جستجو

بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان کدام است؟

بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان کدام است؟

فهرست مطالب

نمای خارجی ساختمان یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت ها در هر ساختمانی است، بنابراین باید در زمان خرید سنگ نما برای ساختمان خود بسیار دقت کنید. سنگ نما باعث افزایش عمر ساختمان شده و در زیبایی و جلوه گری ساختمان بسیار موثر است. معمولا معماران سنگ تراورتن‌ بدون موج را برای نمای ساختمان پیشنهاد می دهند. برای انتخاب بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان باید به رنگ کلی نما و بودجه ای که برای ساخت ساختمان در نظر گرفته اید، توجه داشته باشید.

معماران سنگ های ساختمانی طبیعی را به علت داشتن مقاومت و پایداری بسیار زیاد و تنوع در طرح و رنگ به مالکان پیشنهاد می دهند. سنگ تراورتن بهترین و مقاوم ترین سنگ نما است. اما سوال اینجاست، بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان کدام است؟

در بین سنگ های مختلف تراورتن، تعدادی از این سنگ ها در مقایسه با سایر سنگ ها برای نمای خارجی ساختمان مناسب تر می باشند. در زیر تعدادی از سنگ های تراورتن که برای ‌نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، آورده شده است:

سنگ طبیعی در نمای ساختمان

سنگ تراورتن عباس آباد

یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین سنگ های نمای ساختمان‌، سنگ تراورتن عباس آباد می باشد. سنگ عباس آباد در دسته سنگ‌ های تراورتن سفید قرار دارد. تراورتن عباس آباد دارای سورت بندی های گوناگون است که بر اساس رنگ و موج ‌های سنگ تفکیک می شوند. تراورتن عباس آباد دارای چسبندگی و ساب پذیری بسیار زیادی است که آن را تبدیل به بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان کرده است.

تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد معمولا برای نمای ساختمان استفاده می شود. رنگ این سنگ سفید و شکلاتی می باشد که معمولا زمینه روشن این سنگ برای نمای ساختمان کاربرد دارد. سنگ تراورتن حاجی آباد معمولا در نماهای رومی و کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن بالاتر است.

تراورتن آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه دارای رنگ روشن است و در دو نوع موج دار و بدون موج به بازار عرضه می شود. تراورتن موج دار معمولا برای نمای مدرن و تراورتن بدون موج برای نمای رومی و نمای کلاسیک استفاده می شود. قیمت سنگ تراورتن آتشکوه بالا است، به همین علت معمولا به صورت اسلب و به کمک اره برش داده می شود.

تراورتن سیلور

سنگ تراورتن سیلور نیز یکی از سنگ هایی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ زمینه این سنگ دودی است و هاله هایی از رنگ سفید در سطح خود دارد. سنگ تراورتن سیلور معمولا دارای رنگ زمینه تیره می باشد و به صورت موج دار و بدون موج در بازار موجود است. معمولا پیمانکاران در بین تمام سنگ های تراورتن، سنگ تراورتن عباس آباد را به عنوان بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان به مالکان پیشنهاد می دهند.

تراورتن عباس آباد

بهترین سنگ تراورتن سفید برای نمای ساختمان

سنگ‌ تراورتن سفید معمولا از معادن زیر استخراج می شود:

  • عباس آباد
  • طبس
  • ابیانه
  • حاجی‌آباد
  • رامشه

در میان این معادن، سنگ‌ تراورتنی که از معدن عباس آباد استخراج می شود، در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن بسیار مرغوب‌ تر است. تراورتن سفید عباس آباد بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان است و در ساختمان سازی استفاده بسیار زیادی دارد.

هرچه رنگ سنگ روشن تر و سفیدتر باشد، دارای مرغوبیت‌ بیشتری است و قیمت آن نیز گران تر می باشد. از ویژگی‌ های مهم تراورتن سفید عباس آباد که آن را از سنگ های دیگر متمایز کرده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان تراکم بالا
  • ساب پذیری مناسب
  • داشتن انواع سورت

سنگ‌ تراورتن سفید عباس آباد به دلیل داشتن ظاهری بسیار زیبا و شکیل طرفداران بسیار زیادی دارد. این سنگ نیز در انواع موج‌ دار و بی ‌موج به بازار عرضه می شود. نوع بی‌ موج سنگ‌ تراورتن سفید عباس در نماهای کلاسیک و رومی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا از این سنگ در موارد زیر استفاده می شود:

  • نمای ساختمان
  • ستون ‌ها
  • نرده‌ های سنگی و …
تراورتن عباس آباد

استفاده از سنگ تراورتن عباس آباد‌‌‌ جلوه چشم ‌نوازی به ساختمان شما می دهد. از تراورتن عباس آباد در فضای داخلی و نمای انواع ساختمان‌ مخصوصا ساختمان‌ هایی که دارای نمای رومی می باشند، استفاده می‌شود. سنگ عباس آباد به‌ دلیل داشتن زیبایی چشم نواز در موارد زیر استفاده می شود:

  • مراکز تجاری هتل ‌ها
  • لابی ‌ها
  • قاب آسانسور
  • نماهای مدرن

بهترین سنگ تراورتن برای نما

دلایل متعددی وجود دارد که سنگ تراورتن عباس آباد را به عنوان مناسب ترین و زیباترین سنگ تراورتن برای نمای انواع ساختمان تبدیل کرده است. یکی از خصوصیات مهم سنگ نمای استاندارد، داشتن تخلخل در آن می باشد.

علاوه بر داشتن تخلخل، بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان باید در مقابل تغییرات آب و هوا نیز دارای مقاومت خوبی باشد. سنگ تراورتن عباس آباد علاوه بر داشتن تخلخل بسیار زیاد، بعد از سنگ گرانیت، در رتبه دوم از لحاظ مقاوم بودن قرار دارد.

سنگ تراورتن عباس آباد بسیار مستحکم است و در آب و هوا و شرایط جوی سخت دارای دوام بالایی می باشد. این نوع سنگ در مناطق بسیار گرم و در برابر آفتاب شدید آسیب پذیر نمی باشد. همچنین، رطوبت، برف و باران باعث خراب شدن آن نمی‌ شوند.

سنگ تراورتن عباس آباد دارای قیمت مقرون به صرفه ای در مقایسه با سنگ‌ های مشابه از جمله سنگ مرمر است. تنوع بسیار زیاد سنگ‌ تراورتن عباس آباد این نوع سنگ را به بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان تبدیل کرده است.

خرید مرغوب ترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان

زیبایی که سنگ تراورتن عباس آباد به نمای ساختمان ها می دهد، در بین سنگ‌ هایی که دارای قیمت مناسب می باشند، منحصر به فرد است. همچنین، تراورتن عباس آباد به دلیل داشتن تخلخل بالا با سیمان و ملات بسیار سازگار است و نصب آن بر روی دیوارهای نما کار راحتی می باشد. همچنین این سنگ دارای ماندگاری بسیار زیاد و برش‌ پذیری بسیار خوبی است که آن را تبدیل به بهترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان کرده است.

صنایع سنگ ایران مهر تولید کننده تخصصی سنگ تراورتن عباس آباد و عرضه کننده مرغوب ترین و با کیفیت ترین سنگ نمای تراورتن در رنگ بندی و طرح های مختلف می باشد. برای سفارش و دیدن محصولات به آدرس سایت ما به نشانی www.iranmehrstone.ir مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *