جستجو

بهترین سنگ سفید برای نمای ساختمان

تراورتن عباس آباد

فهرست مطالب

سنگ سفید نما یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی نمای ساختمان محسوب می‌شود. امروزه از انواع سنگ سفید نما برای طراحی و اجرای پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود. با این حال، نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که برای طراحی نمای ساختمان با سنگ سفید گزینه‌های مختلفی پیش روی شما وجود خواهند داشت. در این مقاله از گروه صنایع ایران مهر می‌خواهیم به بررسی بهترین سنگ سفید برای نما پرداخته و شما را با سنگ تراورتن عباس آباد و سایر سنگ‌های سفید موجود در کشور آشنا کنیم. همچنین به بررسی مشخصات و مزایای استفاده از هر یک از این سنگ‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از سنگ سفید نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان با سنگ سفید مزایای فراوانی را برای ساختمان شما در پی خواهد داشت.

  1. زیبایی ظاهری چشم نوازی که سنگ سفید نما دارد و باعث می‌شود تا نمای ساختمان شما فرمی باشکوه به خود بگیرد.
  2. سنگ سفید نما را می‌توان برای طراحی انواع نمای سبک رومی و کلاسیک و یا برای طراحی نمای مینیمال به صورت یکپارچه و یک رنگ استفاده کرد.
  3. به علت عیق حرارتی بودن سنگ سفید نما از ساختمان شما در برابر گرمای زیاد آفتاب در روزهای گرم تابستانی محافظت می‌کند. بدین ترتیب سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی در فصل تابستان می‌شود. این موضوع برای شهرهای گرمسیر بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
  4. استحکام و مقاومت بالایی دارد و در تغییرات دمایی ناشی از بارش برف و باران و حتی باران‌های اسیدی و آلودگی‌های محیطی، مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهد.
  5. سنگ سفید نما در هر نوعی که باشد، وزن سبکی دارد و چسبندگی خوبی با ملات خواهد داشت. بدین ترتیب احتمال سقوط آن بسیار کم بوده و گزینه‌ای ایمن برای طراحی نمای ساختمان شما خواهد بود.
  6. سنگ سفید تنوع بالایی در ابعاد و اندازه داشته و همچنین می‌توان از آن در انواع سبک‌های نمای ساختمان استفاده کرد. در ضمن، اگر به استفاده از سنگ سفید خالص برای نمای ساختمان خود تمایلی ندارید، می‌توانید از فرم‌های طرح‌دار سنگ سفید نما که ترکیبی از رنگ‌های طوسی، کرم، قهوه‌ای، مشکی و یا صورتی هستند، استفاده کنید.
  7. یکی دیگر از مزایای استفاده از انواع سنگ سفید نمای ساختمان در مقاومت این سنگ‌های ساختمانی در جذب جرم و آلودگی خواهد بود. سنگ‌های سفید نما معمولاً جرم‌پذیری پایینی دارند و در برابر کثیفی‌ها و آلودگی‌های ناشی از بارش باران و طوفان و گرد و غبار مقاومت می‌کنند.
سنگ تراورتن عباس آباد سفید
سنگ تراورتن عباس آباد سفید

آشنایی با انواع سنگ سفید ساختمان

سالانه حجم بسیار زیادی از انواع سنگ نمای سفید در کشور ما برای طراحی نمای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این بین می‌توان به سنگ‌هایی همچون تراورتن، مرمر، گرانیت اشاره کرد که در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بخش می‌خواهیم شما را با انواع سنگ سفید نمای ساختمان آشنا کرده و به بررسی مشخصات و مزایا و معایب هر یک به طور جداگانه بپردازیم.

سنگ تراورتن سفید

سنگ تراورتن، یکی از گزینه‌های پیش رو برای انتخاب از بین انواع سنگ سفید نما در کشور ما است. سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی است که در معادن مختلف کشور ما استخراج و فرآوری می‌شود. سنگ تراورتن به دلیل برخورداری از وزن کم و بافت متخلخل در بین انواع سنگ سفید نما شناخته می‌شود و می‌تواند به‌عنوان عایقی برای ساختمان عمل کند.

سنگ تراورتن، یکی از گزینه‌های پیش رو برای انتخاب از بین انواع سنگ سفید نما در کشور ما است. سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی است که در معادن مختلف کشور ما استخراج و فرآوری می‌شود. سنگ تراورتن به دلیل برخورداری از وزن کم و بافت متخلخل در بین انواع سنگ سفید نما شناخته می‌شود و می‌تواند به‌عنوان عایقی برای ساختمان عمل کند.

سنگ تراورتن در کنار تمام مزایایی که دارد، از برخی معایب نیز رنج برده است. سنگ تراورتن سفید و سایر رنگ‌های این سنگ ساختمانی حساسیت بسیار بالایی را در برابر شوینده‌های اسیدی از خود نشان می‌دهند. برخورد شوینده‌های اسیدی به پوسته بیرونی سنگ تراورتن باعث می‌شود تا بخشی از رزین‌های پوشاننده منافذ سنگ از بین بروند. البته از بین رفتن رزین در شرایطی خاصی رخ می دهد و احتمال خرابی سنگ بسیاری پایین خواهد بود. در مجموع می توان گفت که سنگ تراورتن عباس آباد به‌عنوان یکی از بهترین سنگ تراورتن سفید در کشور شناخته می‌شود.

سنگ مرمریت سفید

یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهاد شده برای نمای ساختمان با سنگ سفید نما در استفاده از سنگ مرمریت خواهد بود. سنگ مرمریت یکی از زیباترین سنگ‌های ساختمانی است که به دلیل رنگ و رگه‌های متفاوتی که در بافت خود می‌تواند داشته باشد، تنوع بسیار زیادی دارد.

سنگ مرمریت می‌تواند جلوه بسیار زیبایی را به نمای ساختمان شما ببخشد. درحالی‌که ساب‌پذیری بسیار مناسبی نیز دارد. با این حال، سنگ مرمریت مقاومت بسیار کمتری را در برابر تابش آفتاب دارد. چنین موردی نیز باعث می‌شود تا زیبایی و جلوه سنگ به ‌مرور زمان که در برابر تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشد، کاهش یابد.

در ضمن، سنگ مرمریت سفید تخلخل نسبتاً پایینی دارد. این تخلخل پایین باعث می‌شود تا اتصال بین سنگ مرمریت و ملات سیمانی به‌خوبی اتصال موجود در سنگ تراورتن نباشد. این امر نیز باعث خواهد شد تا خطر جدا شدن سنگ از ملات و سقوط آن در آینده وجود داشته باشد.

سنگ سفید ساختمانی
نمای ساختمان با سنگ سفید عباس آباد

سنگ تراونیکس سفید نما

سنگ تراونیکس سفید نما که آن را با نام ترامیت سفید نیز می‌شناسند، یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی برای اجرای نمای ساختمان با سنگ نمای سفید محسوب می‌شود. سنگ تراونیکس به نوعی یک سنگ با مخلوطی از رنگ های سفید و یا کرم است. این سنگ در ساختار خود از آهک برخوردار است. چنین سنگ نمایی برای مناطق سردسیر و کوهستانی مناسب نخواهد بود. بدین دلیل که جذب آب توسط آهک موجود در این سنگ نمای سفید باعث خواهد شد تا کیفیت سنگ به مرور زمان کاهش پیدا کند.

در ضمن این سنگ نمای سفید از ترکیب سنگ مرمریت و تراورتن به وجود آمده است. چنین عاملی باعث شده است تا تراونیکس در برخی از خصوصیات شبیه مرمریت باشد. در حالی که در برخی دیگر از خصوصیات شبیه تراورتن خواهد بود. از جمله معادنی که سنگ تراونیکس از آنها استخراج می‌شود، می‌توان به معادن سنگ میاندوآب، اصفهان و کرمان اشاره کرد.

سنگ گرانیت سفید نما

یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی برای اجرای نمای ساختمان با سنگ سفید، استفاده از سنگ گرانیت خواهد بود. سنگ گرانیت به‌عنوان یکی از سنگ‌های گران قیمت شناخته می‌شود که هیچ‌گونه منفذی ندارد. البته این سطح بسیار صاف به‌عنوان یکی از معایب این سنگ نما نیز شناخته می‌شود. بدین دلیل که هیچ‌گونه درگیری خاصی با ملات ساختمان ایجاد نمی‌کند و استفاده از آن برای نمای بیرونی و در ارتفاعات، بسیار خطرناک خواهد بود. حتی اگر از اسکوپ کردن برای ایجاد خلل و فرج بر روی سطح آن استفاده کنید، باز هم درگیری خاصی بین سنگ نما و ملات سیمانی ایجاد نخواهد شد.

سنگ گرانیت سفید مزایای فراوانی نیز دارد. از جمله مزایای این سنگ می‌توان به مقاومت بالا در برابر خط و خش و همچنین درجه سختی بالای این سنگ نما اشاره کرد. با این حال، معمولاً از این سنگ سفید ساختمانی برای اجرای کارهای داخل ساختمان استفاده می‌شود.

سنگ چینی

سنگ چینی یکی دیگر از انواع سنگ سفید نمای ساختمان محسوب می‌شود که به‌نوعی یک سنگ مرمریت است. این سنگ به طریق فشارهای حرارتی ناشی از ماگمای داغ و مذاب ایجاد می‌شود. البته باید این ماگما به‌مرورزمان خنک شده و بلورهای درشتی را تشکیل داده باشد. این بلورها به دلیل اندازه نسبتاً درشتی که دارند، اغلب با چشم قابل‌مشاهده هستند و از این نظر از سنگ‌های رسوبی مانند تراورتن متمایز خواهند شد. رنگ سنگ چینی نیز معمولاً به‌صورت سفید و بلوری است که ممکن است تا برخی رگه‌های خاکستری و یا سایر رنگ‌های تیره را در آن مشاهده کنید.

نمای ساختمان با تراورتن سفید
نمای ساختمان با تراورتن سفید

بهترین سنگ سفید برای نما کدام است؟

تا به اینجا شما را با انواع سنگ سفید نمای ساختمان آشنا کردیم. هر کدام از این سنگ‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و برای پروژه‌های خاصی مناسب خواهند بود. با این حال، اگر بخواهیم بهترین سنگ سفید برای نمای ساختمان را به شما معرفی کنیم، نظر ما سنگ تراورتن خواهد بود. سنگ تراورتن یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمای ساختمان است که در دو نوع موجدار و بدون موج تولید می‌شود. این سنگ استحکام و مقاومت بسیار بالایی را در برابر فشارهای وارده از سمت ساختمان دارد. همچنین چسبندگی بالای این سنگ نما باعث می‌شود تا آن را بتوان به‌عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای اجرای انواع نمای ساختمان معرفی نمود.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی سنگ سفید نما پرداختیم و شما را با مشخصات و ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا کردیم. با این وجود، انتخاب نهایی با شما خواهد بود و شما باید از بین انواع سنگ سفید نما، بهترین سنگ سفید برای نما را انتخاب کنید. اگر انتخاب شما سنگ تراورتن سفید باشد، پیشنهاد ما به شما خرید سنگ تراورتن عباس آباد است. سنگ تراورتن عباس آباد به‌عنوان برترین سنگ ساختمانی کشور شناخته می‌شود که در بسیاری از پروژه‌های نمای ساختمان در سراسر کشور، از آن استفاده می‌شود.

درصورتی‌که تمایل به خرید سنگ تراورتن سفید عباس آباد داشته باشید، می‌توانید سفارش خود را به هر میزانی که باشد، از صنایع سنگ ایران مهر انجام دهید. گروه صنایع سنگ ایران مهر با چندین دهه سابقه در حوزه عرضه انواع سنگ تراورتن عباس آباد در درجه‌ها و سورت‌های مختلف به مشتریان محترم از سراسر کشور خدمت رسانی کرده است. جهت ثبت سفارش و فرایند خرید می‌توانید با واحد پشتیبانی صنایع سنگ ایران مهر ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *