جستجو

نمای ساختمان با تراورتن سفید

نمای ساختمان با تراورتن سفید

فهرست مطالب

سال های طولانیست که سنگ های تزئینی و طبیعی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز به حساب می آیند. این سنگ ها انواع مختلفی دارند که دارای ماندگاری و طول عمر متفاوتی نیز هستند.

سنگ های مورد استفاده در نمای بیرونی ساختمان، اغلب از جنس سنگ تراورتن می باشند.  قبل تر از سنگ های چینی هم در نمای ساختمان استفاده میشد اما وزن بالا، تنوع رنگی پایین سبب شد تا دیگر این سنگ انتخاب مناسبی برای نمای ساختمان نباشد.

پرکاربرد ترین سنگ مورد استفاده در نمای ساختمان، سنگ تراورتن است. سنگ های تراورتن سفید از زیبا ترین سنگ های ساختمانی می باشند که انواع مختلفی دارند.

تراورتن عباس آباد

مشخصات سنگ مناسب نمای خارجی ساختمان

  • مقاومت دمایی بالا
  • وزن سبک
  • چسبندگی خوب با ملات و نصب ایمن
  • جذب آب پایین

ویژگی های سنگ سفید نما

استفاده از سنگ سفید در نمای ساختمان باعث زیبایی و شکوه بخشیدن به ساختمان می شود. اما فقط ظاهر زیبا برای سنگ نما کافی نیست و باید ویژگی ها دیگری نیز داشته باشد تا انتخابی مطمئن و مناسب برای نمای ساختمان باشد.

مصالح مورد استفاده در نما باید از ماندگاری بالایی در برابر شرایط محیطی مختلف برخوردار باشند. متریالی که در نمای خارجی ساختمان استفاده می شود، در معرض نور خورشید و شرایط آب و هوایی مختلف می باشد و باید تحت همچین شرایطی، ظاهر و ویژگی های خود را حفظ کند.

سنگ نما هر چقدر ساب بهتری خورده باشد، سطح آن براق و درخشان تر می شود. سطح براق و صیقلی سبب می شود تا نور را به خوبی منعکس کنند و به فضای اطراف خود، شکوه و روشنایی خاصی ببخشند.

وزن سبک و چسبندگی بالا با ملات، از ویژگی های مهم سنگ نما محسوب می شود و به همین دلیل سنگ هایی با بافت متخلخل برای استفاده در نما بهتر هستند. 

سنگ نما باید وزن سبک و مناسبی داشته باشند تا در اثر گذشت زمان دچار سقوط نشود.

تراورتن عباس آباد

تراورتن سفید نما

سنگ های تراورتن انواع مختلفی دارند و به دلیل وزن سبک، ظاهر زیبا، کیفیت و ماندگاری بسیار بالا، جزء محبوب ترین و پر مصرف ترین سنگ های نما محسوب می شوند.

سنگ تراورتن از بافت متخلخلی برخوردار است که باعث چسبندگی خوب با ملات می شود.

این سنگ ها به دلیل تراکم خوب و مناسب، سطح براق و صیقلی دارند و از مزیت های آن می توان به قابلیت بسیار خوب ابزار خوری آنها اشاره نمود. 

سنگ های تراورتن گزینه ی بسیار خوبی برای نما های برجسته رومی محسوب می شوند. زیرا در هنگام برش و ابزار زنی، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شوند.

علاوه بر مواردی که گفته شد باید به عایق حرارتی بودن این سنگ هم اشاره کرد که در بحث طراحی و اجرای ساختمان مسئله مهمی است.

سخن پایانی

ویژگی‌ها و مشخصاتی که گفته شد بخشی از نکاتی است که پیش از خرید سنگ نما باید به آن توجه کنید.  از معروفترین و محبوب‌ترین سنگ‌های تراورتن سفید باید به سنگ تراورتن عباس آباد اشاره کرد. این سنگ بدون شک جزو بهترین انتخاب های برای نمای ساختمان است و استفاده از آن در نما زیبایی و شکوه فوق العاده ای به ساختمان می‌بخشد. 

اما برای اینکه نمایی درخشان و ماندگار داشته باشید مهم است که سنگ عباس آباد اصل و باکیفیت بالا را تهیه کنید. بخش مهمی از آماده‌سازی سنگ تراورتن عباس آباد فراوری آن است؛ کیفیت رزین یا اپوکسی استفاده شده در این مرحله در مقاومت سنگ تراورتن بسیار موثر است. پس اگر قصد خرید سنگ عباس آباد را دارید از جای معتبر و شناخته شد خریداری کنید.

صنایع سنگ ایران مهر سالهاست که به تولید سنگ تراورتن عباس آباد در انواع و سورت های مختلف مشغول است و با نیم‌قرن تجربه در صنعت سنگ کشور از بزرگترین و تخصصی ترین تولید کنندگان سنگ تراورتن عباس آباد محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *