جستجو

چرا تراورتن عباس آباد مقاوم ترین سنگ نمای ساختمان است؟

تراورتن عباس آباد مقاوم ترین سنگ نمای ساختمان

فهرست مطالب

زیبایی و جذابیت تنها انتظاری نیست که از یک سنگ نمای ایده‌آل داریم، بلکه مقاومت بالا و کیفیت عالی نیز هر کدام به نوبه خود مهم و جزو پارامترهای اصلی انتخاب سنگ نمای ساختمان هستند. این دو کمیت علاوه بر کیفیت نهایی معماری ساختمان، زیبایی آن را هم مستقیماً تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهند. اما به‌راستی کدام سنگ نما مقاوم‌ترین است؟ در صنعت ساخت‌وساز، سنگ تراورتن عباس‌آباد لقب “مقاوم‌ترین سنگ نمای ساختمان” را به خود اختصاص داده است. در صحت این صحبت هیچ شکی نیست و برای این گفته دلایل محکمی وجود دارد که محور اصلی بحث ما در این نوشتار هستند. 

تراورتن عباس‌آباد؛ بهترین سنگ نما

سنگ نما به‌عنوان بیرونی‌ترین لایه در هر ساختمان سنگ‌کاری شده همواره در مجاورت عوامل فرسایش است؛ بنابراین، مقاومت بالای نماهای ساختمانی که از خصوصیات ذاتی سنگ‌های نما ناشی می‌شود، تعیین‌کننده طول عمر نما است. اگرچه تنوع سنگ‌های نما بالا است و معیار انتخاب خریداران نیز فرق دارد. اما، یک انتخاب عاقلانه باید بر اساس پارامترهای مهم مانند میزان مقاومت و سازگاری سنگ منتخب در برابر شرایط محیطی، استحکام سنگ در برابر ضربه، قیمت مناسب، زیبایی کافی و موارد مشابه باشد. در نتیجه، هر سنگی شایسته استفاده در نمای ساختمانی نیست. 

به‌جرئت می‌توان گفت که سنگ تراورتن تمام موارد فوق و خصوصیات لازم برای یک سنگ نمای ایده‌آل را پوشش می‌دهد. به همین علت است که در صنعت ساختمان این سنگ حسابی روی بورس بوده و جایگاه ویژه‌ای یافته است. مرغوب‌ترین سنگ‌های تراورتن و از جمله سنگ عباس‌آباد گزینه‌های معقولی جهت استفاده در نماهای ساختمانی در هر نوع شرایط آب‌وهوایی با هر سبک معماری هستند. استفاده از این سنگ‌ها حتی از نظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه است. 

تراورتن عباس آباد

ویژگی‌های سنگ عباس‌آباد

ویژگی‌های سنگ مقاوم و بی‌نظیر عباس‌آباد خود اثباتی بر مرغوبیت بالای آن هستند. دانستن این خصوصیات خالی‌ازلطف نیست و می‌تواند شما را متقاعد کند که تراورتن عباس‌آباد مقاوم‌ترین سنگ نمای ساختمان است. به همین علت در ادامه این مطلب بارزترین و مهم‌ترین خصوصیات سنگ عباس‌آباد برشمرده و تشریح می‌شوند.

  • زیبایی بی‌نظیر:

شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین خصوصیت سنگ عباس‌آباد زیبایی آن باشد. رنگ روشن و متمایل به سفید این سنگ که در زینت بخشیدن به نماهای ساختمانی بسیار کاربرد دارد، بارزترین مشخصه آن است. سنگ سفید نما در معماری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و بیش از هر رنگ دیگر موردتوجه است. در نتیجه، سنگ عباس‌آباد نیاز بسیاری از سبک‌های معماری را پوشش می‌دهد. این سنگ درعین‌حال از تنوع رنگ کافی برخوردار است و خریداران قدرت انتخاب کافی از بین طیف‌های رنگی متنوع آن دارند. طرح‌های سنگ عباس‌آباد نیز طبیعی و درعین‌حال جذاب هستند. این سنگ‌ها در دو نوع موج‌دار و بدون موج در دسترس بوده و تمامی طرح‌های گوناگون این سنگ گزینه‌های مناسبی جهت استفاده در نمای ساختمانی هستند.

  • تخلخل:

تخلخل و چسبندگی دو ویژگی مرتبط با هم دررابطه‌با انواع سنگ عباس‌آباد هستند. سنگ عباس‌آباد در مقایسه با بسیاری از سنگ‌های تراورتن دیگر تخلخل کمتری دارد. بااین‌حال، از وزن نسبتاً سبک برخوردار بوده و تخلخل استاندارد آن چسبندگی بهتر این سنگ را تضمین می‌کند. چسبندگی بالای تراورتن عباس‌آباد به سبب وجود تخلخل کافی در بافت این سنگ است. چرا که ملات به فضاهای خالی و تخلخل سنگ نفوذ می‌کند و زمینه برای چسبندگی دائم سنگ در نمای بیرونی ساختمان مهیا می‌شود.

  • سازگاری با انواع شرایط اقلیمی:

یکی از بهترین خصوصیتی که سنگ عباس‌آباد دارد و آن را به گزینه‌ای مناسب جهت استفاده در آب‌وهوای مختلف تبدیل کرده است، سازگاری بالای آن با انواع شرایط اقلیمی است. همان‌طور که شما هم به‌خوبی می‌دانید گرما و سرما دو عامل پوسیدگی و ازبین‌رفتن سنگ‌ها هستند. این دو عامل نوعی تهدید برای سنگ نما نیز محسوب می‌شوند. بااین‌حال، هستند سنگ‌هایی که در برابر شدیدترین شرایط دمایی و آب‌وهوایی نیز مقاوم‌اند. سنگ تراورتن عباس‌آباد نمونه بارز این سنگ‌های نما است؛ بنابراین به‌کاربردن آن می‌تواند هزینه‌های مراقبت از نما را نیز از دوش شما بردارد.

تراورتن عباس آباد

قیمت مناسب سنگ عباس‌آباد

سنگ نما عباس‌آباد در عین برتری‌هایی که نسبت به بسیاری از سنگ‌های نما دارد، از نظر قیمت نیز مشتری‌پسندتر است و استفاده از آن صرفه اقتصادی دارد. خوشبختانه کشور ما جزو معدود مناطقی است که از نظر معادن خدادادی سنگ تراورتن تأمین است. ازآنجایی‌که سنگ تراورتن عباس‌آباد یک محصول کاملاً ایرانی است و تمامی فرایندهای استخراج و فراوری آن نیز توسط عوامل داخلی صورت می‌پذیرد، با بهترین قیمت‌های روز در بازارها عرضه می‌شود. البته با خرید بی‌واسطه این سنگ، امکان خرید ارزان‌تر آن نیز وجود دارد. 

جامع‌ترین مرکز خرید سنگ‌های نمای تراورتن عباس‌آباد

امروزه در مراکز گوناگون نمونه‌های مختلفی از سنگ‌های تراورتن به‌عنوان سنگ عباس‌آباد عرضه می‌شوند. اما، توجه داشته باشید که کلاهبرداری به بازار سنگ نمای ساختمان نیز راه پیدا کرده است. چرا که برخی سودجویان از نام‌سنگ تراورتن عباس‌آباد به نفع خود استفاده می‌کنند. درصورتی‌که سنگ‌های معادن دیگر را به مشتریان عرضه می‌دارند؛ بنابراین خرید از طریق مراکز معتبر و اصلی از اهمیتی ویژه برخوردار است و باید اولویت اول هر خریدار سنگ عباس‌آباد باشد.

در صنایع سنگ ایران مهر به‌عنوان تولیدکننده تخصصی سنگ نما تراورتن عباس‌آباد و توزیع‌کننده اصلی این محصول، بهترین شرایط خرید بی‌واسطه و تضمینی برای خریداران سراسر کشور فراهم آمده است. در این مجموعه انتخاب و خرید تخصصی سنگ تراورتن را با راهنمایی‌های کارشناسان مجموعه و ارزان‌تر از هر مرکز دیگر می‌توانید انجام دهید.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه و کسب اطلاعات بیشتر صفحات مجازی ما را با آدرس های زیر دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *