جستجو

طراحی نمای مدرن با سنگ تراورتن عباس آباد

طراحی نمای مدرن با سنگ تراورتن عباس آباد

فهرست مطالب

طراحی نمای مدرن با سنگ تراورتن عباس آباد در معماری امروز بسیار رواج یافته است. تلفیق هنر و معماری مدرن با سنگ تراورتن سفید جلوه‌ای منحصر به فرد به ساختمان ها میدهد. در این مقاله قصد داریم نمای مدرن را معرفی کنیم و به دلیل انتخاب سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان بهترین گزینه برای اجرای نمای مدرن بپردازیم.

آشنایی با نمای مدرن

نمای مدرن، سبکی است که معمولا از جدیدترین متریال در نمای ساختمان با استفاده از قواعد و قوانین خاصی استفاده می‌کند. در طراحی نمای مدرن از زوایا و خطوط عمودی و افقی خاص استفاده می‌شود. نمای مدرن یکی از محبوب‌ترین نما‌های ساختمانی برای ساختمان‌های مسکونی به شمار می‌رود.

در طراحی نمای مدرن یک ساختمان باید اصول مختلفی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت کرد. استفاده از مصالح و متریال استاندارد مانند آجر، سنگ و … نورپردازی مناسب، قابلیت اجرای طرح و … بخشی از قوانین مربوط به طراحی نمای ساختمان است.

تراورتن عباس آباد
طراحی نمای مدرن با سنگ تراورتن عباس آباد

اصول طراحی نمای مدرن

اصول طراحی نما مدرن شامل خطوط صاف، مصالح مصرفی ترکیبی، استفاده از رنگهای خنثی، سطح شیشه خور وسیع و بهره گیری از حداکثر نور طبیعی و پرهیز از تزیینات اضافی می گردد و در ادامه به آن اشاره شده است.

  • خطوط صاف

یکی از خصوصیات نمای مدرن، وجود خطوط عمودی و افقی قوی است. در این سبک نماسازی، خطوط مورب و منحنی به ندرت دیده می شود؛ همه چیز ساده، مینیمال، چشمگیر و با زوایای قائمه طراحی می شود و حجم ها ساده، یکپارچه و خالص هستند.

  • مصالح ترکیبی

در طراحی نمای مدرن بر خلاف نمای کلاسیک، از متریال های ترکیبی استفاده می شود و از همنشینی هنرمندانه متریال های متضاد در خلق نمایی چشمگیر بهره برده می شود. برای ترکیب متریال ها، باید تناسب در نظر گرفته شود و گاهی بخشی از نما با یک متریال خاص برجسته تر می شود. بتن، سیمان سفید، آجر، چوب، شیشه، سنگ و کامپوزیت پرکاربردترین متریال های طراحی نما به سبک مدرن هستند.

  • استفاده از رنگ های خنثی

پالت رنگی که در طراحی نماهای مدرن استفاده می شود معمولا شامل رنگ های سیاه، سفید، کرم، خاکستری و دودی در تناژهای مختلف است. البته این بدان معنا نیست که سایر رنگ ها در این سبک جایی ندارند، بلکه می توان از آنها با اشباع کمتر و در سطوح کوچک تر جهت پیشگیری از یکنواختی استفاده نمود.

  • سطح شیشه خور وسیع و بهره گیری از حداکثر نور طبیعی

در طراحی نما به سبک مدرن، یکی از دغدغه های اصلی طراح، حداکثر استفاده از نور طبیعی است. بدین منظور گنجاندن پنجره های متعدد و بازشوهای وسیع به منظور هدایت نور به داخل بنا در این سبک به وضوح دیده می شود. شیشه علاوه بر شفافیت و قابلیت عبور نور، به پروژه ظرافت می بخشد و سبب لمس تمیزی است که در این سبک بسیار رایج است.

  • پرهیز از تزیینات اضافی

در طراحی نمای مدرن، برخلاف تزیینات فراوان نمای کلاسیک خبری از نقش و نگار فراوان و تزیینات پیچیده نیست. همان طور که پیش تر نیز بدان اشاره شد، در این سبک همه چیز ساده، منطقی و مینیمال است. دیوارها و سقف ها تا حد امکان ساده و یک دست هستند و به جای تزیینات و نقوش، از الگوهای انتزاعی بهره گرفته می شود.

تراورتن عباس آباد

ویژگی های نمای مدرن

  • سادگی ، عملکردی بودن و کارایی
  • حدف جزئیات و تزئینات اضافی و دوری از تجملاتی بودن
  • طراحی نما با استفاده از مصالح متنوع جدید و سنتی و ترکیب آنها ، مصالحی مانند کامپوزیت ، آجر ، سنگ ، چوب ، بتن ، پانچ متال ، شیشه و …
  • بهره بردن از آخرین تکنولوژی روز در طراحی مصالح و روش های اجرا و ساخت
  • اقتصادی بودن و تناسب با بودجه ی کارفرما

طراحی نمای مدرن با سنگ تراورتن عباس آباد

رنگ سفید و کرم تراورتن عباس آباد موجب شده تا استفاده از این سنگ در نمای مدرن متداول باشدو همچنین ویژگی های مناسب با سنگ نمای ساختمان تراورتن را به سنگ محبوب در ساختمان سازی بدل کرده است. در مقالات پیشین به معرفی کامل سنگ تراورتن عباس آباد و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم و در ادامه فقط به معرفی مختصر این سنگ و ویژگی های آن می‌پردازیم:

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از انواع سنگ تراورتن و پرکاربردترین تراورتن در نمای ساختمان است. سنگ تراورتن از دسته سنگ های رسوبی است که از رسوبات چشمه های آب گرم پدید می آید.

حفره های موجود در این سنگ بدلیل گازهایی است در آبهای گرم هنگام رسوب گذاری وجود دارد که به چسبندگی بهتر آن به ملات کمک می کند.تراورتن دارای بافت متخلخل و رنگ های متنوع است. علت این تنوع و اختلاف رنگ در ترکیباتی است که هنگام رسوب گذاری در عناصر سنگ وحود دارد و خود را به صورت رگه‌های مختلف نشان می‌دهند. 

قابل ذکر است که چون این رگه‌ها دارای ترکیب شیمیایی متفاوت از زمینه سنگ می‌باشند در سنگ ایجاد شده دارای استحکام کمتری بوده و نقطه حساس یک سنگ را تشکیل می‌دهند. تراورتنی که دارای رگه های زیاد در سطح خود باشد کمترین مقاومت را در برابر ضربه یا فشار از خود نشان می‌دهد. هر چه سنگ دارای رگه‌ها و ناخالصی‌های کمتری باشد استحکام بالاتری دارد.

ویژگی‌های تراورتن عباس آباد

  • دارای درصد تخلخل پایین
  • قابل استفاده به عنوان سنگ نما سفید
  • مقاومت در برابر نور آفتاب
  • جذب سرما در روزهای سرد سال
  • مقاومت سنگ عباس آباد در برابر یخ زدگی
  • وجود تراکم بالا در سنگ تراورتن عباس آباد

کلام آخر

همانطور که گفتیم در طراحی و اجرای نمای مدرن اصولی وجود دارد که باید رعایت شود تا نمای ساختمانی استاندارد و جذاب داشته باشیم؛ توجه به نکات گفته شده و خرید صحیح مصالح قطعا باعث میشود تا نتیجه ایده‌آل را در نمای مدرن ساختمانتان ببینید.

اما طراحی و اجرا قسمتی از کار هستند و خرید سنگ تراورتن با کیفیت هم مسئله‌ایست که باید به آن توجه کنید. برای خرید به قیمت کارخانه و بدون واسطه با کارشناسان صنایع سنگ ایران مهر تماس بگیرید. مجموعه ایران مهر با به‌روز ترین تجهیزات سالهاست که تولید کننده تخصصی سنگ تراورتن عباس آباد در سورت‌های مختلف است که میتوانید با توجه به نیازتان در هر متراژی سنگ تراورتن عباس آباد را از این کارخانه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *