جستجو

نکات مهم در انتخاب سنگ نما (۶ نکته مهم) + معرفی بهترین سنگ نما

نکات مهم در انتخاب سنگ نما

فهرست مطالب

درخشش سنگ نما در نمای ساختمان شما زمانی زیبا خواهد بود که بهترین سنگ نما را برای ساختمان خود انتخاب کنید. سنگ های نما در تنوع بالایی در بازار موجود هستند و می توان آن ها را با رنگ های تیره تا روشن خریداری کرد. زیبایی ظاهری این سنگ ها نیز در نگاه اول فوق العاده است. اما اگر می خواهید یک سنگ مناسب را برای نما انتخاب کنید که دراز مدت ظاهر زیبای خود را حفظ کند، باید به دنبال بهترین و مقاوم ترین سنگ نما باشید. توجه به نکات مهم در انتخاب سنگ نما، به شما اجازه اشتباه برای خرید این سنگ ها را نمی دهد. بنابراین، برای انتخاب بهترین این سنگ ها در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم در انتخاب سنگ نما

برای انتخاب سنگ نما باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است حتی با وجود انتخاب گران ترین سنگ نما، نتوانید تا چندین سال از زیبایی این سنگ ها بهره مند شوید و پس از گذشت چند سال مجبور شوید سنگ های نما را عوض کنید. در ادامه به نکات مهم در انتخاب سنگ نما که حتما باید به آن ها توجه داشته باشید، اشاره می کنیم.

۱. توجه به شرایط آب و هوایی ساختمان برای انتخاب سنگ نما

یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر روی کیفیت سنگ نما، شرایط آب و هوایی است. شرایط آب و هوایی در داخل کشور ایران شامل آب و هوای مرطوب و شرجی، آب و هوای گرم، آب و هوای سرد و معتدل است. در شرایط آب و هوایی معتدل که اکثر سنگ های ساختمانی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. ولی در شرایط آب و هوایی گرم، سنگ ساختمانی باید در برابر حرارت مقاوم باشد و در شرایط آب و هوایی سرد، مقاومت سنگ های ساختمانی در برابر سرما باید افزایش پیدا کند. در آب و هوای شرجی نیز استفاده از سنگ نمای مقاوم به رطوبت و بارش باران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سنگ سفید ساختمانی
نکات مهم در انتخاب سنگ نما

۲. بررسی مشخصات فیزیکی و میزان مقاومت سنگ

دوام و ماندگاری سنگ نمای رومی و مدرن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مهم است. بنابراین، پس از تشخیص شرایط آب و هوایی منطقه ای که قرار است سنگ در آن نصب شود، باید به تناسب سنگ نما با این شرایط توجه داشته باشید. سنگ های نما باید دارای درصد تخلخل قابل قبول برای نصب روی دیوار باشند و مقاومت لازم در برابر ضربه، باران های اسیدی (به ویژه در جنوب کشور) و تابش آفتاب را داشته باشند.

۳. توجه به ظاهر و متناسب بودن آن با سبک دکوراسیون ساختمان

از نکات مهم در انتخاب سنگ نما، می توان به ظاهر این سنگ ها اشاره کرد. سنگ های نما باید بتوانند با توجه به سبک دکوراسیون ساختمان انتخاب شوند. به طور مثال، سنگ سفید نما بهترین انتخاب به عنوان سنگ نمای مدرن است. اما اگر سبک دکوراسیون کلاسیک است، می توان از سنگ های تیره رنگ نیز در کنار سنگ های نمای روشن نیز استفاده کرد.

۴. مقاومت سنگ های نما در برابر باران های اسیدی و آلودگی هوا

موضوعی که حتما باید برای انتخاب بهترین سنگ نما در کلان شهرها به آن توجه شود، مقاومت سنگ های نما در برابر باران های اسیدی و آلودگی هوا است. سنگ های نما باید بتوانند در برابر آلودگی هوا، ذرات آلاینده مقاوم باشند و به راحتی دچار فرسودگی نشوند. همچنین باران های اسیدی می توانند برخی از سنگ های نما را دچار فرسایش کنند. بنابراین، مقاومت سنگ نما در برابر این شرایط نیز مهم است.

۵. چسبندگی بالای سنگ نما به ساختمان ها

چسبندگی سنگ نما روی ساختمان به قدری مهم است که حتما توصیه می کنیم به این نکته در هنگام خرید سنگ نما توجه داشته باشید. سنگ هایی که دارای درصد تخلخل هستند، می توانند با جذب ملات در درون خود به راحتی روی دیوار و ارتفاعات بالا نصب شوند. از این رو انتخاب سنگ های نما با درصد تخلخل مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

۶. قیمت سنگ نما

در نهایت به عنوان نکته پایانی برای انتخاب سنگ نما، باید در مورد قیمت این سنگ ها صحبت کنیم. سنگ های نما بخش بزرگی از ساختمان ها را می پوشانند. بنابراین، افزایش یا کاهش قیمت سنگ نما می تواند تاثیر زیادی روی قیمت نهایی پروژه ساختمانی داشته باشد. از این رو حتما باید میزان بودجه مورد نظر برای انتخاب سنگ نمای ساختمان مشخص شود. سنگ های نما مرمریت و برخی از سنگ های طبیعی دیگر بسیار گران قیمت هستند و البته در برخی از شرایط نیز مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهند. سنگ عباس آباد به دلیل داشتن ویژگی های فنی خوب و قیمت مناسب، به عنوان بهترین سنگ نما با قیمت مناسب شناخته می شود.

استفاده از سنگ در ساختمان
نحوه انتخاب بهترین سنگ نما

بهترین سنگ نما در کارخانه صنایع سنگ ایران مهر

اگرچه کارخانه های متعددی در زمینه تولید سنگ تراورتن عباس آباد فعالیت می کنند، ولی باز هم هر کارخانه ای نمی تواند بهترین سنگ نما را به شما ارائه کند. کارخانه صنایع سنگ ایران مهر تولید کننده انواع سنگ ساختمانی برای نما است. در این کارخانه بهترین سنگ های لایه ای تراورتن برای برش زدن در ابعاد مختلف انتخاب می شوند.

به همین خاطر است که کیفیت نهایی و چسبندگی سنگ تراورتن عباس آباد این کارخانه فوق العاده اند. این سنگ سفید نما در همه شرایط آب و هوایی قابل استفاده بوده و مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. در صورت نیاز به خرید و اطلاع از قیمت سنگ سفید نما عباس آباد، می توانید با شماره تلفن های این کارخانه و فضای مجازی صنایع سنگ ایران مهر در ارتباط باشید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد نکات مهم در انتخاب سنگ نما با شما صحبت کردیم. اگر نیاز به خرید سنگ تراورتن عباس آباد برای اجرا در ساختمان ها با نمای رومی و کلاسیک دارید، کافیست که از مجموعه صنایع سنگ ایران مهر کمک بگیرید. در این مجموعه بهترین سنگ های نما با بهترین کیفیت تولید می شوند. پس با خیالی راحت می توانید از سنگ سفید نمای تولید شده در این کارخانه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *