جستجو

چه سنگی مناسب کف ساختمان است؟

چه سنگی مناسب کف ساختمان است؟

فهرست مطالب

چه سنگی مناسب کف ساختمان است؟ این سوال معمولا از ذهن هر کسی که مشغول به ساخت و ساز یا علاقه‌مند به این حوزه باشد می‌گذرد. کف از مکان‌های پر رفت‌وآمد ساختمان محسوب می‌شود‌؛ پس باید از سنگی استفاده شود که علاوه بر زیبایی دوام بالا و مقاومت خوبی داشته باشد؛ قبلا با انواع سنگ ساختمانی آشنا شدیم، حالا به معرفی سنگ‌هایی می‌پردازیم که مناسب کف ساختمان هستند.

اگر سنگ کف ساختمان با محیط پیرامونی خود هماهنگ باشد؛ فضایی چشم نواز و زیبا را خلق خواهد کرد. به عبارت دیگر استفاده از یک سنگ مناسب در کف پوش ساختمان بسیار در فضای داخلی و هم در فضاهای خارجی ساختمان تاثیرگذار است. سنگ های طبیعی مانند: سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ مرمر و سنگ چینی در رنگ‌های روشن یا خنثی انتخاب مناسبی می توانند باشند.

چه سنگی مناسب کف ساختمان است؟
چه سنگی مناسب کف ساختمان است؟

انتخاب سنگ مناسب کف ساختمان

انتخاب سنگ کف مناسب برای استفاده در کفپوش ساختمان به موارد مختلفی همچون نوع کاربری، رنگ دیوارها، درها، مبلمان، سبک طراحی و … بستگی دارد. اما مهمترین عامل مبحث انتخاب مهندسی و علمی آن بر اساس کاربری آن است. به دلیل تفاوت کاربری سنگ‌ها با یکدیگر مثلا: کاربری سنگ کف پارکینگ ساختمان با کاربری داخل منزل و حیاط ساختمان بسیار متفاوت است و باید سنگی مناسب با کاربری انتخاب کرد.

سنگ کف در داخل خانه:

سنگ‌های مرمریت و تراورتن از سنگ‌های مناسب کف داخل خانه هستند؛ بعد از این دو سنگ می‌توان مرمر را هم انتخاب خوبی دانست که جنبه‌ی تجملاتی نیز به ساختمان می‌بخشد. رایج ترین و مناسب ترین انتخاب از بین تمام انواع سنگ های ساختمان برای کف، سنگ مرمریت است. چرا که این سنگ سطح نسبتا یکدست تری نسبت به رقیبان خود در کاربری کف ساختمان دارد. همچنان سطح ساب پذیر بسیار براق آن باعث زیبایی کف منزل شما خواهد شد.

سنگ کف داخل ساختمان و خارج خانه:

برای محیط های سر بسته مانند راه پله، سنگ مرمریت به عنوان انتخاب اول و بعد تراورتن را می‌توان انتخاب و استفاده کرد؛ برای محیط‌هایی مانند بالکن و پارکینگ ساختمان می‌توان از سنگ تراورتن و گرانیت (با درصد آهن کم) استفاده کرد.

مزایای استفاده از سنگ در کف

  • دوام بالا
  • ثبات رنگ
  • مقاومت در برابر خش پذیری
  • جلا پذیری مجدد
  • نظافت و نگهداری آسان
  •  انتقال گرمای مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *