جستجو

روش های تشخیص سنگ تراورتن عباس آباد باکیفیت

سنگ تراورتن عباس آباد باکیفیت

فهرست مطالب

سنگ تراورتن عباس آباد به‌عنوان یکی از مرغوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی ایران شناخته می‌شود که از معادن عباس آباد واقع در استان مرکزی استخراج می‌شود. امروزه از سنگ تراورتن عباس آباد در طراحی و اجرای انواع نمای کلاسیک و رومی استفاده می‌شود.

با این حال همانند هر نوع سنگ ساختمانی دیگری، زمانی که به دنبال خرید سنگ تراورتن باکیفیت باشید، باید نکاتی را درباره نحوه تشخیص سنگ مرغوب در نظر بگیرید. در این مقاله از وب‌سایت صنایع سنگ ایران مهر می‌خواهیم به بررسی روش‌های تشخیص سنگ تراورتن عباس آباد خوب و باکیفیت بپردازیم.

چرا کیفیت سنگ نمای ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؟

زمانی که دنبال انتخاب یک سنگ ساختمانی مرغوب برای پروژه‌های نمای ساختمان خود هستید، باید توجه زیادی به کیفیت سنگ نما داشته باشید. نمای ساختمان یکی از عناصر مهم معماری ساختمان محسوب می‌شود که نه‌تنها بر زیبایی بلکه بر کارایی و مقاومت ساختمان تأثیر خواهد داشت. زمانی که به دنبال خرید سنگ سفید نما باشید، دلایل زیادی وجود خواهند داشت که اهمیت تشخیص سنگ مرغوب را نشان می‌دهند. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمای ساختمان به‌نوعی معرف ظاهر ساختمان خواهد بود و زمانی که از بهترین سنگ تراورتن نما استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود تا جلوه‌ای زیبا از ساختمان خود به نمایش بگذارید.
  • استفاده از سنگ تراورتن عباس آباد خوب این امکان را ایجاد خواهد کرد که شما از یک عایق حرارتی و صوتی بسیار مؤثر برخوردار شود. این در حالی است که استفاده از یک سنگ ساختمانی باکیفیت پایین ممکن است هیچ‌گونه مزیتی را از بابت مقاومت صوتی و حرارتی برای ساختمان نداشته باشد.
  • استفاده از یک سنگ تراورتن باکیفیت در اجرای نمای ساختمان باعث افزایش ارزش آن شده و باعث می‌شود تا متقاضی بیشتری برای خرید ساختمان شما به هنگام فروش وجود داشته باشد.
  • اگر در اجرای نمای ساختمان خود از یک سنگ تراورتن عباس آباد خوب و باکیفیت استفاده کنید، نمای تکمیل شده معمولاً صاف، یک‌دست و عاری از هرگونه خط افتادگی، ترک‌خوردگی و یا رگه‌های سست خواهد بود.
عوامل تعیین کننده قیمت سنگ تراورتن

چگونه سنگ تراورتن عباس آباد خوب را از یک سنگ بی‌کیفیت تشخیص دهیم؟

همان‌طور که می‌دانید، انتخاب یک سنگ تراورتن عباس آباد خوب و باکیفیت می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. با این حال، اگر با نحوه تشخیص سنگ مرغوب آشنایی داشته باشید، به‌احتمال زیاد قادر خواهید بود تا سنگ مرغوب را از نامرغوب تشخیص و تمایز دهید. در اینجا شما را با چند تکنیک مختلف برای شناسایی و تشخیص سنگ مرغوب آشنا خواهیم ساخت.

تکنیک اول

بررسی ظاهری سنگ

اولین تکنیک برای تشخیص سنگ تراورتن عباس آباد خوب می‌تواند بررسی ظاهر سنگ باشد. اول‌ازهمه باید بدانید که سنگ تراورتن عباس آباد یک سنگ براق، زیبا و بسیار سفید است. به همین دلیل است که از آن به‌عنوان بهترین سنگ سفید نما یاد می‌شود. اگر به دنبال خرید سنگ تراورتن باکیفیت هستید، بهتر است تا دنبال سنگ‌های براق‌تر باشید.

البته در کنار این براق بودن، ممکن است که موج‌هایی را بر روی سطح سنگ مشاهده کنید. با این حال امکان خرید سنگ تراورتن عباس آباد بدون موج نیز وجود دارد. بدین ترتیب هر چقدر که رگه‌های سیاه کمتری بر روی سنگ تراورتن عباس آباد وجود داشته باشد و موج‌های سنگ نیز ساختار منظم‌تری داشته باشند، می‌توان نتیجه گرفت که کیفیت آن سنگ بالاتر است.

تکنیک دوم

بررسی تراکم و تخلخل سنگ تراورتن

تکنیک دوم در تشخیص سنگ مرغوب در بررسی تراکم و تخلخل سنگ تراورتن خواهد بود. از ویژگی‌های سنگ تراورتن عباس آباد خوب می‌توان به تراکم بالای این سنگ ساختمانی اشاره کرد. اگر در فروشگاه سنگ ساختمان به دنبال بهترین سنگ تراورتن نما بودید، بهتر است تا نگاهی به پشت سنگ بیندازید. به طور معمول هر چقدر که تراکم بخش پشتی سنگ ساختمان بیشتر باشد، دانه‌بندی آن درشت‌تر خواهد بود و جنس سنگ مرغوب‌تر و یا کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

البته روش‌های دیگری نیز برای تشخیص سنگ تراورتن عباس آباد خوب و با تراکم بالا وجود دارند. به طور مثال، در روشی توصیه شده است که جسمی تیز را بر روی قسمت جلویی و یا پشتی سنگ بکشید و خط و خشی را بر روی آن ایجاد کنید. اگر خط‌وخش مذکور به‌راحتی ایجاد شد، می‌توان نتیجه گرفت که این سنگ تراورتن کیفیت چندان بالایی ندارد.

همچنین با ضربه‌زدن بر روی یک سنگ تراورتن نیز می‌توان به اطلاعاتی درباره کیفیت آن دست پیدا کرد. باید بدین روش اقدام کنید که یک سنگ تراورتن را از سایر سنگ‌ها جدا کرده و با دست و یا کلید بر روی آن ضربه بزنید. صدایی که از سنگ به گوش شما می‌رسد، نشان‌دهنده کیفیت سنگ مذکور خواهد بود. اگر صدایی بم‌تر از سنگ به شما برسد، به‌احتمال زیاد تراکم و تخلخل آن سنگ تراورتن بیشتر بوده است.

عوامل تعیین کننده قیمت سنگ تراورتن

تکنیک سوم

بررسی ضخامت سنگ تراورتن عباس آباد

راه سوم برای تشخیص سنگ تراورتن خوب در بررسی ضخامت سنگ خواهد بود. به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم که یک سنگ تراورتن عباس آباد را که ضخامت کمی داشته باشد، خریداری کنید. یک سنگ با ضخامت پایین، مقاومت بسیار کمتری را در برابر ضربه و فشارهای وارده خواهد داشت. حتی ممکن است که به هنگام ابزار کاری و برش‌کاری سنگ به‌صورت ناخواسته شکسته شده و خسارات مالی را بر گردن شما بیندازد.

همچنین باید توجه داشته باشید که یک سنگ تراورتن عباس آباد خوب و باکیفیت باید ضخامت یکسانی را در تمامی بخش‌های خود داشته باشد. اگر سنگی را مشاهده کردید که در یک بخش ضخیم‌تر و در بخش دیگری نازک‌تر باشد، این نشان از کیفیت پایین فراوری این سنگ در هنگام تولید بوده است. استفاده از سنگ‌های با ضخامت متفاوت باعث خواهد شد تا کار مجری نماکار کمی مشکل‌تر شود. بدین دلیل که نماکار مجبور خواهد شد تا کم و زیاد بودن ضخامت سنگ را با سیمان بیشتر جبران کند.

تکنیک چهارم

بررسی رزین و ساب سنگ تراورتن عباس آباد

روش بعدی برای تشخیص سنگ تراورتن عباس آباد خوب مربوط به بررسی رزین و ساب سنگ خواهد بود. اگر فرد ریزبینی باشید، به‌احتمال زیاد بتوانید تا نسبت به تشخیص سنگ مرغوب بدین روش اقدام نمایید. برای این کار باید بادقت به سطح سنگ نگاه کرده و اگر ممکن باشد، مقداری آب را بر روی سنگ بریزید. این کار برای تمیزکردن گردوغبار از روی سنگ خواهد بود. درصورتی‌که سنگ تراورتن نما به‌خوبی رزین شده باشد، کمترین میزان منافذ ریزودرشت را بر روی آن مشاهده خواهید کرد. این در حالی است که اگر منافذ بسیاری بر روی سنگ وجود داشته باشد، باعث خواهد شد تا کیفیت سنگ به‌مرورزمان پایین بیاید.

بررسی ویژگی های منحصر به فرد سنگ های تراورتن عباس آباد اصل

تکنیک پنجم

معدن سنگ تراورتن عباس آباد

تکنیک توصیه شده بعدی برای تشخیص سنگ تراورتن عباس آباد خوب مربوط به بررسی معدنی است که سنگ از آن استخراج شده است. سنگ تراورتن در کشور ما از معادن مختلفی استخراج شده و فراوری می‌شود. اگر شرایط خرید سنگ تراورتن باکیفیت از برترین معادن کشور همچون عباس آباد، دره بخاری و حاجی‌آباد را داشته باشید، کیفیت سنگی که تحویل می‌گیرید بسیار بالا خواهد بود. البته برای این کار مجبور خواهید بود تا هزینه بیشتری را برای خرید سنگ سفید نما پرداخت کنید.

تکنیک ششم

بررسی نمونه سنگ‌ها

تکنیک دیگری که برای تشخیص سنگ تراورتن عباس آباد خوب و باکیفیت توصیه می‌شود، بررسی نمونه‌های موجود از این سنگ‌ها خواهد بود. اگر بخواهید تا به مقایسه انواع سنگ تراورتن نما پرداخته و بهترین نمونه را از بین آن‌ها انتخاب کنید، بهتر است تا به مقایسه نمونه سنگ‌های آن‌ها پرداخته و آن‌ها را از نظر رنگ، سختی، دانه‌بندی و سایر ویژگی‌های فیزیکی سنگ مقایسه کنید.

تکنیک هفتم

بررسی میزان جذب آب سنگ تراورتن عباس آباد

تکنیک بعدی که به شما برای انتخاب سنگ تراورتن عباس آباد خوب و باکیفیت پیشنهاد می‌کنیم، بررسی سنگ از نظر میزان جذب آب خواهد بود. یک سنگ تراورتن عباس آباد باکیفیت باید مقاومت بالایی را در برابر جذب آب داشته باشد. اگر رزین کاری سنگ به‌درستی انجام شده باشد، آب باران و برف به داخل سنگ نفوذ نخواهد کرد و ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد شد. سنگ تراورتن عباس آباد معمولاً تخلخل کمتری را نسبت به سنگ‌های تراورتن از معادن دیگر دارد که باعث شده تا استفاده از آن برای نمای بیرونی ساختمان و مکان‌هایی که با آب در تماس خواهند بود، مناسب باشد.

سنگ تراورتن بهترین سنگ ساختمانی

تکنیک هشتم

بررسی درجه سنگ تراورتن عباس آباد

هشتمین تکنیکی که به شما برای تشخیص سنگ مرغوب و پیدا کردن سنگ تراورتن عباس آباد خوب پیشنهاد می‌کنیم، بررسی درجه سنگ خواهد بود. سنگ تراورتن عباس آباد در درجه‌های سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو در مراکز عرضه سنگ‌های ساختمانی وجود خواهد داشت. درجات بالای سنگ تراورتن عباس آباد معمولاً ظاهری شفاف‌تر و بدون ناخالصی بوده و کمترین میزان رگه‌ها را بر روی خود دارند. این در حالی است که درجات پایین‌تر سنگ تراورتن معمولاً بافت تیره‌تری دارند و ناخالصی‌های آنها نیز بیشتر خواهد بود.

خرید سنگ تراورتن عباس آباد خوب از صنایع سنگ ایران مهر

در این مقاله شما را با روش‌های تشخیص سنگ تراورتن عباس آباد خوب آشنا کردیم. در پایان باید اشاره کنیم که خرید سنگ تراورتن باکیفیت از تولیدکنندگانی که از آخرین فنّاوری‌های روز در برش سنگ استفاده می‌کنند و سنگ‌ها را با بهترین انواع رزین پوشش می‌دهند، بهترین گزینه برای خرید سنگ تراورتن باکیفیت خواهد بود.

صنایع سنگ ایران مهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع فراوری سنگ در استان اصفهان شناخته می‌شود که با بیش از دو دهه سابقه در تولید تخصصی تراورتن عباس آباد در حال فعالیت است. در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از آخرین قیمت سنگ عباس آباد می‌توانید با واحد پشتیبانی صنایع سنگ ایران مهر در ارتباط باشید.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه ایران‌مهر و کسب اطلاعات بیشتر صفحات مجازی ما را با آدرس های زیر دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *