جستجو

سنگ برای نمای بیرونی ساختمان‌ ها در مناطق شرجی + راهنمای خرید

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

فهرست مطالب

گاهی اوقات صاحبان پروژه های ساختمانی بدون اینکه توجهی به شرایط آب و هوایی محل قرارگیری ساختمان داشته باشند، زیبایی و قیمت را مبنای انتخاب مصالح ساختمانی قرار می دهند. شاید این طرز تفکر برای ساختمان سازی در آب و هواهای معتدل مشکلی ایجاد نکند. اما اگر در شرایط خاص آب و هوایی مانند زمانی که قرار است یک ساختمان در مناطق شرجی ساخته شود، از سنگ های ارزان قیمت و نامناسب استفاده کنید؛ قطعا با مشکل روبرو خواهید شد. شرایط آب و هوایی شرجی، دارای شرایط خاصی است و هر نوع مصالح ساختمانی نمی تواند به راحتی در این شرایط دوام بیاورد پس از چه سنگی میتوان برای نمای بیرونی ساختمان‌ های مناطق شرجی استفاده کرد؟ این مقاله را بخوانید تا بیشتر با بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی آشنا شوید.

تراورتن عباس آباد
از چه سنگی میتوان برای نمای بیرونی ساختمان‌ های مناطق شرجی استفاده کرد؟ + راهنمای خرید

آب و هوای شرجی دارای چه خصوصیاتی است؟

قبل از اینکه بخواهیم به سوال از چه سنگی میتوان برای نمای بیرونی ساختمان‌ های مناطق شرجی استفاده کرد؟، پاسخ دهیم باید در مورد آب و هوای شرجی و خصوصیات آن صحبت کنیم. اگر خصوصیات شرایط آب و هوایی محل قرارگیری ساختمان را بدانید، می توانید مصالح ساختمانی مناسب تر را انتخاب کنید.

اختلاف محدود دمای شب و روز

در شرایط آب و هوایی شرجی، اختلاف دمای شب و روز به حداقل می رسد. البته منظورمان این نیست که هوای این شهرها خنک است. قطعا در شهرهای جنوبی دمای هوا بالاست؛ اما کم بودن اختلاف دمای شب و روز باعث ایجاد یک پایداری دمای نسبی در سنگ های نما می شود. از این رو نیازی نیست که به دنبال خرید سنگ هایی باشید که ظرفیت حرارتی بالایی دارند.

رطوبت بالای هوا

رطوبت، مهم ترین مشخصه های هوای شرجی است. در این مناطق حتی ممکن است رطوبت به بالای ۹۰ درصد نیز برسد. یعنی از ۱۰۰ درصد هوا، ۹۰ درصد حاوی آب است. بنابراین، مصالح ساختمانی انتخاب شده برای این مناطق باید مقاوم در برابر رطوبت باشند.

بارش باران زیاد و بی وقفه

بارش باران به دلیل رطوبت هوا در مناطق شرجی بسیار زیاد است. حتی در روزهای گرم سال نیز ممکن است شاهد بارش باران باشیم. باران های مناطق شرجی معمولا ملایم، زیاد و بی وقفه هستند. حتی ممکن است چند روز شاهد بارش باران به صورت نم نم باشیم.

تراورتن عباس آباد
بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی

از چه سنگی میتوان برای نمای بیرونی ساختمان‌ های مناطق شرجی استفاده کرد؟

با توجه به خصوصیات آب و هوای شرجی، احتمالا این یک سوال منطقی باشد. به هر حال هر سنگ و مصالح ساختمانی نمی توانند در برابر این شرایط مقاومت نشان دهند. در این زمان است که صاحب ساختمان با هزینه های گزافی برای تعمیرات ساختمان مواجه می شود. به خصوص اگر بخش ظاهری ساختمان مانند نما دچار مشکل شود.

بدون شک سنگ تراورتن یکی از بهترین سنگ ها برای نماسازی ساختمان در چنین شرایطی است. به خصوص اگر اقدام به انتخاب سنگ تراورتن عباس آباد کنید که از بهترین کیفیت برخوردار است. این سنگ ها با درصد تخلخل کم، مقاومت در برابر رطوبت و همچنین مقاوم در برابر باران های اسیدی، می توانند در مناطق شرجی خیلی خوب عمل کنند و بدون هیچ تغییر شکل و رنگی تا چندین سال کارایی داشته باشند.

از این رو انتخاب سنگ تراورتن سفید برای ساختمان هایی که در مناطق شرجی قرار دارند، عالی است. این سنگ ها در رنگ بندی های روشن تولید می شوند. از این رو هم برای ساختمان های تجاری قابل استفاده اند، هم برای ساختمان های مسکونی. حتی اگر نیاز به خرید سنگ نمای رومی، کلاسیک و مدرن داشته باشید، همه مدل های سنگ تراورتن عباس آباد گزینه خوبی برای شما محسوب می شوند.

بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی شمال کشور

مناطق شرجی شمال کشور آب و هوای خنک و شرجی دارند. اختلاف دمای شب و روز در این مناطق پایین است. و دمای هوا در روزهای گرم تقریبا متعادل و در روزهای سرد پایین است و حتی می تواند به چندین درجه زیر صفر نیز برسد. بنابراین، علاوه بر اینکه سنگ نما باید دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت باشند، می بایست مقاوم به سرما و یخ زدگی نیز باشند.

سنگ عباس آباد، سنگی مقاوم به رطوبت و دماهای پایین است. دیگر نیازی نیست که در روزهای سرد سال در مناطق شمالی کشور، نگران یخ زدگی سنگ ها باشید. سنگ های تراورتن عباس آباد می توانند به خوبی در برابر این شرایط مقاومت کنند و دچار شکستگی و ترک خوردگی نشوند. از این رو می توانید برای ساخت نمای ویلاهای زیبای خودتان در شمال کشور، از این سنگ نما استفاده کنید.

بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی جنوب کشور

شرایط آب و هوایی مناطق شرجی جنوب کشور با شرایط آب و هوایی شمال کشور متفاوت است. در مناطق شرجی جنوبی، اختلاف دمای شب و روز پایین است. اما در روزهای گرم سال، دما به شدت بالاست و در روزهای سرد سال نیز هوا به حالت متعادل می رسد. از این رو سنگ نمای انتخاب شده برای مناطق شرجی جنوب کشور، باید مقاومت بالایی در برابر حرارت و تابش مستقیم نور آفتاب داشته باشند.

بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی جنوب کشور، سنگ تراورتن عباس آباد است. چرا که این سنگ ها بسیار مقاومت خوبی در برابر حرارت و دماهای بالا نشان می دهند. ممکن است در اثر تابش مستقیم نور آفتاب، رنگ این سنگ ها روشن تر شود؛ اما این تغییر رنگ اصلا روی زیبایی این سنگ ها تاثیر بدی نمی گذارد.

تراورتن عباس آباد
بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی شمال و جنوب کشور

صنایع سنگ ایران مهر؛ تولید کننده و فروشنده انواع سنگ عباس آباد

صنایع سنگ ایران مهر، تولید کننده انواع سنگ تراورتن عباس آباد با بهترین کیفیت است. این مجموعه با تکیه بر تجربه چندین ساله خود، بهترین سنگ های تراورتن سفید و کرمی عباس آباد را تولید و به بازار کشور ایران عرضه می کند. اگر کیفیت سنگ های عباس آباد برای شما در اولویت است، می توانید سنگ های تولید شده توسط صنایع سنگ ایران مهر را انتخاب کنید که هم کیفیت بالایی دارند و هم با قیمت مناسب قابل خریداری هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به سوال از چه سنگی میتوان برای نمای بیرونی ساختمان‌ های مناطق شرجی استفاده کرد؟ پاسخ دادیم. خوشبختانه سنگ عباس آباد به دلیل اینکه می تواند در تمامی شرایط آب و هوایی از خود مقاومت بالایی نشان دهد، به عنوان سنگ مناسب نمای بیرونی ساختمان های مناطق شرجی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *