جستجو

بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر چیست؟

بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر چیست؟

فهرست مطالب

نمای ساختمان، مانند یک روح برای ساختمان است که زیبایی آن را چندین برابر می کند و می تواند باعث بهبود کیفیت سازه نیز شود. اگرچه روش های مختلفی برای نماسازی ساختمان ها وجود دارند؛ اما در سال های اخیر انتخاب بهترین سنگ نما برای نماسازی طرفدارهای بسیار بیشتری پیدا کرده است. چرا که سنگ ها می توانند ضمن حفظ زیبایی ساختمان ها، باعث افزایش مقاومت نمای ساختمان در برابر رطوبت، تغییرات دما و … نیز شوند. یکی از محدودیت هایی که برخی از سنگ های نما دارند، حساس بودن به تغییرات دما است. از این رو بسیاری از افراد به دنبال انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر هستند تا دیگر محدودیتی برای نماکاری ساختمان با سنگ نباشد. در ادامه این مقاله قصد داریم سنگی که بتواند در برابر شرایط آب و هوایی و جوی مختلف از خود مقاومت بالایی نشان دهد را به شما معرفی کنیم.

بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر چیست؟
بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر چیست؟

ویژگی های بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر

برای انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر، در ابتدا باید بدانید که این سنگ ها باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ همه سنگ های موجود در بازار برای نماسازی در هر منطقه ای مناسب نیستند. برخی از آن ها می توانند دماهای پایین را تحمل کنند و بعضی دیگر قادر به تحمل دماهای بالا و نور آفتاب مستقیم هستند. یک سنگ ایده آل برای نماسازی باید هم در مناطق سردسیر دوام بیاورد، هم در مناطق گرمسیر. پس وجود خصوصیات زیر در این سنگ ضروری است.

مقاوم در برابر تغییرات دمایی

بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر، باید مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی داشته باشد. در مناطق گرمسیر و سردسیر ممکن است اختلاف دمای روز و شب بسیار زیاد باشد. این اختلاف دما نباید باعث ایجاد ترک خوردگی، شکاف و یا حتی شکستگی در سنگ های ساختمانی شود.

عدم ترک خوردگی در روزهای سرد سال

در روزهای سرد سال ممکن است دمای هوا در مناطق سردسیر به چندین درجه زیر صفر برسد. سنگ نما به دلیل اینکه در محیط خارجی قرار می گیرد، در معرض یخ زدگی است. اما این موضوع نباید باعث شود تا این سنگ ها دچار ترک خوردگی شوند. پس مقاومت بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر در برابر ترک خوردگی نیز مهم است.

عدم تغییر رنگ در برابر آفتاب

در مناطق گرمسیر، نور آفتاب به صورت مستقیم به نمای ساختمان برخورد می کند. سنگ های مناسب برای نماسازی در این مناطق، باید در برابر تغییر رنگ در مقابل آفتاب از خود مقاومت نشان دهند.

عایق حرارتی قابل قبول

بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر، باید تا حدی عایق حرارتی باشد تا از هدررفت انرژی نیز در ساختمان ها جلوگیری شود. اگرچه برای نماسازی ساختمان می توان از مواد عایق مانند پشم شیشه و پشم سنگ نیز استفاده کرد، اما عملکرد خود سنگ نیز مهم است.

بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر چیست؟
ویژگی های بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر

سنگ عباس آباد؛ بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر

زمانی که بحث بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر می شود، باید یک سنگی را انتخاب کنیم که همه انتظارات ما را در برآورده کند. همانطور که توضیح دادیم، سنگ های مناسب مناطق سردسیر و گرمسیر باید عایق حرارتی خوبی باشند و در برابر ترک خوردگی و تغییر رنگ در اثر نور آفتاب از خود مقاومت نشان دهند. همچنین این سنگ ها به غیر از داشتن خصوصیات عالی، باید زیبایی فوق العاده ای نیز به ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری بدهند.

سنگ عباس آباد که با نام سنگ تراورتن سفید عباس آباد نیز شناخته می شود، یکی از مقاوم ترین سنگ ها برای نماسازی است. این سنگ ها دارای درصد تخلخل کمی هستند و عایق خوبی برای رطوبت محسوب می شوند. ظاهر براق این سنگ ها، باعث بازتاب نور توسط آن ها خواهد شد. مقاومت خوب در برابر ضربه، نور آفتاب و سایر ویژگی های این سنگ باعث شده تا بتوانیم آن را به عنوان بهترین سنگ سفید نما معرفی کنیم. در واقع سنگ های عباس آباد دارای تمامی ویژگی های یک سنگ خوب مقاوم به رطوبت هستند.

بهترین سنگ برای نمای ساختمان
بهترین سنگ برای نمای ساختمان

کدام رنگ سنگ تراورتن عباس آباد برای نمای ساختمان مناسب تر است؟

برای نماسازی ساختمان، باید از سنگ متناسب با سبک دکوراسیون داخلی و نمای خارجی استفاده کنید. سنگ های عباس آباد با وجود مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی و شرایط عالی جهت استفاده در نمای ساختمان های مسکونی و تجاری، می توانند تنوع رنگی محدودی داشته باشند. به طوری که رنگ بندی این سنگ ها بیشتر متمایل به سفید، کرم و بژ است. با این حال رگه های متنوع و خوش رنگی نیز در این سنگ ها وجود دارند که زیبایی آن ها را چندین برابر می کنند.

برای نمای ساختمان باید از رنگ های روشن استفاده کرد. چرا که این رنگ ها می توانند در روزهای گرم سال نور را از خود بازتاب دهند و در روزهای سرد سال نیز جذب سرمای نسبتا کمی دارند. بنابراین، خیالتان از بابت کاربرد سنگ عباس آباد برای نماسازی راحت باشد. فقط کافیست که مطابق با سلیقه شخصی خود، یکی از رنگ بندی های سفید، کرم یا بژ این سنگ ها را سفارش دهید.

صنایع سنگ ایران مهر؛ ارائه کننده انواع سنگ نما سفید عباس آباد با قیمت مناسب

سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر شناخته می شود. این سنگ لوکس و خاص در مجموعه های تولیدی زیاد تولید شده و به بازار عرضه می شود. یکی از این مجموعه های تولیدی، صنایع سنگ ایران مهر است که توانسته با نیروهای باتجربه و متخصص، بهترین این سنگ ها را به شما ارائه کند. اگر نیاز به خرید بهترین سنگ نمای رومی و مدرن دارید، می توانید از محصولات موجود در این مجموعه دیدن کرده و بر اساس سلیقه خود، هر کدام از آن ها را سفارش دهید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر با شما صحبت کردیم. در حال حاضر مقاوم ترین سنگ موجود در بازار برای نماسازی، سنگ عباس آباد است که در برابر تمامی شرایط آب و هوایی عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. می توانید این سنگ را با قیمت مناسب از صنایع سنگ ایران مهر خریداری کرده و در محل پروژه دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *