جستجو

چگونه سنگ تراورتن سفید را تمیز کنیم

چگونه سنگ تراورتن سفید را تمیز کنیم

فهرست مطالب

از انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد به دلیل زیبایی، مقاوم بودن در برابر حرارت و فشار، کیفیت بالا و سطوح صاف در اکثر پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود. برای تمیز کردن و نگهداری سنگ تراورتن سفید باید مراحل و نکاتی را به دقت رعایت کرد. شستشوی سنگ نما سفید تراورتن در نمای داخلی و خارجی ساختمان بسیار مهم و ضروری است. برای حفظ زیبایی، شکوه سنگ سفید نما تراورتن و افزایش طول عمر آن باید با رعایت نکات مراقبتی و مواد شوینده مناسب، سطوح آنها را تمیز نمایید.

چرا شست و شو و تمیز کردن سنگ سفید تراورتن ضرورت دارد؟

یکی از نکات ضروری برای نگهداری سنگ تراورتن سفید، تمیز کردن و شست و شوی مداوم آنها است. معمولاً از سنگ سفید تراورتن در دکوراسیون داخلی همانند راه پله دیوارها و کفپوش استفاده شده که بعد از مدتی سطوح آنها کثیف و آلوده می‌شود. برای حفظ زیبایی و براقیت سطوح سنگ تراورتن و افزایش دوام آنها لازم است به تمیز کردن آنها اهمیت بدهید. 

چگونگی تمیز کردن سنگ تراورتن

سنگ عباس‌آباد کارخانه ایران‌مهر در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و هر از چند گاهی باید نسبت به تمیز کردن آنها اقدام کرد. سنگ تراورتن نصب شده در مکان‌های مختلف آپارتمان، فضا و محیط را بسیار زیبا کرده و تمیز کردن آنها ضرورت دارد. در زمان تمیز کردن انواع سنگ تراورتن سفید در حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و سایر نقاط آپارتمان باید همواره به نکاتی توجه داشت که عبارت‌اند از:

  • دقت داشته باشید سنگ تراورتن در برابر مواد شیمیایی بسیار حساس بوده و با استفاده از مواد نامناسب در سطوح آنها ترکیدگی ایجاد می‌شود؛ بنابراین باید از مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن آنها استفاده نکنید تا سطوح آنها سالم بماند. 
  • مقداری از مواد شوینده یا تمیزکننده را بر روی قسمت کوچکی از سنگ تراورتن خود بریزید، درصورتی‌که مطمئن شدید این مواد به سطوح سنگ شما آسیب وارد نمی‌کند، می‌توانید برای تمام قسمت‌ها از آن استفاده کنید. 
  • بعد از اینکه تمام سطوح سنگ تراورتن را با مواد شوینده مناسب و آب داغ شستشو دادید، با یک‌پارچه خشک و کاملاً نرم سطوح سنگ را خشک کنید. 
شستشوی سنگ تراورتن

روشهای معمول برای تمیز کردن و شستن سنگ تراورتن

  • استفاده‌کردن از صابون نرم و آب: می‌توانید با صابون نرم و آب محلولی را درست کرده و سطوح سنگ تراورتن سفید را با آن تمیز کنید. صابون‌های سخت و قلیایی به سطوح سنگ تراورتن شما آسیب وارد می‌کنند. 
  • می‌توانید از محلول‌های خاص و تمیزکننده‌های ویژه سنگ تراورتن برای تمیزی و شستشوی آنها استفاده نمایید، قبل از ریختن محلول بر روی سنگ حتماً آن را در قسمت کوچکی تست کنید. 
  • برای پاک کردن تمامی لکه‌های ایجاد شده بر روی سنگ سفید تراورتن می‌توانید از محلول‌های شستشوی آشپزخانه نیز استفاده نمایید. توجه داشته باشید برای رفع لکه‌ها، از مواد شوینده اسیدی یا مواد شوینده خیلی قوی استفاده نکنید. به طور کلی سطوح سنگ تراورتن بسیار حساس بوده و برای تمیز کردن آنها باید از روش‌های فوق‌العاده نرم و ساده استفاده کنید. 
  • برای رفع گردوغبار روزانه از روی سنگ‌های سفید رنگ تراورتن، می‌توانید از پاک‌کننده‌های خنثی و نرم استفاده کنید. 

فراوری سنگ عباس‌آباد در کارخانه‌های تولیدی با استفاده از جدیدترین روش‌ها انجام شده، بعد از نصب در قسمت‌های مختلف ساختمان باید در نگهداری و تمیز کردن آنها، نکات لازم را رعایت کنید. سنگ عباس‌آباد قیمت مناسب در بهترین کیفیت عرضه شده و روش نگهداری و تمیز کردن آن بسیار ساده است. 

روش براق کردن سنگ سفید تراورتن

دغدغه بسیاری از افراد این است که چگونه برای زیباسازی نمای داخلی آپارتمان خود، سنگ تزیینی سفید رنگ تراورتن را براق و تمیز کنند. می‌توانید برای ایجاد سطوح شیشه‌ای و براق در سنگ تراورتن خود در تمام قسمت‌های آن، مواد رزین را پخش کرده تا به شکل یک‌دست درآید و حفره‌های آن را پر کند. 

با شستشو، تمیزی مداوم و منظم سنگ‌های تراورتن در محیط آشپزخانه و دکوراسیون داخلی می‌توانید همواره از براق بودن آنها لذت ببرید. در واقع رفع لکه‌های سطحی سنگ تراورتن سفید رنگ، از ایجاد لکه‌های عمیق و ماندگار جلوگیری کرده و همواره محیط داخلی آپارتمان شما با این سنگ تمیز و زیبا دیده خواهد شد. 

شستشوی سنگ تراورتن

ضروریترین نکات در تمیز کردن انواع سنگ تراورتن

سنگ تراورتن جزو سنگ‌های آهکی بوده به همین خاطر برای ایجاد نشدن لکه‌های دائم بر روی آن، نباید از مواد اسیدی برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. به هیچ عنوان برای براق کردن سنگ سفید تراورتن از محلول آمونیاک و سرکه استفاده نکنید، زیرا رنگ سنگ را بسیار کدر می‌کند. سنگ سفید نمای داخلی در ساختمان را به هیچ عنوان با مواد مضر و اسیدی تمیز نکنید، تا نما و زیبایی آنها حفظ شود. 

در زمان استفاده از محلول آب و صابون برای تمیزی سنگ‌های تراورتن، توجه داشته باشید که دستمال خیس شده با این محلول را به‌صورت دورانی بر روی سطوح سنگ بکشید. توجه داشته باشید برای ماندگاری سنگ تراورتن بعد از شستشوی آنها حتماً جهت خشک کردن سنگ، از دستمال‌های خشک و نرم استفاده شود تا دچار ترک‌های سطحی نشود. 

سخن پایانی

با استفاده از شیوه‌های جدید می‌توانید به‌راحتی سنگ سفید نصب شده تراورتن را در محیط خارجی و داخلی ساختمان خود تمیز نمایید. باید به این نکته توجه داشته باشید که سنگ تراورتن در مقابل مواد شوینده شیمیایی اسیدی، بسیار حساس و غیرمقاوم است و سطوح آن دچار صدمه می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد شده تا از ترکیبات آمونیوم برای تمیز کردن سنگ سفید تراورتن استفاده گردد. 

محلول‌های شیمیایی ضعیف همانند محلول صابون و آب برای براق کردن و تمیز کردن سطوح سنگ تراورتن مناسب‌ترین گزینه است. اگر از سنگ تراورتن در محیط‌های خیس همانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرده‌اید، باید در تمیزی و نگهداری آنها کوشا باشید تا دچار صدمه نشوند. سنگ عباس‌آباد کارخانه ایران‌مهر همواره باکیفیت‌ترین سنگ‌های تراورتن درجه یک و مرغوب را به بازار عرضه کرده که شیوه تمیز کردن و نگهداری آنها آسان است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *