جستجو

قیمت انواع سنگ تراورتن عباس آباد؛ کارخانه ایران مهر

قیمت انواع سنگ تراورتن عباس آباد؛ کارخانه ایران مهر

فهرست مطالب

با یک بررسی کوتاه در بازار یا حتی سایت‌های مختلف، متوجه این مسئله می‌شوید که قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد نسبت به نمونه سنگ‌های دیگر بالاتر است. اما علت چیست؟ آیا سنگ عباس‌آباد با سنگ‌های استخراج شده از مناطق دیگر تفاوتی دارد؟ برای این که بتوانیم این سؤال را پاسخ دهیم، نیاز داریم تا ابتدا این نوع سنگی که از دل کوه‌های غنی استان مرکزی استخراج می‌شود را بشناسیم. 

به‌صراحت می‌توانیم بگوییم یکی از مرغوب‌ترین و پرطرف‌دارترین نمونه سنگ‌های ساختمانی، سنگ تراورتن عباس‌آباد است. این نمونه از سنگ‌ها که در دسته سنگ‌های رسوبی قرار می‌گیرند، لوکس و گران‌قیمت هستند. از طرف دیگر، تنوع رنگی مختلفی که از روشن تا تیره در سنگ‌های عباس‌آباد وجود دارد، موارد استفاده از آنها را نیز، گسترده نموده است. 

قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد در نمونه‌های روشن‌تر، به دلیل املاح کمتری که در رسوبات سازنده آنها وجود دارد، گران‌تر از نوع تیره است. همچنین این نمونه از سنگ‌ها، متقاضیان بیشتری هم دارند. می‌توان از آنها هم برای نمای ساختمان، ستون، دیوارها، کف، پله‌ها و هم برای تزیینات سنگی استفاده کرد. 

بررسی ویژگی‌های سنگ عباس‌آباد

سنگ تراورتن سفید عباس‌آباد، با داشتن ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد است که موفق شده ارزش بالایی به دست آورد. این سنگ‌ها از مقاومت بالایی در برابر هر نوع شرایط آب‌وهوایی برخوردارند. یعنی می‌توان از آنها در محیط‌هایی که باران اسیدی می‌بارد یا این که بیش از حد گرم یا بیش از حد سرد است نیز، استفاده کرد. درحالی‌که هیچ نوع تغییری در رنگ، بافت و ظاهر سنگ‌ها ایجاد نمی‌شود. 

در اصل خاص‌ترین ویژگی‌های سنگ عباس‌آباد منجر شده است که قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار بیشتر باشد. از ویژگی‌های بارز این نمونه سنگ‌ها باید به موارد دیگری هم اشاره کنیم. از جمله:

  • صیقل‌پذیری و ساب‌پذیری بالا
  • دارای نوع موجدار و بی موج بودن 
  • وجود نقش‌های زیبا بر روی سنگ عباس‌آباد
  • تنوع در صورت‌ها (دنده گاوی، ابروبادی، سوپر سنگ سفید نما، موج کبریتی، مروارید، کرم صورتی، کرم و …)
  • چسبندگی بالا
  • استحکام و مقاومت بالا 
  • وجود تخلخل در سنگ که منجر به سبک‌تر و نرم‌تر شدن بافت آن شده است.
  •  
خرید سنگ تراورتن عباس آباد اصفهان

کاربردهای استفاده از انواع سنگ عباس‌آباد

انواع سنگ عباس‌آباد را به دلیل تنوع بالایی که دارند، می‌توان در قسمت‌های مختلفی از ساختمان مورداستفاده قرارداد. از جمله استفاده در نمای بیرونی و اصلی ساختمان. در واقع ساختمان‌هایی که با بهترین سنگ سفید نما پوشیده می‌شوند، هم از نظر مقاومت و هم از نظر زیبایی ظاهری، جلوه بیشتری می‌گیرند. از دیگر موارد کاربرد این نمونه از سنگ‌ها، استفاده در دکوراسیون داخلی است. 

ازآنجایی‌که سنگ تراورتن گرما را جذب نکرده و سطح خنکی در ساختمان ایجاد می‌کند، مناسب برای مناطق گرمسیری خواهد بود. به همین دلیل بیشتر مهندسان و طراحان داخلی، از این نوع سنگ برای طراحی دکوراسیون مناطق گرم استفاده می‌کنند. دیگر نمونه کاربرد سنگ عباس‌آباد را باید استفاده در نمای داخلی و فرعی ساختمان بیان کنیم. 

به این صورت که با وجود بالابودن قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد، بسیاری از مشتریان تمایل دارند سنگ تراورتن را تهیه کرده و برای کف‌پوش استخر و فضاهای خارجی ساختمان خود آن را مورداستفاده قرار دهند. در اصل جذابیتی که این نوع سنگ‌ها به ساختمان می‌بخشند، محبوبیت آنها را افزایش داده و دیگرکسی به قیمت بالای آنها توجهی نمی‌کند. 

در نهایت نیز باید به استفاده از این نوع سنگ با مقاومت بالا، در کف‌پوش و محوطه‌سازی ساختمان اشاره کنیم. سنگ‌های تراورتن به دلیل دوام بالا و ثبات رنگی که دارند، به‌هیچ‌عنوان در اثر زمان با تغییر رنگ مواجه نمی‌شوند. پس بدون شک انتخاب عالی و مناسبی برای محوطه‌سازی خواهند بود. در کنار تمامی این موارد، باید به دیگر کاربردهای سنگ تراورتن هم اشاره کنیم. آن هم استفاده در دیوار راه‌پله‌ها، لابی، راهروها، مجسمه و آب‌نما، ستون و سرستون و … است. 

مزایا و معایب استفاده از سنگ‌های تراورتن

این نمونه از سنگ‌ها که همچون دیگر سنگ‌ها به‌صورت طبیعی فراوری می‌شوند، از مزایا و معایب مختلفی برخوردارند. این مزایا و معایب را باید چنین دسته‌بندی کرده و بیان کنیم:

  • قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد با تنوع رنگی بالا، مناسب است.
  • رنگ سنگ‌های تراورتن عباس‌آباد طبیعی بوده و در اثر زمان دچار تغییر نمی‌شوند. 
  • سطح سنگ خنک است و دیر گرم می‌شود. ازاین‌رو مناسب برای کناره استخر، پاسیو و مناطق گرمسیری خواهد بود. 
  • نوع بافت سنگ تراورتن سبک و نرم است. ازاین‌رو قابلیت استفاده هم برای نمای داخلی و هم برای نمای خارجی را دارد. 
  • از معایب سنگ تراورتن باید به جذب آب بالا اشاره کنیم که احتمال انجماد و خردشدن آن در اثر سرمای شدید را افزایش می‌دهد. 
  • از دیگر معایب آن هم به یکنواخت نبودن طرح و رنگ سنگ باید اشاره نماییم که همین مسئله مقاومت آن را در برابر سرما کاهش می‌دهد.  

عوامل تأثیرگذار در قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد

برای خرید سنگ تراورتن از اصفهان یا هر منطقه دیگری در ایران، لازم است بررسی کنیم که چه عواملی می‌توانند بر روی قیمت انواع سنگ تأثیرگذار باشند. زیرا هر سنگی بسته به ویژگی‌هایی که دارد، قیمت‌گذاری می‌شود. از نمونه عوامل مستقیمی که بر روی قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد تأثیرگذار هستند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوع فراوری سنگ

تولید و فراوری تراورتن می‌تواند بر روی قیمت آن تأثیر مستقیم بگذارد. زیرا اصولاً برای تولید این نمونه از سنگ‌ها، از مواد اولیه، تجهیزات و رزین استفاده می‌شود که قیمت آنها هم متغیر است و این تغییر قیمت بر روی قیمت سنگ هم تأثیر می‌گذارد. 

  • طرح و رنگ سنگ

هر چه میزان رنگ سنگ تراورتن انتخابی روشن‌تر باشد و طرح آن از یکدستی برخوردار باشد، قیمت سنگ بیشتر خواهد بود. 

  • متراژ سنگ موردنیاز

خرید سنگ عباس‌آباد اگر در متراژ بالایی انجام شود، اصولاً با قیمت مناسب‌تر و ارزان‌تری همراه خواهد بود. زیرا سنگ‌های عباس‌آباد دارای سورت‌بندی بسیار زیادی هستند. ازاین‌رو اگر کسی اقدام به خرید همه سورت ها با هم نماید، مسلماً قیمت کلی برای او مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر تمام خواهد شد. 

  • میزان ضخامت سنگ

قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد بسته به میزان ضخامتی که دارند، متغیر است. در واقع باید بگوییم که میزان ضخامت سنگ‌های عباس‌آباد در حالت استاندارد، ۲ سانتی متری است. اما این ضخامت در اصل ۸/۱ میلیمتری بوده، که سایز محکم و استانداری به شمار می رود. لازم به ذکر است که برخی از کارخانه های فراوری سنگ، ممکن است این سنگ‌ها را در ضخامت ۶/۱ و ۷/۱ میلیمتری برش زده و با قیمت ارزان‌تری به مشتری بفروشند.

در نظر داشته باشید که سنگ‌های مورداستفاده در نمای خارجی ساختمان، نیاز دارند که ضخامت بیشتری داشته باشند. پس باید در زمان تهیه این نوع سنگ‌ها به ضخامتشان توجه نموده و با پرداخت هزینه بیشتر، اقدام به خرید آنها نمایید. 

  • ابعاد سنگ عباس‌آباد

در نهایت نیز باید به ابعاد سنگ‌هایی که برش زده می‌شوند و تأثیر آنها در قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد اشاره کنیم. هر چه سنگ‌ها حالت شمش داشته باشند یا بلندتر باشند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. پس در زمان خرید سنگ به این مسئله نیز توجه داشته باشید.

چرا سنگ تراورتن عباس آباد؟

خرید سنگ ارزان و باکیفیت تراورتن عباس‌آباد

امروزه دیگر نیازی نیست خریداران به‌صورت مستقیم به کارخانه ایران‌مهر برای خرید سنگ ارزان و باکیفیت مراجعه کنند. آنها می‌توانند از طریق سایت معتبر کارخانه، اقدام به ثبت سفارش خود نموده و سپس سنگ موردنظر خود را به هر میزان که نیاز دارند، خریداری نمایند. در نظر داشته باشید که قدرت خرید مشتری، بسته به تنوع سنگی که در سایت نمایش‌داده‌شده است، می‌تواند افزایش یابد.

ازاین‌رو کارشناسان و توزیع‌کنندگان انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد، با ارائه تنوع بالایی از سنگ‌ها و بیان قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد به مشتری، این امکان را به ایشان می‌دهند که به مقایسه پرداخته و تصمیم‌گیری نماید. پس خریداران از این امتیاز مثبت در زمان خرید سنگ به‌صورت اینترنتی برخوردارند و می‌توانند پس از برقراری ارتباط با کارشناسان فروش، با کسب اطلاعات بیشتر اقدام به خرید سنگ موردنظر خود نمایند.

سخن پایانی

حال که با ویژگی‌ها و کاربردهای انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد آشنا شدید، بهتر می‌توانید برای خرید این نمونه از سنگ‌ها تصمیم‌گیری نمایید. بدون تردید همه ما به دنبال آن هستیم که با پرداخت قیمت مناسب، به محصولی دست یابیم که نیاز ما را برطرف سازد. ازاین‌رو می‌توانیم با اطمینان اقدام به خرید سنگ تراورتن عباس‌آباد نماییم. 

با بررسی عوامل تأثیرگذار در قیمت انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد، متوجه شدیم که هزینه خرید این محصولات متغیر خواهد بود. پس باید پیش از اقدام به خرید از سایت‌های معتبر، با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نموده و بسته به نیاز خود و توضیحاتی که بیان می‌نمایید، میزان هزینه خرید خود را از ایشان بپرسید. می‌توانید با برقراری ارتباط از طریق شماره تماس ۰۹۱۳۲۱۳۳۰۳۰ از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب، در هر روز به غیر از جمعه، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید.

همچنین می‌توانید با بررسی شبکه اجتماعی اینستاگرام ما و مراجعه به فروشگاه آنلاین ما، شاهد تصویر انواع سنگ‌های تراورتن باشید و اگر با ابهامی در خصوص نحوه خرید یا قیمت این محصولات مواجه شدید، از کارشناسان ما بپرسید. ما همیشه در ارائه خدمت به مشتریان خود آماده هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *