جستجو

چرا سنگ عباس آباد طبیعی بهتر از سنگ عباس آباد مصنوعی است؟

سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟

فهرست مطالب

سنگ عباس آباد به عنوان یکی از بهترین سنگ های نما، در دو فرم طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است، اما سنگ تراورتن عباس آباد طبیعی به دلایل متعددی، نسبت به سنگ عباس آباد مصنوعی برتر می باشد. اصالت و طبیعت، از جمله عوامل مهمی هستند که باعث ارزشمند شدن سنگ طبیعی می شوند. سنگ طبیعی از فرآیند های طبیعی شکل گرفته و الگو های منحصر به فردی دارد که نشان‌ دهنده تاریخچه و خاستگاه آن است.

همچنین، زیبایی، تنوع رنگ و الگو ها و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت از مهمترین ویژگی ‌هایی می باشند که سنگ طبیعی را به یک گزینه ایده ‌آل برای مصارف ساختمانی تبدیل می ‌کنند. هر چند که سنگ مصنوعی می ‌تواند ظاهر واقع‌ گرایانه ‌ای داشته و با استفاده از فناوری مدرن، از تنوع رنگ و سبک های مختلفی برخوردار باشد، اما عدم داشتن اصالت طبیعی و عدم توانایی در انتقال زیبایی باعث می‌ گردد که سنگ طبیعی به عنوان گزینه ‌ای با ارزش‌ تر و جذاب ‌تر در دکوراسیون و مصارف ساختمانی در نظر گرفته شود.

در این محتوا قصد داریم به بررسی تفاوت سنگ عباس آباد طبیعی و سنگ عباس آباد مصنوعی بپردازیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سنگ عباس آباد طبیعی

سنگ عباس آباد طبیعی یکی از سنگ های زیبا و بسیار با ارزشی می باشد که در دسته سنگ ‌های تزئینی قرار می گیرد. این سنگ، از طریق فرایند طبیعی تشکیل می شود. این سنگ از رسوبات آب ‌های معدنی غار ها و چشمه ‌های آب گرم یا از رسوب کف دریا ها به دست می ‌آید. بافت آن به دلیل تاثیرات طبیعی در طول زمان شکل گرفته و هر قطعه از آن دارای طرح و رنگ منحصر به فردی است. سنگ تراورتن عباس آباد، با رنگ ‌های گرمی مانند زرد، قهوه ‌ای، کرم و سفید به همراه طرح ‌های طبیعی و خاص، جذابیت زیادی برای استفاده در طراحی داخلی و خارجی دارد.

اغلب طراحان از میان انواع سنگ های طبیعی، بیشتر از سنگ تراورتن سفید و کرم، استفاده می کنند. مقاومت بالا، استحکام و ماندگاری در برابر شرایط مختلف جوی و محیطی، از مهمترین مزایای سنگ طبیعی تراورتن می باشند که این سنگ را به یک گزینه محبوب برای مصارف مختلف از جمله نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی تبدیل کرده اند.

سنگ عباس آباد مصنوعی سنگی است که طرح و نقش آن با سنگ تراورتن طبیعی عباس آباد بسیار شباهت دارد. این سنگ در سه مدل بدون رگه (سفید)، رگه دار کرمی و رگه دار شکلاتی تولید و عرضه می ‌شود. با توجه به کیفیت تولید، چسبندگی بسیار بالا و قابلیت برش و نصب آسان، سنگ عباس آباد مصنوعی گزینه مناسبی برای ساخت نمای کلاسیک و نمای رومی می باشد . همچنین، قابل ذکر است که سنگ تراورتن مصنوعی، آب بسیار کمی (حدود یک درصد) را جذب می کند. به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و ظاهر زیبا، سنگ تراورتن عباس آباد مصنوعی یک گزینه محبوب جهت ساخت نمای ساختمان است.

سنگ طبیعی در نمای ساختمان

علت برتری سنگ عباس آباد طبیعی نسبت به سنگ آباد مصنوعی

سنگ عباس آباد طبیعی، به عنوان یک سنگ طبیعی با کیفیت بسیار بالا شناخته می ‌شود. این سنگ به دلیل مزیت هایی که دارد، نسبت به سنگ تراورتن مصنوعی، بسیار بهتر می باشد. برخی از مهمترین دلایل برتری سنگ تراورتن عباس آباد طبیعی نسبت به سنگ تراورتن مصنوعی عبارت هستند از:

  • زیبایی طبیعی: سنگ عباس آباد طبیعی دارای زیبایی بی ‌نظیری می باشد. الگو ها و رنگ ‌های طبیعی در سنگ طبیعی به شکل منحصر به فردی است. به همین دلیل سنگ تراورتن عباس آباد، بهترین سنگ طبیعی موجود در بازا محسوب می شود. این زیبایی طبیعی به محیط داخلی یا نمای ساختمانی که از سنگ عباس آباد طبیعی ساخته شده است، جذابیت بیشتری می ‌دهد.
  • دوام و ماندگاری: سنگ عباس آباد طبیعی از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد. این سنگ در برابر شرایط جوی، فرسایش، حرارت و فشار، مقاومت بسیار خوبی دارد. به لحاظ فیزیکی و شیمیایی، سنگ طبیعی در برابر شرایط آب و هوایی و تغییرات دما بسیار مقاوم می باشد.
  • تنوع و گزینه‌ های طراحی: انواع طرح های سنگ عباس آباد طبیعی در مراکز معتبر موجود است. این تنوع به طراحان و معماران این امکان را می ‌دهد تا از این سنگ ها در ایجاد طرح ‌ها و الگو های مختلف استفاده کنند. بنابراین این سنگ، به عنوان بهترین سنگ نما شناخته می شود.
  • ارتباط با محیط زیست: سنگ تراورتن طبیعی از طبیعت استخراج می ‌شود و برای تولید آن به فرآوری و فرآیند های صنعتی کمتری نیاز است. تولید و استخراج سنگ طبیعی نیاز به فرآیند های صنعتی کمتری دارد. بنابراین آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد شد. در مقابل، سنگ عباس آباد مصنوعی نیاز به فرآیند های صنعتی بیشتری دارد. بنابراین جهت تولید آن، به منابع آب و انرژی بیشتری نیاز خواهیم داشت. همچنین هنگام تولید سنگ مصنوعی، پسماند بیشتری تولید خواهد شد.
عوامل تعیین کننده قیمت سنگ تراورتن

سخن پایانی

در نتیجه، می‌ توان گفت که سنگ عباس آباد طبیعی به دلیل زیبایی بی‌ نظیر، دوام و ماندگاری بالا، تنوع طرح ‌ها و رنگ ‌ها و ارتباط مستقیم با محیط زیست، نسبت به سنگ مصنوعی تراورتن، گزینه ی بسیار بهتری می باشد.

از طرف دیگر، سنگ عباس آباد مصنوعی از مزایایی از جمله هزینه کمتر و یکنواختی در رنگ و بافت برخوردار است، اما ویژگی های منحصر به فرد سنگ های طبیعی باعث می شود که طراحان و سازندگان حرفه ای از این دسته سنگ ها، در سازه های خود استفاده کنند.

جهت خرید سنگ تراورتن عباس آباد با بهترین قیمت و کیفیت، توصیه می ‌شود به مراکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. یکی از مراکز تخصصی فروش سنگ تراورتن عباس آباد که در این صنعت بیش از ۵۰ سال سابقه دارد، مجموعه صنایع سنگ ایران مهر است. این مجموعه به عنوان یکی از مراجع قدرتمند جهت فروش سنگ تراورتن طبیعی عباس آباد شناخته می‌ شود. با خرید سنگ تراورتن عباس آباد از این مجموعه، می ‌توانید از یکی از مقاوم ‌ترین سنگ ‌ها برای ساخت نما های ساختمانی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *