جستجو

سنگ تراورتن عباس آباد، مقاوم ترین سنگ نما ساختمان

مقاوم ترین سنگ نما ساختمان

فهرست مطالب

جهت ساخت ساختمان ها و سازه های معماری، باید از مصالح مقاوم و درجه یک استفاده کرد. یکی از مهمترین قسمت های یک ساختمان که حتما باید از مقاوم ترین مصالح ساختمانی برای ساخت آن استفاده کنیم، نمای ساختمان است. اغلب نما های لوکس و منحصر به فرد توسط سنگ ها ساخته می شوند، اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که کدام سنگ، علاوه بر زیبایی، بیشترین مقاومت را برای نمای ساختمان فراهم می ‌آورد؟

در پاسخ به این سوال با اطمینان می توان به سنگ تراورتن عباس آباد اشاره کرد. سنگ های عباس آباد به عنوان یکی از مقاوم ‌ترین و زیباترین گزینه‌ ها برای نمای ساختمان ‌ها شناخته می ‌شود. در این مقاله، به معرفی و بررسی ویژگی های مقاوم ترین سنگ نما ساختمان می ‌پردازیم، پس تا پایانی این مطلب با ما همراه باشید.

مقاوم بودن نما ساختمان

نمای ساختمان به عنوان یکی از مهمترین عناصر اصلی ساختمان، نقش بسیار مهمی در ایجاد شکل ‌دهی نهایی ساختمان دارد. مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان باید از جنس مقاوم باشند زیرا این عناصر تحت تاثیر عوامل محیطی مختلف از جمله تغییرات دما، باران، باد، نور مستقیم خورشید و سایر عوامل آب و هوایی قرار خواهند گرفت. مقاومت مصالح نما در برابر این عوامل، نقش مهمی در افزایش دوام و عمر مفید ساختمان ایفا می ‌کند.

همچنین ساختمان، نیاز به نگهداری و تعمیر کمتری دارد. مصالح مقاوم نقش بسزایی در مسائل ایمنی ساختمان و حفاظت از ساکنین دارند. بنابراین، استفاده از مصالح مقاوم در نما ساختمان ضروری است تا از زیبایی، دوام و ایمنی ساختمان تا حد ممکن محافظت گردد.

یکی از مهمترین مصالحی که در ساخت نمای ساختمان به وفور از آن استفاده می شود، سنگ ها هستند. بنابراین باید ویژگی های مقاوم ترین سنگ نما ساختمان را بررسی کرده و متناسب با نیاز پروژه و بودجه خود، به تهیه بهترین سنگ نما بپردازید.

مقاوم ترین سنگ جهت ساخت نما، سنگ تراورتن
مقاوم ترین سنگ جهت ساخت نما، سنگ تراورتن

ویژگی های مقاوم ترین سنگ نما ساختمان

مقاوم ترین سنگ نما ساختمان باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • مقاومت در برابر عوامل جوی: سنگ نما باید مقاومت خوبی در برابر تغییرات دما، باران، باد، برف و اشعه خورشید داشته باشد. این مقاومت باعث می ‌شود که نمای ساختمان به مرور زمان در برابر تغییرات جوی مقاوم بوده و طول عمر آن افزایش یابد.
  • مقاومت در مقابل ترک خوردگی: سنگ نما باید مقاومت خوبی در برابر ترک خوردگی داشته باشد. همچنین باید حداقل میزان آب را به داخل جذب کند. این خصوصیت سبب می ‌شود که سنگ نما در برابر آسیب ‌های ناشی از رطوبت و باران مقاوم باشد.
  • مقاومت در مقابل فرسایش: مقاوم ترین سنگ نما ساختمان، سنگی است که توانایی مقاومت در برابر فرسایش و پوسیدگی را داشته باشد. این ویژگی از آن جهت مهم است که نمای ساختمان بتواند زیبایی خود را در طولانی مدت حفظ کند.
  • مقاومت در مقابل تغییر رنگ: سنگ نما نباید تحت تاثیر اشعه خورشید تغییر رنگ دهد. بنابراین جهت ساخت نمای ساختمان، باید از سنگی استفاده کنید که رنگ آن در طی زمان، ثابت باقی بماند.
  • ساختار سنگ: ساختار سنگ، از دیگر ویژگی هایی است که هنگام انتخاب سنگ نما، باید به آن دقت کنید. سنگ نما باید ساختار متخلخل نداشته باشد تا آب و رطوبت نتواند به سادگی به داخل سنگ نفوذ کند.
  • مقاومت در مقابل عوامل شیمیایی: سنگ نما باید مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی مانند باران های اسیدی داشته باشد.
  • قابلیت تمیز شدن: سنگ نما باید به راحتی تمیز شود و از لکه‌ ها و آلودگی ‌های مختلف پاک شود تا زیبایی نمای ساختمان حفظ گردد.
  • مقاومت در برابر ضربه: سنگ نما باید مقاومت خوبی در برابر ضربات و فشار های مکانیکی داشته باشد.
  • طرح و رنگ: طرح و رنگ سنگ نما باید با طراحی نمای ساختمان و محیط هماهنگی داشته باشد تا به زیبایی نمای ساختمان افزوده شود.

 

با توجه به این ویژگی های فوق، می توانید مقاوم ترین سنگ نما ساختمان را متناسب با نوع نیاز پروژه خود انتخاب کنید.

سنگ تراورتن عباس آباد
سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس آباد، مقاوم ترین سنگ نما ساختمان

سنگ تراورتن عباس آباد از جمله تراورتن‌ های سفید و روشن می ‌باشد که در ایران استخراج می‌ شود. این نوع سنگ تراورتن به واسطه مقاومت بسیار بالا و چسبندگی مطلوبی که دارد، بهترین گزینه برای نمای ساختمان‌ ها می باشد. این سنگ به علت وجود خلل طبیعی در ساختار خود، به عنوان یک عایق عمل کرده و دما را تعدیل می ‌کند. بدین ترتیب، در برابر تغییرات دما و اشعه خورشید مقاومت فوق ‌العاده ‌ای دارد.

سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان یکی از بهترین گزینه ‌ها برای ساخت نمای ساختمان‌ ها مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفته است. این سنگ به علت مزایای منحصر به فردی که دارد، از سایر سنگ های نما، متمایز می باشد.

سنگ تراورتن به عنوان یک سنگ طبیعی و اصیل تولید می‌ شود. این ویژگی این سنگ را به یک متریال بی ‌نظیر و منحصر به فرد برای ساختمان ‌ها تبدیل کرده است. بنابراین سنگ های تراورتن عباس آباد را فقط از مراکز تولیدی معتبر تهیه کنید.

تراورتن عباس آباد، مقاوم ترین سنگ نما
تراورتن عباس آباد، مقاوم ترین سنگ نما

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد بسیار متنوع است و تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله، وجود موج در سنگ، رنگ سنگ، کیفیت و آنالیز سنگ، درجه کیفی سنگ، میزان تخلخل سنگ، قطر و ابعاد سنگ، نوع فرآوری سنگ و برش آن، قرار می گیرد. از میان این عوامل، رنگ سنگ تراورتن به عنوان یکی از مهم ‌ترین عوامل تعیین ‌کننده قیمت مطرح است. هر چه رنگ سنگ تراورتن روشن ‌تر و شفاف ‌تر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

با توجه به این که سنگ عباس آباد ویژگی های مقاوم ترین سنگ نما ساختمان را دارا می باشد، اغلب سازندگان و طراحان، جهت ساخت نمای پروژه های خود، از این سنگ بی نظیر استفاده می کنند این سنگ با مزایا و ویژگی‌ های بی ‌نظیری همچون زیبایی، مقاومت، دوام، تخلخل کم، چسبندگی بالا، تنوع رنگی و اصالت، به عنوان یک انتخاب مناسب برای نمای ساختمان‌ ها شناخته می‌ شود.

مجموعه” صنایع سنگ ایران مهر” با بیش از ۵۰ سال سابقه، به صورت تخصصی و حرفه ای به تولید سنگ های تراورتن عباس آباد می پردازد. شما می توانید همانند سایر معماران، بهترین سنگ نما را از این مجموعه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *