جستجو

مهم ترین مزایا و معایب سنگ تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن سفید

فهرست مطالب

سنگ تراورتن، یکی از سنگ های لوکس و خاص موجود در بازار است که برای نماسازی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قرار است سنگ تراورتن را به عنوان سنگ نما انتخاب کنید، ابتدا باید بدانید که مزایا و معایب این سنگ چیست؟ سپس بر اساس شرایط جغرافیایی محلی که قرار است این سنگ نما در آن نصب شود، اقدام به خرید سنگ تراورتن کنید. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد مزایا و معایب سنگ تراورتن با شما صحبت کنیم

مزایای استفاده از تراورتن عباس آباد برای نما

مزایا و معایب سنگ تراورتن

سنگ تراورتن در گروه سنگ های لایه ای قرار می گیرد که در رنگ بندی های روشن مانند کرمی، بژ و سفید در بازار موجود است. مزایا و معایب سنگ تراورتن باعث شده اند تا این سنگ به عنوان یکی از بهترین سنگ های نما شناخته شود. به خصوص اینکه دوام بسیار بالایی دارد و ظاهر جذاب آن می تواند نمای ساختمان را زیباتر کند. در ادامه به شما را با مزایا و معایب سنگ تراورتن آشنا می کنیم.

سنگ تراورتن سفید

مزایای سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن در گروه سنگ های لوکس و خاص قرار می گیرند. این روزها بسیاری از افرادی که قصد انتخاب سنگ سفید نما را دارند، سنگ تراورتن عباس آباد را انتخاب می کند. چرا که مزایای این سنگ و دوام و طول عمر آن بسیار عالی است. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد مزایای این سنگ با شما صحبت کنیم.

۱.    عایق بودن سنگ تراورتن

یکی از دلایل محبوبیت سنگ های تراورتن برای استفاده از آن ها در نما، عایق بودن این سنگ ها است. در واقع در سنگ های تراورتن عباس آباد حفره هایی وجود دارند که به عنوان عایق عمل می کنند. به همین خاطر ساختمان هایی که با این سنگ نمای کلاسیک و مدرن نماسازی می شوند، در برابر صدا، گرما و سرما عایق خواهند شد.

۲.    استحکام عالی این سنگ نما پس از نصب

با وجود حفره های داخل سنگ تراورتن، می توان این سنگ ها را به راحتی روی دیوارها نصب کرد. در واقع سنگ های تراورتن سیمان و ملات را به خود جذب می کنند که این موضوع می تواند باعث چسبندگی بهتر سنگ نما روی دیوار شود. به همین خاطر این سنگ ها می توانند در برابر انقباض و انبساط مقاومت خوبی نشان دهند و دچار خرابی نشوند.

۳.    وزن پایین نسبت به سایر سنگ های نما

یکی از مزایای سنگ تراورتن عباس آباد، وزن پایین آن است. این سنگ ها نسبت به سایر سنگ های نما، وزن پایینی دارند. از این رو بار زیادی را به ساختمان ها وارد نمی کنند. این موضوع می تواند باعث افزایش امنیت ساختمان ها در برابر زمین لرزه شود.

۴.    انعطاف پذیری بالا برای تغییر شکل

بهترین سنگ نما، سنگی است که بتواند با روش های مختلف فرآوری شود. سنگ تراورتن عباس آباد به راحتی با روش های مختلف قابل تغییر است و می تواند ظاهری مات، براق و یا حتی چکش خورده داشته باشد. همچنین امکان ایجاد پوشش روی این سنگ ها برای افزایش مقاومت آن ها وجود دارد.

۵.    مقاومت سنگ عباس آباد به رطوبت

وجود حفره های نامنظم در سنگ تراورتن می تواند باعث افزایش مقاومت این سنگ در برابر رطوبت شود. به طوری که اگر آب وارد حفره های این سنگ ها شود، به راحتی باعث تحلیل رفتن آن ها نخواهد شد. از این رو می توان این سنگ را در مناطق مرطوب نیز مورد استفاده قرار داد.

۶.    لغزش کم

سنگ تراورتن اگر به عنوان کفپوش در مناطق خاص استفاده شود، احتمال لیز خوردن افراد را به حداقل می رساند. چرا که روی سطح این سنگ ها یک سری حفره هایی وجود دارند که باعث می شوند لغزندگی نداشته باشند. با این حال اگر نیاز به سنگ نمای رومی داشته باشید، این ویژگی چندان کاربردی برای شما ندارد.

۷.    مقرون به صرفه و اقتصادی

اگرچه سنگ تراورتن به عنوان یکی از سنگ های گران نما شناخته می شود؛ اما این بدین معنی نیست که شما نمی توانید آن را با قیمت مناسب خریداری کنید. طول عمر و دوام بالای این سنگ به شما این امکان را می دهد تا چندین سال از آن استفاده کنید و نیازی به تعویض سنگ نما نداشته باشید. این در حالی است که تنوع در مدل های این سنگ بسیار زیاد است.

مزایای نمای ساختمان های شمال کشور با سنگ تراورتن سفید

معایب سنگ تراورتن نما

سنگ تراورتن نما به غیر از مزایای زیادی که دارد، دارای یک سری معایب نیز هست. البته که اگر مزایا و معایب سنگ تراورتن را در کنار هم بگذارید، مزایای آن بسیار بی شمارتر و بیشتر هستند. با این حال اگر به دنبال انتخاب سنگ نمای مدرن و کلاسیک هستید، باید با مزایا و معایب این سنگ ها آشنا باشید.

۱.    عدم یکنواخت بودن طرح روی سنگ تراورتن

یکی از معایب سنگ تراورتن که البته ویژگی خاص آن نیز محسوب می شود، این است که طرح و رنگ آن یکنواخت نیست. این موضوع یک عیب برای این سنگ ها به ویژه در زمانی که نیاز به استفاده از سنگ های تراورتن به صورت یکدست است، محسوب می شود.

۲.    هزینه بالا برای نصب به عنوان کفپوش

اگرچه سنگ تراورتن بیشتر به عنوان بهترین سنگ نما شناخته می شود، اما امکان اجرای آن به عنوان کفپوش نیز وجود دارد. در صورتی که نیاز داشته باشید سنگ های تراورتن را به عنوان کفپوش در ساختمان های مختلف نصب کنید، هزینه اجرا بسیار بالا خواهد رفت. به همین خاطر یکی از معایب این سنگ ها، قیمت بالای آن محسوب می شود.

۳.    جذب آب نسبتا بالا

سنگ های تراورتن دارای تنوع بالایی هستند. برخی از آن ها جذب آب نسبتا بالایی دارند و این موضوع می تواند در روزهای سرد زمستان که آب وارد سنگ ها می شود و یخ می زند، یک عیب بزرگ برای آن ها محسوب شود. چرا که درصد تخلخل برخی از سنگ های نمای تراورتن بالاست. البته سنگ عباس آباد به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، دیگر این مشکل را نداشته و مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و آب و هوای سرد از خود نشان می دهد.

سخن پایانی

انتخاب یک سنگ نما برای ساختمان ها کار ساده ای نیست. سنگ های نما باید بتوانند مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی، باد، باران و … از خود نشان دهند. بحث زیبایی شناسی آن ها نیز بسیار مهم است. سنگ عباس آباد که به آن سنگ تراورتن عباس آباد می گویند، یکی از بهترین سنگ های تراورتن موجود در بازار است که در این مقاله در مورد مزایا و معایب آن با شما صحبت کردیم. اگر قصد خرید سنگ نمای کلاسیک و مدرن را دارید، می توانید به سایت صنایع ایران مهر وارد شوید. این مجموعه تولید کننده بهترین سنگ های تراورتن عباس آباد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *