جستجو

راهنمای خرید سنگ ساختمانی

تراورتن عباس آباد

فهرست مطالب

 سنگ ساختمانی از نظر زیبایی، مقاومت و ساب پذیری در سطوح متفاوتی قرار می گیرد. سنگ تراورتن ، سنگ مرمریت ، سنگ مرمر و سنگ گرانیت از جمله سنگ هایی می باشند که از معادن ایران به شکل فراوان استخراج می شوند

این سنگ ها برای مصارف داخلی و خارجی مورد کاربرد قرار می گیرند. سنگ تراورتن به دلیل زیبایی زیاد و قدرت چسبندگی بالا برترین مورد برای نماهای بیرونی ساختمان می باشد.

قیمت بالاتر این سنگ با دقت به ویژگی هایش قابل قبول می باشد. سنگ مرمریت برای مصارف داخلی استفاده بیشتری دارد.

سنگ گرانیت برای فضاهای خشن تر مورد کاربرد قرار می گیرد و علت آن نیز خاصیت آذرینی است که در درون ذرات آن نهفته است.

سنگ مرمر نیز برای محیط های ویژه و جذاب استفاده دارد. لابی هتل ها، رستوران ها، واحد های تجاری و… از این دسته اند. 

تراورتن عباس آباد

نکاتی قابل توجه پیش از خرید سنگ ساختمانی

  • مکان استفاده ی سنگ مورد نظر. (داخل یا خارج ، کف واحد ، آسانسور یا پارکینگ و…)
  • هزینه مورد نظر برای خرید سنگ ساختمانی.
  • محل پروژه ساختمانی. (محله و شهر پروژه)
  • نوع پروژه. (تجاری، اداری، صنعتی، مسکونی یا تفریحی)
  • سلیقه عمومی.

نوع پروژه بسیار است. این که پروژه ساختمانی تجاری، مسکونی یا صنعتی باشد به طور کامل طراحی و فضا را تغییر خواهد داد.

در ساختمان مسکونی لطافت و در پروژه های صنعتی مقاومت بالا لازم و مطرح می باشند. در پروژه های تجاری و هتل ها نیز به شیک بودن فوق العاده اهمیت داده خواهد شد.

تراورتن سفید، تراورتن شکلاتی، تراورتن کرم، سنگ سفید عباس آباد، سنگ خرم آباد، سنگ گیوتین، سنگ قیچی، تراورتن آذرشهر، سنگ پله، سنگ اپن، سنگ حفاظ، ستون سنگی، حفاظ سنگی، اینکه در زمان ساخت پروژه مقبولیت کدام سنگ ساختمانی بیشتر است باید که مورد بررسی قرار گیرد.

سنگ تراورتن کرم روشن

خصوصیات سنگ ساختمانی خوب

سنگ‌های نمای داخلی و خارجی باید بدون ترک، شیار، شکستگی ورگه‌های سست، پوسیدگی، خلل و فُرَج باشد. یکدست بودن سنگ و آلوده نبودن آن به مواد طبیعی و مصنوعی در انتخاب سنگ ساختمانی بسیار حائز اهمیت است.

سنگ‌های نمای خارجی باید مقاومت بالایی در برابر گرما، رطوبت، سرما و اشعه UV نور خورشید داشته باشند. بنابراین بهترین نوع سنگ برای نمای خارجی می تواندتراورتن، گرانیت یا سنداستون باشد.

البته بهترین انتخاب برای نمای خارجی تراورتن است، زیرا این سنگ مقاوم و به صرفه تر از دیگر سنگ ها می باشد.

ضخامت سنگ ساختمانی هم از گزینه‌هایی است که باید به آن توجه داشت چرا که در صورت نامناسب بودن ضخامت حمل و نقل سنگ با مشکل روبرو خواهد بود.

سنگ انتخاب شده باید قابلیت صیقل كردن و برش را داشته باشد، مقاومت های كششی و خمشی نسبتاً خوبی را دارا باشد.

 در حالت کلی سنگ‌های طبیعی که دارای رنگ‌های زیبا و مقاومت کافی در شرایط جوی مختلف باشند را می توان در عمليات ساختمانی و به صورت سنگ لاشه، سنگ قواره، سنگ باربر، سنگ پلاک، سنگ درپوش، سنگ ستون و حتی به صورت ظروف و وسايل سنگی استفاده کرد.

تراورتن عباس آباد

انتخاب سنگ های ساختمانی

  • سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعی سنگ آهکی است که از رسوبات چشمه‌های آبگرم تشکیل می‌شود و جزو محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی به محسوب می شود. سنگ ساختمانی تراورتن به دلیل طیف گسترده رنگی که دارد، بسیار ظریف‌تر از سنگ‌های گرانیت یا مرمر است.

این سنگ قابلیت استفاده در تمام بخش‌های یک ساختمان را دارد. سنگ های ساختمانی تراورتن بواسطه مقاومت خوبی که در برابر عوامل خارجی مانند تغیرات آب و هوایی، برف و باران و… دارد برای استفاده و کاربرد در ارتفاعات هیچ مشکلی نخواهند داشت.

  • سنگ مرمریت

سنگ مرمریت جزو دسته سنگ‌های کربناتی رسوبی است. استفاده از مرمریت بیشتر برای محیط‌ های داخلی توصیه می‌شود.

به همین دلیل است که با قرار گرفتن در فضا‌های باز بر اثر نور خورشید و تغیرات آب و هوایی، مقاومت خود را از دست می‌دهند و شکل ظاهریشان دچار تغیر رنگ یا ترک‌های سطحی می‌شوند. به همین

از سنگ ساختمانی مرمریت بیشتر در فضاهای داخلی به ویژه برای سنگ کف واحدها استفاده می‌شود. این سنگ طیف رنگی گسترده ای دارد که برای سلیقه‌های مختلف مناسب است.

  • سنگ مرمر

سنگ مرمر دارای قابلیت عبور نور از خود می باشد که و همین ویژگی موجب شده که از آن برای فضاهای مجلل و لوکس که نورپردازی‌های خاص دارند استفاده شود.

این سنگ در میان انواع سنگ‌های ساختمانی از گران قیمت‌ترین هاست که به خاطر رنگ روشن و طبع سردی که دارد به خنک نگه داشتن ساختمان کمک می‌کند.

سنگ مرمر بیشتر مناسب نمای داخلی می باشد و برای نمای خارجی توصیه نمی شود.

  • سنگ گرانیت

سنگ گرانبت یکی از سنگ‌های ساختمانی است که بیشتر برای نماهای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و شناخته شده‌ترین و گسترده ترین متریال مورد استفاده در معماری است

از این سنگ اغلب در مکان‌های صنعتی و پر تردد استفاده میشود زیرا سنگ گرانبت مقاومت فوق العاده زیادی دارد.

گرانیت‌های طبیعی را برای استفاده در نمای ساختمان‌ها، بصورت بلوک‌های یکپارچه و یکدست از معادن استخراج می‌کنند و آن‌ها را در سایز و اندازه اسلب‌های بزرگ یا تکه‌های با اشکال خاص برش می‌دهند.

خرید سنگ ساختمانی

اصولاً خرید سنگ ساختمانی بر اساس ارزش پروژه، محل اجرای پروژه، بخش‌های متفاوت پروژه و عوامل دیگر مشخص می‌شود.سنگ ساختمانی مناسب و با کیفیت بالا موجب زیبایی دو برابر ساختمان خواهد شد.

عواملی زیادی بر قیمت سنگ‌های ساختمانی تاثیر می‌گذارند که جنس سنگ، کیفیت و زیبایی سنگ‌ها از جمله مهم‌ترین این عوامل هستند.

با توجه به تنوع سنگ طبیعی و اقلیم جغرافیای در ایران پیش از خرید سنگ ساختمانی مناسب بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید که براساس سلیقه و نیاز شما بهترین‌ها را پیشنهاد کند.

مجموعه سنگ ایران مهر دهه هاست در این صنعت آماده مشاوره و خدمت رسانی به هموطنان می باشد. این مجموعه یکی از بزرگترین تولید کنندگان تخصصی سنگ تراورتن عباس آباد با کیفیت بالا در سورت های متنوع و انواع مختلف می باشد.

و با مشاوره و راهنمایی کارشناسان متخصص و مجرب خود خریدی مطمئن و رضایت بخش را به شما تضمین می دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *