جستجو

دلایل استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی

دلایل استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی

فهرست مطالب

استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی ساختمان‌ ها به دلایل گوناگونی از جمله زیبایی ظاهری، مقاومت در برابر عوامل طبیعی، کاربرد های گسترده، انعطاف ‌پذیری در فرآوری، قیمت مناسب، تنوع طرح، فراوانی الگو و غیره، بسیار رایج می باشد. سنگ عباس آباد به دلیل ویژگی های فوق العاده ای که دارد، به عنوان بهترین سنگ نما شناخته می شود. یکی از منحصر به فرد ترین خصوصیات سنگ تراورتن عباس آباد، سازگار بودن آن با شرایط آب و هوایی مختلف می باشد. بنابراین شما در هر منطقه ای می توانید جهت ساخت نمای ساختمان خود، از سنگ های عباس آباد استفاده کنید.

در این محتوا قصد داریم به مهمترین دلایل استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی بپردازیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های بهترین و مناسب ترین سنگ جهت ساخت نما

نمای یک ساختمان نقش بسیار مهمی در جذابیت و ابهت آن ساختمان خواهد داشت. بنابراین طراحان و مهندسین حرفه ای و مشهور، از بهترین مصالح جهت ساخت نمای پروژه های خود استفاده می کنند. یکی از مهمترین مشخصاتی که سنگ های نما باید داشته باشند، مقاومت بالا است. در نتیجه جهت انتخاب سنگ با مقاومت بالا، ابتدا باید ویژگی های سنگ را بررسی کنیم. پس از بررسی ویژگی های سنگ با کیفیت، می توانیم با خیالی راحت به انتخاب سنگ مناسب نمای بیرونی بپردازیم.

به طور کلی سنگی مناسب ساخت نمای ساختمان ها می باشد که دارای ویژگی های زیر باشد.

  • مقاومت و استحکام بالا
  • تنوع طرح و الگو
  • سازگار بودن با شرایط آب و هوایی مختلف
  • برخوردار بودن از تخلخل کم
  • تراکم بالا
  • سورت بندی با کیفیت بالا
تراورتن عباس آباد

علت استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی

زیبایی و مقاومت بسیار بالا، مهمترین دلایل استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی می باشند. تنوع رنگی سنگ های عباس باعث می شود که بتوانیم از این سنگ های مقاوم جهت ساخت نمای ساختمان های مختلف استفاده کنیم. از دیگر علت های استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی، سازگار بودن آن با شرایط آب و هوایی مختلف می باشد. این امر باعث می شود تا در مناطق مختلف آب و هوایی متناسب با سبک پروژه ی خود، بتوانیم به طراحی و خلق نما های منحصر به فرد بپردازیم.

از دیگر ویژگی های سنگ های تراورتن این است که طراحان و معماران را قادر می ‌سازد تا طرح‌ ها و الگو هایی خلاقانه و منحصر به  فرد بر روی ساختمان‌ ها ایجاد کنند که این امر به جذابیت و زیبایی ساختمان ها می افزاید.

مقاومت بالای سنگ تراورتن در برابر عوامل طبیعی نیز از دیگر دلایل مهم برای استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی می باشد. این سنگ توانایی مقابله با فرسایش، تغییرات دما، رطوبت و تابش نور UV را دارد. بنابراین ساختمان‌ هایی که از سنگ تراورتن در نمای خود استفاده می‌ کنند، در برابر عوامل محیطی مقاوم‌ تر و پایدار تر هستند. از دیگر دلایل استفاده ی سنگ تراورتن لوکس برای نما، کاربرد گسترده ی آن می باشد.

در طراحی و ساخت نمای انواع ساختمان ها از جمله مسکونی، تجاری، اداری و غیره می توان از سنگ های تراورتن استفاده کرد. این سنگ دارای لیتولوژی یکنواختی است که سبب می ‌شود پردازش و استخراج آن به‌ راحتی انجام گردد و از چگالی نور مناسبی برخوردار است. از سوی دیگر حمل و نقل آن بسیار آسان می باشد.

علاوه بر این، تراورتن به عنوان یک عایق مناسب حرارتی و صوتی، عمل می کند. به علت بافت ریز و سختی کمی که دارد، امکان حکاکی های دقیق و خاص بر روی این سنگ وجود دارد که این امر باعث جذابیت بیشتر نما های ساختمانی می شود. از دیگر ویژگی های فوق العاده ی سنگ تراورتن عباس آباد، انعطاف پذیری آن در عملیات فرآوری می باشد. قابلیت برش و شکل دهی سنگ های عباس آباد به معماران این امکان را می دهد تا طراحی های متفاوت و جذابی را در نمای ساختمان های مختلف، ایجاد کنند.

سنگ عباس آباد اصل به صورت طبیعی تولید می شود، بنابراین آسیب بسیار کمی به محیط زیست وارد می گردد. این ویژگی باعث کاهش اثرات زیان آور بر محیط زیست می شود. علاوه بر این هزینه های نگهداری و تعمیرات سنگ تراورتن نسبت به سایر مواد ساختمانی، بسیار کمتر می باشد. این امر باعث می شود که هزینه های ساخت و ساز ما کاهش یابند.

سنگ تراورتن در نما

سنگ تراورتن سفید

سنگ تراورتن سفید به عنوان یکی از پرطرفدار ترین سنگ های ساختمانی، جهت ساخت نمای ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ سفید نما، باعث انعکاس نور و زیبا تر شدن نمای ساختمان می شود. بنابراین معماران و مهندسان حرفه ای، از این سنگ زیبا و منحصر به فرد، در پروژه های خود استفاده می کنند. شما می توانید انواع سنگ های تراورتن سفید با رگه های رنگی را از کارخانه ایران مهر تهیه کنید. سنگ تراورتن سفید یک گزینه ی ایده ‌آل جهت ساخت نمای ساختمان ‌های مختلف در برابر شرایط محیطی گوناگون، محسوب می شود.

صنایع ایران مهر اصفهان، مرکزی مطمئن جهت خرید سنگ های تراورتن عباس آباد

جهت استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی، بهتر است خرید خود را از مراکز معتبر که به صورت تخصصی به فروش سنگ های اصیل عباس آباد می پردازند، انجام دهید. تولید و فرآوری سنگ های عباس آباد اهمیت بسیار زیادی دارند، بنابراین خرید آن ها باید از کارخانه هایی که به طور تخصصی، سنگ های تراورتن را تولید می کنند، صورت گیرد.

اصالت و طبیعی بودن سنگ تراورتن نقش بسزایی در زیبایی و جذابیت نمای ساختمان ها خواهد داشت. در نتیجه جهت خرید مطمئن سنگ نما، می توانید به مرکز خرید و فروش صنایع ایران مهر در اصفهان مراجعه کنید. هنگام خرید سنگ تراورتن از اصفهان شما می توانید از کارشناسان ماهر و با تجربه ی این مرکز تخصصی، راهنمایی های لازم در رابطه با اصالت و نوع سنگ های تراورتن را دریافت کنید، همچنین جهت انتخاب رنگ و طرح مناسب، جهت ساخت نمای پروژه ی خود، می توانید از دانش فنی آن ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *