جستجو

از علت شوره سنگ تا راهنمای انتخاب سنگ نما مقاوم در برابر شوره

سنگ نما مقاوم در برابر شوره

فهرست مطالب

شوره یا سفیدک زدن سنگ نما، یکی از مشکلات رایجی است که معمولا در سنگ های نمای طبیعی رخ می دهد. سنگ نما مقاوم در برابر شوره می تواند در برابر شوره و سفیدک زدن مقاومت خوبی از خود نشان دهد و ظاهر زیبای خود را حفظ کند. اهمیت انتخاب سنگ نما مقاوم در برابر سفیدک زدن در مناطق شرجی و مرطوب اهمیت دوچندان پیدا می کند.

چون در چنین شرایط آب و هوایی احتمال باقی ماندن رطوبت روی سطح سنگ وجود دارد و این موضوع باعث می شود تا املاح موجود در سنگ تبخیر شوند و سدیم و ترکیبات دیگر سنگ نما به شکل جامد روی سطح نمایان شوند. در این مقاله قصد داریم بهترین سنگ نما مقاوم در برابر شوره را به شما معرفی کنیم تا این مشکل در ساختمان شما به وجود نیاید.

شوره سنگ نما چیست و چرا به وجود می آید؟

احتمالا شما هم تا به حال سنگ های زیادی را در نمای ساختمان ها مشاهده کرده اید که روی آن ها یک سری لکه های سفید رنگ وجود دارند. این لکه ها در واقع ذرات نمک و املاح جامدی هستند که روی سطح سنگ قرار گرفته اند و باعث تحت تاثیر قرار دادن زیبایی سنگ های نما می شوند. شوره سنگ نما می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • اولین عامل بروز شوره در سنگ نما، وجود املاح معدنی در خود سنگ است. در واقع هر یک از سنگ های طبیعی دارای ترکیبات خاصی از جمله کلسیم و سدیم هستند. در صورتی که بخشی از آب سنگ نمای رومی و مدرن تخریب شود، احتمال تبدیل شدن این املاح مایع به فرم جامد وجود دارد که به شکل سفیدک های جامد روی سطح سنگ نمایان می شوند.
  • دومین عامل بروز شوره در سنگ مربوط به خود سنگ نما نیست؛ بلکه به دلیل ملات پشت سنگ نما رخ می دهد. در این صورت املاح داخل ملات از منافذ سنگ به سمت روی سنگ حرکت می کنند و این موضوع باعث نمایان شدن سفیدک های کوچک روی سطح سنگ نما می شود.
بهترین سنگ برای نمای ساختمان
سنگ نما مقاوم در برابر شوره

آیا در همه سنگ های نما وجود شوره طبیعی است؟

شوره زنگ سنگ نما یک امر طبیعی تلقی می شود. چون به هر حال ممکن است در برخی از سنگ های نما ترکیباتی مانند سولفات کلسیم و کربنات باریم وجود داشته باشند که ریسک شوره زدن سنگ را افزایش دهند. با این حال فاکتورهای مختلفی روی این موضوع دخیل هستند که یکی از مهم ترین آن ها، تراکم سنگ است. هر چقدر سنگ های نما تراکم بیشتری داشته باشند، احتمال شوره زدن آن ها به حداقل می رسد. بنابراین، سنگ های متخلخل معمولا حساسیت بیشتری به شوره زدن دارند.

علاوه بر این موضوع احتمال شوره زدن سنگ نما در مناطق مرطوب و شرجی مانند مناطق شمال و جنوبی کشور بیشتر است. در صورتی که میزان رطوبت ملات پشت سنگ و نمک آن بیشتر باشد، احتمال شوره زدن سنگ نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین، علاوه بر خود سنگ، شرایط آب و هوایی و نوع ملات استفاده شده نیز روی مقاومت سنگ های نما تاثیر می گذارند.

بهترین سنگ نما از نظر قیمت و کیفیت
شوره سنگ نما چیست و چرا به وجود می آید؟

بهترین سنگ نما مقاوم در برابر شوره چیست؟

انتخاب سنگ نما مقاوم در برابر شوره در هر منطقه از جمله مناطق گرم و مرطوب اهمیت بسیار زیادی دارد. اگرچه امکان از بین بردن شوره روی سنگ های نما با ساییدن و یا مواد نانو وجود دارد، ولی این روش ها هم هزینه بر هستند و هم امکان اجرای آن ها بدون اکیپ متخصص وجود ندارد. بنابراین، انتخاب سنگ نما مقاوم در برابر شوره می تواند باعث شود تا نیازی به استفاده از مواد نانو و یا سایر روش ها جهت رفع شوره های روی سنگ نما نداشته باشید.

مقاوم ترین سنگ نما در برابر شوره، سنگ تراورتن است. سنگ های تراورتن دارای تنوع بالایی اند و باکیفیت ترین و مقاوم ترین آن ها سنگ عباس آباد است. چرا که برخی از سنگ های تراورتن دارای منافذ بزرگی هستند که باعث می شوند شوره ناشی از ملات به سطح سنگ بیایند. ولی سنگ عباس آباد به دلیل نداشتن منافذ باز متعدد و تراکم بالا، این مشکل را رفع خواهد کرد.

آیا سنگ تراورتن عباس آباد ۱۰۰ درصد بدون شوره است؟

در میان تمامی سنگ های تراورتن، سنگ تراورتن عباس آباد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند جایگزین خوبی برای سنگ های بی کیفیت موجود در بازار باشد. خوشبختانه در تمامی ساختمان هایی که سنگ عباس آباد باکیفیت اجرا شده است، هیچ آثاری از شوره یا ذرات سفید روی این سنگ ها نیست. بنابراین، می توان با خیالی راحت به سنگ های عباس آباد اعتماد کرد و آن ها را در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار داد.

سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان بهترین سنگ نما مقاوم در برابر شوره، می تواند خصوصیات دیگری را نیز از خود نشان دهد. این سنگ در برابر رطوبت و دمای بالا نیز مقاوم است و می تواند برای مناطق شرجی و گرم کشور گزینه خوبی محسوب شود. علاوه بر آن، سنگ سفید نما عباس آباد به دلیل داشتن تراکم بالا در برابر بارش باران نیز مقاوم بوده و برای مناطق سردسیر نیز گزینه خوبی محسوب می شود.

تراورتن عباس آباد

خرید سنگ عباس آباد باکیفیت از صنایع سنگ ایران مهر

برای خرید سنگ عباس آباد درجه یک و باکیفیت، باید به کارخانه ای مراجعه کنید که خیالتان از بابت کیفیت محصولات آن راحت باشد. کارخانه صنایع سنگ ایران مهر با داشتن چندین سال تجربه در حوزه تولید سنگ تراورتن، امکان خرید بهترین سنگ نما مقاوم در برابر شوره را به شما می دهد. می توانید برای خرید سنگ تراورتن عباس آباد، به این مجموعه مراجعه کنید و بهترین سنگ نما تراورتن مناسب برای همه شرایط آب و هوایی را تهیه نمایید.

سخن پایانی

انتخاب سنگ نما مقاوم در برابر شوره به ویژه در مناطق پررطوبت داخل کشور ایران، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مقاله مقرون به صرفه ترین و باکیفیت ترین سنگ مقاوم در برابر سفیدک را به شما معرفی کردیم. می توانید سنگ تراورتن عباس آباد را در هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار دهید و از زیبایی این سنگ ها نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *