جستجو

جامع‌ترین راهنمای انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان + ویدیو

راهنمای انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان

فهرست مطالب

سنگ‌ها کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان‌سازی دارند. این متریال‌های سخت و سفت ویژگی‌های جالبی دارند که هم در پی و هم در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی سنگ به جهت پرکاربرد بودن آن مقاوم بودنش در برابر عوامل محیطی است. حال در بین این سنگ‌ها مواردی وجود دارد که به مراتب بسیار بهتر از بقیه است. سنگ تراورتن عباس آباد را می‌توان جزو بهترین سنگ‌ها برای نمای ساختمان دانست. این سنگ تمامی ویژگی‌های لازم به عنوان سنگ نمای ساختمان را داراست.

اهمیت استفاده از سنگ نمای ساختمان

مورد اولی که باید در مورد آن شک خود را به یقین تبدیل کنید اهمیت استفاده از سنگ نما است. پیش از بررسی بهترین سنگ نمای ساختمان باید بدانیم که چرا اجرای نمای سنگی برای خانه، ویلا و یا آپارتمان اهمیت دارد. در چنین صورتی بهتر می‌توانید در مورد انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان تصمیم‌گیری کنید.

تراورتن عباس آباد

دلایل اهمیت خرید بهترین سنگ نمای ساختمان به این صورت است که:

  • سنگ سفید نما از دیوارها و قسمت‌های داخلی خانه محافظت می‌کند. سنگ نما به مانند پوششی سخت است که خانه را به یک کل واحد تبدیل می‌نماید.
  • سنگ نما از هدر رفت انرژی جلوگیری خواهد کرد. ساختمانی که نمای سنگی داشته باشد در زمستان‌ها گرم و در تابستان خنک خواهد بود.
  • سنگ نما ارزش ساختمان را افزایش می‌دهد. ساختمان‌هایی که در آنها از سنگ نما، مخصوصا سنگ تراورتن عباس آباد استفاده شده باشد قیمت بیشتری دارند.
  • یک پروژه خوب برای اجرای سنگ نما باعث خواهد شد تا ساختمان مورد نظر به معروفیت جالب توجهی دست پیدا کند. اگر در زمینه خرید و فروش ساختمان فعالیت دارید توجه به این گزینه بسیار مهم است.
  • سنگ نما سفید باعث می‌شود تا نمای کلی ساختمان بسیار تمیز و گیرا به نظر برسد. بسیاری در حین خرید خانه توجه خود را روی نمای خانه معطوف می‌کنند.

راهنمای انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان

بررسی ویژگی‌های ظاهری و تخصصی سنگ نما

جهت انتخاب و خرید بهترین سنگ نمای ساختمان می‌بایستی در باب ویژگی‌های سنگ مورد نظر تحقیق کنید. با بررسی ویژگی‌های سنگ نما تجربه خرید بهتری خواهید داشت. از ویژگی‌های ظاهری و تخصصی سنگ نما گزینه‌های زیر مدنظر است:

  • رنگ سنگ نما: جهت خرید بهترین سنگ نمای ساختمان توجه به رنگ آن جزو فاکتورهای اولیه است. انتخاب رنگ مناسب تاثیر بسیاری در جلوه زیبای ساختمان دارد. برخی از ساختمان‌ها که در آنها از سنگ نماهای بد رنگ استفاده می‌شود جلوه خاصی پیدا نخواهند کرد. رنگ سنگ نما باید گیرایی خاصی داشته باشد تا چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب نماید.
  • مقدار ساب سنگ نما: هر چه ساب سنگ بیشتر باشد مقدار براقیت آن نیز بیشتر خواهد بود. در کارگاه‌های سنگبری سنگ‌ها با ساب‌های مختلفی آماده و روانه بازار می‌شوند. توجه به مقدار براق‌بودن سنگ نما سلیقه شخصی است. برخی سنگ نمای مات را به سنگ نمای براق ترجیح می‌دهند و بالعکس.
تراورتن عباس آباد
  • ابعاد سنگ نما: با توجه به طرحی که برای نمای ساختمان در نظر دارید باید ابعاد سنگ را نیز مورد بررسی قرار دهید. ممکن است ابعاد سنگ با طرح مورد نظر همخوانی نداشته باشد.
  • ضخامت سنگ نما: ضخامت سنگ نما تاثیر بسزایی در مقدار مصالح به کار گرفته شده دارد. هر چه ضخامت سنگ نما کمتر و در پی آن وزنش کمتر باشد مصالح کمتری برای اجرای آن به کار خواهد رفت.
  • مقاومت سنگ نما: هرچه مقاومت سنگ نما در برابر عوامل محیطی بیشتر باشد طول آن عمر آن بیشتر بوده و تاریخ سررسید تعمیر آن نیز به تعویق خواهد افتاد.
  • قیمت سنگ نما: کیفیت عاملی است که مستقیما بر روی قیمت نهایی خرید سنگ نما موثر خواهد بود. با انتخاب سنگ نمای گران‌قیمت و باکیفیت نمای ساختمان را بیمه کنید.

توجه به طرح نما برای انتخاب سنگ

نماهای ساختمانی در انواع مختلفی طراحی می‌شوند. معماران در طراحی نما به نوع سنگی که قرار است برای اجرای آن به کار برود توجه می‌کنند. چرا که هر سنگی برای هر نوع نمایی کاربرد ندارد. از معروف‌ترین طرح‌ها برای اجرای نما می‌توان به نمای رومی، نمای رومی ایرانی، نمای کلاسیک و نمای مدرن اشاره کرد. امروزه انواع ساختمان‌های آپارتمانی با توجه به این طرح‌ها نماسازی می‌شوند.

جالب است بدانید سنگ تراورتن نوعی از سنگ است که برای تمامی طرح‌ها جهت نماسازی کاربرد دارد. این سنگ ویژگی‌های خاصی دارد که می‌توان از آن برای اجرای نمای رومی، نمای رومی ایرانی، نمای کلاسیک و نمای مدرن استفاده کرد. در بین سنگ‌های تراورتن نیز می‌توان سنگ تراورتن عباس آباد را جزو بهترین‌ها دانست. البته این سنگ تنها جزو بهترین‌ها نیست بلکه بهتر از همه است.

سنگ تراورتن عباس آباد جزو سنگ‌هایی است که به عنوان سنگ سفید نما دسته‌بندی می‌شوند.

تراورتن عباس آباد

بهترین سنگ نمای ساختمان

زمانی می‌توان ادعا کرد که نوعی از سنگ برای اجرای نما بهترین است که ویژگی‌های خاصی داشته باشد. بسیاری از معماران و پیمانکاران ساختمانی سنگ تراورتن سفید عباس آباد را بهترین سنگ برای اجرای انواع نما می‌دانند. این سنگ ویژگی‌هایی دارد که در سایر سنگ‌ها یافت نمی‌شود. اگر به بند دوم از همین مطلب توجه کرده باشید می‌دانید که کیفیت سنگ نما به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. ضخامت، کیفیت، مقدار ساب، رنگ و مقاومت سنگ تراورتن سفید از سایر سنگ‌هایی که برای نما مورد استفاده قرار می‌گیرد بهتر است.

در برخی از ساختمان‌ها به دلیل قیمت پایین از سنگ نمای چینی و یا ترامیت برای نماسازی استفاده می‌شود. این سنگ‌ها هریک معایبی دارد که سنگ تراورتن سفید عباس آباد از آنها مبری است. سنگ چینی وزن بالایی دارد. این مورد باعث می‌شود تا چسبندگی کمتری داشته باشد. مهم‌ترین عیب در مورد سنگ ترامیت نیز مقدار مقاومت پایین آن در برابر شرایط جوی است. شرایط جوی نامناسب باعث ایجاد لکه روی سنگ ترامیت می‌شود.

فاکتورهای موثر بر قیمت سنگ نما سفید

قیمت نهایی خرید سنگ تراورتن نما به فاکتورهای متعددی وابسته که مهم‌ ترین آن “متراژ” است. برای محاسبه قیمت نهایی خرید این سنگ باید قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن را با متراژ سنگ مورد نیاز ضرب کنید. جهت محاسبه قیمت نهایی خرید سنگ تراورتن نما نیازی نیست که حتما خودتان دست به کار شوید. می‌توانید از کارشناسان سنگبری ایران مهر درخواست کنید تا هزینه نهایی خرید این محصول را برای شما محاسبه نمایند. سنگ تراورتن سفید عباس آباد در ساب‌های متنوع با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

برای خرید از مجموعه ایران‌مهر و کسب اطلاعات بیشتر صفحات مجازی ما را دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *