جستجو

سنگ نما در مناطق سردسیر

سنگ نما در مناطق سردسیر

فهرست مطالب

سنگ نما در مناطق سردسیر باید چه ویزگی هایی داشته باشد؟ آیا سنگ در این مناطق متفاوت است؟ برای انتخابی مناسب برای این مناطق چه ویزگی هایی را باید در نظر گرفت؟

هر مصالح ساختمانی برای شرایط آب و هوایی انواع مختلفی دارد و سنگ طبیعی هم همینطور است و باید پیش از استفاده از آن خصوصا در نما به آب و هوای منطقه ای که سنگ در آنجا استفاده می شود باید توجه کرد.

ایران به دلیل داشتن رشته کوه های البرز و زاگرس مناطق سردسیر زیادی دارد از ویژگی های مناطق سردسیر باید به میانگین دمای بالای ۱۰ درجه در ماه های گرم سال و منفی ۴ درجه و کمتر در ماه های سرد سال اشاره کرد.

تفاوت های تراورتن و ترامیت

با توجه به وضعیت دمایی که گفتیم استفاده از سنگی که علاوه بر مقاوم بودن در برابر سرما، عایق حرارتی هم باشد بسیار مهم است.

سنگ نما در مناطق سردسیر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

۱.جنس سنگ:

جنس سنگ باید به از مقاومت بالایی برخوردار باشد تا برابر یخبندان دچار ترک خوردگی و شکستگی نشود.

۲.تخلخل پایین:

تخلخل بالا باعث جذب آب بیشتر در سنگ میشود و در سنگ نفوذ میکند. با منبسط شدن اب در هوای سرد سنگ ترک میخورد و از هم می پاشد. پس برای مناطق سردسیر سنگی مناسب است که تخلخل پایینی داشته باشد.

۳.عایق حرارتی:

استفاده از مصالحی که عایق حرارتی ان و از خروج گرمای داخل ساختمان جلوگیری می کنند هم در مصرف کمتر انرزی موثر است و هم باعث گرم ماندن خانه در فصل سرما می شود.

تفاوت سنگ تراورتن عباس آباد با سایر سنگ های نما

چه سنگی مناسب مناطق سردسیر است؟

سنگ تراورتن به دلیل آهکی بودن مناسب مناطق سردسیر می باشد.

تخلخل سنگ تراورتن با رزین و مواد پوششی پوشش داده می شود و همین کار سبب می شود تا شکافی در سنگ باقی نماند و در هنگام انجماد دچار ترک و شکستگی نمی شود.

سنگ تراورتن از مقاومت بالایی در برابر سرما برخوردار است و همچنین عایق مطلوبی برای مناطق سردسیر به شمار می آید.

این سنگ را علاوه بر رنگ سفید می توان در رنگ های کرم، قهوه ای و قرمز مایل به قهوه ای تهیه کرد. 

انتخاب رنگ سنگ نما کاملا بستگی به طراحی و سلیقه طراح دارد اما امروزه با توجه به رواج نمای رومی و کلاسیک شاهد استفاده بیشتر رنگ سفید این سنگ در نمای ساختمان ها هستیم.

علاوه بر تراورتن سنگ گرانیت نیز به دلیل مقاومت بالا گزینه ی مناسبی برای مناطق سردسیر می باشد.

از سخت ترین شرایط آب و هوایی برای ساخت و ساز می توان به ساخت و ساز در سرما اشاره کرد. 

طراحی صحیح و استفاده از مصالح درست بسیار مهم است و انتخاب اشتباه در این موارد شما را با خانه ای سرد، دیوار های نم خورده و … مواجه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *