جستجو

معرفی و خرید بهترین سنگ سفید نما

معرفی و خرید بهترین سنگ سفید نما

فهرست مطالب

پیش از آنکه بخواهیم به مبحث معرفی و خرید بهترین سنگ سفید نما برای ساختمان بپردازیم، نیاز داریم که بررسی کنیم اصلا برای چه از سنگ نما برای ساختمان استفاده می شود؟ در زمان های گذشته که استفاده از نمای سنگی برای ساختمان ها متداول نبود، آیا مشکلی برای ساختمان رخ می داد؟ چرا امروزه تا این حد از نمای سنگی برای ساختمان ها استفاده می شود؟ پس از پاسخ دهی به این سوالات، سنگ های مناسب برای نمای ساختمان را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

علت محبوبیت استفاده از انواع سنگ نما سفید

استفاده از انواع سنگ نما سفید، رایج ترین و محبوب ترین نوع سنگ برای نمای ساختمان، منجر به روشن شدن نمای بیرونی ساختمان می شود. البته از انواع سنگ نما برای نمای داخلی ساختمان هم استفاده می کنند. اصولا این نمونه سنگ ها از برای نماهایی با سبک رومی (کلاسیک)، نمای مینیمال، نمای مدرن و … مناسب هستند. 

سنگ نما سفید تراورتن علاوه بر چشم نواز کردن نمای ظاهری ساختمان، کمک می کند تا ساختمان در برابر گرمای زیاد محافظت شود. همچنین افرادی که ساختمان خود را نما کاری می کنند، در فصل تابستان مصرف انرژی کمتری داشته و می توانند در آن صرفه جویی نمایند. این مسئله در مناطق گرمسیری بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

معرفی و خرید بهترین سنگ سفید نما جهت استفاده در ساختمان، به شما این امکان را می دهد که بتوانید با دقت بیشتری بسته به محیطی که مد نظرتان است، سنگ سفید نما را انتخاب نمایید. همانطور که می دانید، تنوع سنگ هایی که برای نمای ساختمان استفاده می شوند، زیاد هستند. حتی این سنگ ها در گونه های مختلفی هم یافت می شوند. پس باید قبل از انتخاب سنگ، بدانید به دنبال چه هستند و تمایل دارید چه نوع سنگی را تهیه کنید.

معرفی انواع سنگ سفید نما

از میان انواع سنگ های نمای ساختمان که می توان با استفاده از آنها زیبایی و جذابیت را در نمای ساختمان ایجاد کرد، باید به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • سنگ های سفید نمای چینی

بیشتر سنگ های نمایی که تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند، سنگ هایی هستند که از ناخالصی برخوردار بوده و منجر به تراکم رنگ در سنگ می شوند. اما با این حال، برخی از نمونه سنگ ها وجود دارند که کاملا سفید هستند و یا زمینه سفید آنها، بر دیگر رنگ ها غالب است. سنگ سفید نمای چینی، یکی از سنگ های سفید نما است که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت بالایی دارد.

بهترین سنگ نما

می توان در لیست معرفی و خرید بهترین سنگ سفید نما، سنگ های چینی را قرار داد. زیرا این سنگ ها مناسب برای مناطقی با بارندگی های شدید، سرمای شدید، آلودگی شدید و … هستند. پس برای مناطق سردسیری مناسب بوده و از استحکام بالایی برخوردارند. البته از آنجایی که قیمت بالایی دارند، کمتر در نمای ساختمان استفاده می شوند. 

خرید بهترین سنگ تراورتن برای نما
  • سنگ نما ساختمان تراورتن سفید

رایج ترین و بهترین سنگ برای نمای ساختمان سنگ تراورتن است. این نمونه از سنگ ها در طی چند سال اخیر به عنوان محبوب ترین نمونه سنگ های نما شناخته شده اند. سنگ های تراورتن به دلیل وزن کمی که دارند، عایق مناسبی برای ساختمان به شمار می روند. همچنین، این نمونه از سنگ ها بافت منعطف و نرمی داشته و می توان به راحتی از آنها برای ساخت المان های تزئینی در نما هم، استفاده کرد.

معرفی و خرید بهترین سنگ سفید نما به افرادی که تمایل دارند در نمای ساختمان خود از سنگ های سفید تراورتن استفاده کنند، کمک می کند که در خصوص ویژگی های سنگ نما اطلاعات بیشتری کسب کنند. زیرا این نمونه از سنگ ها بسته به رنگی که دارند، از قیمت های متفاوتی هم برخوردارند. یعنی قیمت سنگ تراورتن سفید با قیمت سنگ های رنگی و سیاه تفاوت دارند. پس باید در زمان خرید به این مسئله توجه کرد. 

تاریخچه سنگ ساختمانی و انواع آن
  • سنگ سفید مرمریت نما ساختمان 

این نمونه از سنگ های نما، هم معروف و هم پرکاربرد هستند. سنگ مرمریت نما اصولا دارای رگه های طلایی با تم سفید است. البته نمونه های دیگری از این نوع سنگ نما باکیفیت و بادوام نیز وجود دارد که زمینه ای به رنگ سفید دارند اما کمی متمایل به طوسی هستند. می توان از این نمونه سنگ ها هم برای نمای ساختمان استفاده کرده و زیبایی و جذابیت ساختمان را افزایش داد. 

سنگ سفید نما
  • سنگ گرانیت سفید نما 

در نهایت نیز باید به معرفی یکی دیگر از نمونه سنگ های محکم و مقاوم نما اشاره کنیم، آن هم سنگ گرانیت است. این نمونه از سنگ ها بدون تخلخل بوده و بیشتر به صورت صاف و صیقلی هستند. از این رو به سختی می توان از آنها برای نمای ساختمان استفاده کرد. زیرا حتی اگر آن را اسکوپ نمایید، باز هم به دلیل عدم داشتن تخلخل بر روی سطح آن، با ملات نمی تواند درگیری مناسبی ایجاد کند و این احتمال وجود دارد که از نما جدا شده و سقوط کند. البته می توان با روش های دیگری از سقوط این نمونه سنگ نماها، جلوگیری کرد. 

معرفی و خرید بهترین سنگ سفید نما با قیمت مناسب

تمامی نمونه سنگ های نمای ساختمان، ویژگی های مخصوص به خود دارند. این ویژگی ها منجر شده است تا قیمت این نمونه از سنگ ها نیز، با یکدیگر متفاوت شود. اما آنچه در قیمت بهترین نمونه سنگ های سفید نما تاثیرگذار است، میزان خلوص رنگ سفید در سنگ است. یعنی هر چه تم سفید سنگ یکدست تر و سطح سنگ تمیز و بدون لک باشد، از قیمت بیشتری برخوردار خواهد بود. 

البته تولید بهترین سنگ تراورتن در کارخانه سنگ ایران مهر، هم به صورت موج دار و هم بدون موج، انجام می شود. از این رو بسته به نیاز، مشتری می تواند سنگ مورد نظر خود را تهیه کند. این سنگ ها از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردارند. اما اگر بخواهید آنها را در اندازه بزرگ تهیه کنید، باید هزینه بیشتری جهت خرید سنگ بپردازید. 

در هزینه نهایی خرید بهترین سنگ سفید نما، فاصله از معدن سنگ تا کارخانه هم تاثیرگذار خواهد بود. با این حال، مشتریان می توانند انواع سنگ های سفید نما را با قیمت مناسب از کارخانه سنگ ایران مهر تهیه کنند. 

چگونه سنگ تراورتن سفید را تمیز کنیم

نحوه تمیز کردن سنگ سفید نما به چه صورت است؟

تمیز کردن سنگ سفید نما کار حساس و مهمی است. به همین دلیل بعد از کسب اطلاعات در خصوص معرفی و خرید بهترین سنگ سفید نما، باید بدانید سنگ انتخابی خود را با چه روشی مورد شستشو قرار دهید؛ تا از بروز خسارت های جبران ناپذیر بر روی سطح سنگ جلوگیری کنید. از میان انواع روش هایی که می توان با استفاده از آنها اقدام به تمیز کردن سنگ سفید نما نمود، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش آبی: می توان از طریق آب پاشی با فشار یا بدون فشار، اقدام به تمیز کردن سنگ نما نمود. در این روش باید آنقدر آب به سطح سنگ پاشیده شود که رسوبات چرک، نرم شده و از بین روند. پس از آن باید عمل ساییدن را انجام داد و در نهایت با آب، تمامی چربی های موجود بر روی سنگ را از بین برد.
  • روش مکانیکی: در این روش از گردپاشی خشک و ریز گرد پاش برای تمیز کردن سنگ نما استفاده می شود. مخلوطی که برای تمیز کردن سنگ نما در این روش استفاده می شود، حاوی آب و شن ریزه با فشار است. می توان با این روش تمام آلودگی های ریز و ظریف را هم از روی سنگ برطرف نمود.
  • روش شیمیایی: در این روش برای تمیز کردن سنگ نما، از محلول های اسیدی و قلیایی استفاده می شود. محلول های اسیدی شامل نمک های اسیدی، اسید کلریدریک و … می شوند. می توان با استفاده از این محلول ها، به راحتی آلودگی ها را از روی سنگ نما پاکسازی کرد.
  • تمیز کردن با لیزر: این روش پیشرفته، جدید و در عین حال پر خرج است. معمولا از این روش برای تمیز کردن مجسمه های کوچک سنگی استفاده می شود. با استفاده از لیزر، می توان مواد آلی موجود بر روی سنگ را بخار کرده و از بین برد.

خرید آنلاین بهترین سنگ سفید نما

دریافت اطلاعات در خصوص معرفی و خرید بهترین سنگ سفید نما، امروزه به صورت آنلاین و از طریق اینترنت به سادگی امکان پذیر است. سایت های معتبر زیادی وجود دارند که در این زمینه به مشتریان اطلاعات ارائه می کنند. از این رو افرادی که قصد خرید سنگ سفید نما را دارند، می توانند با اطلاعاتی که کسب می کنند به راحتی اقدام به خرید نمایند. 

کارشناسان فروش ما در سایت ایران مهر، اطلاعات کافی در خصوص انواع سنگ سفید نما را در اختیار خریداران قرار می دهند. شما خریداران می توانید جهت دریافت اطلاعات و ثبت سفارش خرید، همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب به جز جمعه، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به آدرس iranmehr.stone، با ما ارتباط برقرار نموده و اطلاعاتی که نیاز دارید را دریافت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *