برای تامین گرمایش مورد نیاز، صرفه جویی کند.

بهترین سنگ برای نما ساختمان در مناطق شرجی و مرطوب
سنگ تراورتن عباس آباد برای استفاده در مناطق سرد و خشک

قیمت سنگ عباس آباد در کارخانه صنایع سنگ ایران مهر

سنگ عباس آباد جزء سنگ های تراورتن خاص است که هر مجموعه ای امکان ارائه بهترین این سنگ ها را به شما ندارد. اگر قصد خرید سنگ تراورتن عباس آباد را دارید و کیفیت و قیمت برای شما در اولویت است، می توانید محصولات موجود در صنایع سنگ ایران مهر را بررسی کنید. کارخانه صنایع سنگ ایران مهر، تولید کننده بهترین سنگ تراورتن عباس آباد است. سنگ های تولید شده در این کارخانه با بهترین کیفیت هستند و مناسب هر گونه شرایط آب و هوایی می باشند. از این رو می توان برای تمامی مناطق داخل کشور ایران، اقدام به خرید این سنگ کرد.

با توجه به حساسیت تهیه سنگ عباس آباد با بهترین کیفیت جهت استفاده در مناطق سرد و خشک، توصیه می کنیم که حتما با صنایع سنگ ایران مهر در ارتباط باشید و این سنگ ها را با قیمت مناسب از این مجموعه خریداری کنید. برای دریافت قیمت سنگ تراورتن عباس آباد، می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۳۲۱۳۳۰۳۰ ارتباط بگیرید و یا اینکه از طریق شبکه اجتماعی Iranmehr.stone با ما در ارتباط باشید.

کلام آخر

انتخاب بهترین سنگ تراورتن برای مناطق سرد و خشک، یکی از چالش های اصلی در میان افرادی است که قصد خرید سنگ نمای کلاسیک و رومی برای استفاده در ساختمان ها در این مناطق دارند. سنگ تراورتن عباس آباد، به دلیل داشتن خصوصیات خاص، می تواند به عنوان بهترین سنگ برای نماسازی در مناطق سرد و خشک باشد. البته باید این سنگ را از فروشگاه های معتبر مانند مرکز فروش سنگ ایران مهر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *