جستجو

مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید

مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید (6 مزیت مهم)

فهرست مطالب

همه ما دوست داریم که برای ویلاهای شمال کشور خودمان نمای زیبا بسازیم. انتخاب بهترین سنگ سفید نما برای شرایط آب و هوایی شمال کشور کار ساده ای نیست. به خصوص اگر در این زمینه متخصص نباشید. ولی افراد متخصصی که در مورد مزایا و معایب هر یک از سنگ های نما اطلاعات دارند، می دانند که بهترین سنگ برای نماسازی در شمال کشور، سنگ تراورتن سفید است. این سنگ ها با کیفیت بسیار بالایی تولید می شوند و می توانند جایگزین خوبی برای سایر سنگ های ساختمانی باشند. ولی آیا می دانید که مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید چیست؟ در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای استفاده از سنگ تراورتن عباس آباد برای ساختمان های قرار گرفته در شمال کشور صحبت کنیم.

مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید
مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید

مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید

سنگ تراورتن در گروه سنگ های باکیفیت و با استحکام بالا قرار می گیرد که می تواند در تمامی شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. بهترین سنگ تراورتن موجود در بازار، سنگ عباس آباد است که هم کیفیت بالایی دارد هم با ظاهر جذابی به شما عزیزان ارائه می شود. با توجه به خصوصیات عالی این سنگ ها، آن ها برای نماسازی در مناطق مرطوب شمال کشور مورد استفاده قرار می دهند.

سنگ تراورتن عباس آباد دارای تنوع رنگ محدودی است. می توان آن را با رنگ بندی های روشن مانند کرمی و سفید سفارش داد. با این حال در میان انواع رنگ های سنگ تراورتن عباس آباد، رنگ سفید این محصول محبوبیت بسیار زیادی دارد. پس اگر قصد خرید سنگ نما تراورتن سفید را دارید، به شما تبریک می گوییم. ولی اگر برای این کار مردد هستید، در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر شما را با مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید آشنا کنیم.

۱. رنگ ثابت تراورتن عباس آباد

یکی از مهم ترین مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید، رنگ ثابت این سنگ است. این سنگ ها در برابر مواد اسیدی و شیمیایی، نور آفتاب و سایر عوامل محیطی مقاوم هستند و تغییر رنگ نمی دهند. به همین خاطر می توان تا چندین سال شاهد زیبایی آن ها در نمای خارجی ساختمان ها و ویلاهای شمال کشور بود.

۲. شستشوی ساده تراورتن عباس آباد

در شمال کشور، ممکن است باران های بی وقفه باعث کثیف یا لکه دار شدن نمای ساختمان ها شوند. از این رو باید برای انتخاب بهترین سنگ نما برای چنین شرایطی، به نحوه شستشوی این سنگ ها توجه داشته باشید. سنگ تراورتن سفید برخلاف سفید بودن خودش، لکه پذیری بسیار پایینی دارد. بنابراین، احتمال لکه دار شدن این سنگ حداقل است؛ اما در صورتی که روی سنگ لکه وجود داشته باشد، می توان به راحتی آن را شستشو داد. ظاهر براق و جذاب این سنگ ها نیز می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی و ظاهر تمیز آن ها داشته باشد.

مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید
مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ عباس آباد

۳. مناسب آب و هوای بارانی

یکی دیگر از مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید، مقاومت این سنگ ها در برابر آب و هوای بارانی است. همانطور که می دانید رطوبت هوای شمال کشور، باعث می شود تا شاهد باران های بی وقفه باشیم. اگر نمای ساختمان ساخته شده در شمال کشور، مقاومت بالایی در برابر باران نداشته باشد؛ به راحتی دچار ترک و خرابی می شود. سنگ تراورتن عباس آباد دارای درصد تخلخل بسیار کمی است. به همین خاطر آب به داخل آن نفوذ نمی کند و احتمال ترک خوردگی این سنگ نیز به حداقل می رسد. 

۴. عایق صوت و حرارت

اگرچه سنگ عباس آباد را نمی توان به عنوان یک عایق ۱۰۰ درصدی برای صوت و حرارت شناخت، اما این سنگ به دلیل ساختار منسجم و پرتراکم خودش تا حدی در برابر صوت و حرارت عایق است. از این رو باعث کاهش ورود سر و صدای محیط به داخل ویلا و ساختمان می شود. از طرف دیگر می توان با کمک این سنگ، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرد. چرا که این سنگ ها تا حدی در برابر انتقال حرارت نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

۵. استحکام بالای سنگ تراورتن سفید

اگرچه درصد تخلخل سنگ تراورتن سفید پایین است، اما این بدین معنی نیست که این سنگ تخلخل ندارد. متخلخل بودن بافت این سنگ باعث شده تا بتوان شاهد مقاومت بالای این سنگ ها در هنگام نصب بود. تراورتن های باکیفیت عالی می توانند استحکام بالایی نیز در برابر شرایط مختلف داشته باشند. ایستایی این سنگ ها به دلیل ساختار خاص آن ها بسیار عالی است. از این رو می توان برای ساختمان های مرتفع نیز از این سنگ برای نما استفاده کرد.

۶. مقاومت بالا در برابر آب و هوای سرد شمال کشور

اگرچه اختلاف دمای شهرهای شمالی کشور به دلیل رطوبت هوا زیاد نیست؛ اما این شهرها دارای آب و هوای سدی هستند. همین موضوع ایجاب می کند که از سنگ نما مقاوم به سرما برای آن ها استفاده شود. سنگ تراورتن عباس آباد مقاومت خوبی در برابر هوای سرد دارد و بافت آن دچار خرابی و یخ زدگی نمی شود.

بهترین سنگ سفید نما برای شمال کشور
بهترین سنگ سفید نما برای شمال کشور

خرید سنگ تراورتن سفید عباس آباد از صنایع سنگ ایران مهر

صنایع سنگ ایران مهر، یکی از مجموعه های تولیدی سنگ تراورتن سفید عباس آباد است. این مجموعه توانسته بهترین سنگ های تراورتن را با قیمت مناسب به مشتریان ارائه کند. کیفیت بالای سنگ تراورتن عباس آباد در این کارخانه، دلیلی برای افزایش مشتریان آن است. فقط کافیست که با دریافت کاتالوگ صنایع سنگ ایران مهر، یکی از انواع سنگ های عباس آباد این مجموعه را انتخاب نمایید. سنگ های تراورتن عباس آباد، بهترین سنگ نما برای تمامی شرایط آب و هوایی هستند. از این رو می توانید در مناطق شرجی جنوب کشور یا معتدل مرکز نیز از این سنگ ها استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید صحبت کردیم. سنگ تراورتن عباس آباد می تواند به عنوان سنگ نمای رومی و سنگ نمای مدرن استفاده شود و ظاهر ویلاها را چندین برابر زیباتر کند. برای خرید این سنگ ها، کافیست که از صنایع سنگ ایران مهر کمک بگیرید و بهترین آن ها را با طرح دلخواه خود سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *