جستجو

در شهر های گرم و مرطوب چه سنگ هایی در نمای ساختمان باید کار شود

در شهر های گرم و مرطوب چه سنگ هایی در نمای ساختمان باید کار شود

فهرست مطالب

کشور ایران جزء کشورهای آسیایی است که دما و شرایط آب و هوایی آن در هر یک از مناطق با هم متفاوت است. هوای گرم و مرطوب، یکی از مشخصه های اصلی شهرهای جنوبی و ساحلی کشور ایران مانند بندرعباس یا بوشهر است. اگر در این شهرها در حال زندگی باشید، حتما می دانید که حتی نوع مصالح ساختمانی استفاده شده در آن ها باید متفاوت از سایر شهرهای کشور ایران باشد. به همین خاطر به شما حق می دهیم که بپرسید در شهر های گرم و مرطوب چه سنگ هایی در نمای ساختمان باید کار شود؟ قبل از اینکه بخواهیم بهترین سنگ نما برای آب و هوای گرم و مرطوب را به شما معرفی کنیم، قصد داریم در مورد مشخصه های سنگ نمای خوب برای این شرایط آب و هوایی صحبت نماییم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؟

در شهر های گرم و مرطوب چه سنگ هایی در نمای ساختمان باید کار شود
در شهر های گرم و مرطوب چه سنگ هایی در نمای ساختمان باید کار شود؟ + مشخصه های لازم

در شهر های گرم و مرطوب چه سنگ هایی در نمای ساختمان باید کار شود؟

در شهرهای گرم و مرطوب، شرایط آب و هوایی خاص است. این موضوع ایجاب می کند که از مصالح ساختمانی خاص نیز برای اجرای ساختمان ها استفاده شود. متاسفانه برخی از افراد با خرید سنگ های نامناسب با شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب جهت نماکاری، پول خودشان را هدر داده اند و مجبور به تعویض مجدد نما شده اند. از این رو پیشنهاد می کنیم قبل از خرید هر نوع سنگی برای نما، بدانید که در چه شرایطی آب و هوایی قصد اجرای نمای ساختمان را دارید و مشخصه های سنگ مناسب برای آن شرایط آب و هوایی چیست؟ در ادامه به مشخصه های سنگ مناسب برای شهرهای گرم و مرطوب اشاره می کنیم.

سنگ های مقاوم به رطوبت

رطوبت، مهم ترین شاخصه شهرهای گرم و مرطوب مانند بوشهر و شهرهای جنوبی نزدیک به دریای خلیج فارس است. پس سنگ های استفاده شده در نما، باید مقاوم به رطوبت باشند.

سنگ های مقاوم به تابش نور آفتاب

نور آفتاب در مناطق گرمسیر به صورت مستقیم روی نمای ساختمان می تابد. از این رو باید در شهرهای گرم و مرطوب از سنگ های نمای مقاوم به تابش نور آفتاب استفاده کرد. عدم تغییر رنگ در اثر تابش آفتاب، یکی از مهم ترین مشخصه های این سنگ ها است.

سنگ های مقاوم به حرارت بالا

هوای گرم می تواند روی ساختار برخی از سنگ ها تاثیر بگذارد. بنابراین، سنگ هایی که برای نمای ساختمان های شهرهای گرم و مرطوب استفاده می شوند، باید مقاوم به حرارت بالا باشند. در این صورت در اثر دمای بالا دچار پوسیدگی و فرسودگی نخواهند شد.

تراورتن عباس آباد
بهترین سنگ نما برای آب و هوای گرم و شرجی

بهترین سنگ نما برای مناطق گرم و مرطوب چیست؟

حال که با مشخصه های سنگ های مناسب برای مناطق گرم و مرطوب آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که شما را با بهترین سنگ نما برای مناطق گرم و مرطوب آشنا کنیم. بدون شک سنگ های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که برای نماسازی استفاده می شوند. اما به عقیده تمامی متخصصین، سنگ تراورتن عباس آباد می تواند بهترین سنگ برای نماکاری در همه شرایط آب و هوایی باشد. بنابراین، قطعا پاسخ ما به سوال در شهر های گرم و مرطوب چه سنگ هایی در نمای ساختمان باید کار شود؟ سنگ های تراورتن عباس آباد است.

این سنگ ها درصد تخلخل نسبتا پایینی دارند و در برابر رطوبت مقاوم هستند. حتی اگر چندین روز بی وقفه باران ببارد، هیچ آسیبی به این سنگ ها وارد نمی شود. از طرف دیگر سنگ تراورتن سفید و کرمی رنگ، می توانند به خوبی در برابر تابش مستقیم آفتاب از خودشان مقاومت نشان دهند. از این رو در شهرهای گرم که آفتاب به صورت مستقیم می تابد، این سنگ ها بسیار مقاوم هستند.

سنگ تراورتن عباس آباد برای نماکاری کدام ساختمان ها مناسب است؟

سنگ تراورتن عباس آباد در رنگ های کرمی، بژ و سفید تولید می شود. در واقع ماهیت رنگ های این سنگ روشن می باشد. فقط خطوط به کار رفته در این سنگ های نما دارای ساختار متفاوتی است. از این رو برای نماکاری ساختمان های لوکس و امروزی استفاده از این سنگ نما تراورتن عالی است. به خصوص اینکه می توان این سنگ را به عنوان سنگ نمای رومی نیز در نظر گرفت. 

سنگ عباس آباد را می توان برای نماکاری انجام ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار داد. اما باید به این نکته در هنگام خرید این سنگ ها توجه داشته باشید و آن هم این است که سنگ های تراورتن عباس آباد قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارند. به همین خاطر شاید برای پروژه های بسیار بزرگ نیاز به صرف هزینه زیادی جهت نماکاری ساختمان با این سنگ باشد. از این رو اگر کارفرمای یک پروژه هستید باید بر اساس توانایی مالی خود این سنگ ها را جهت نماکاری انتخاب کنید.

تراورتن عباس آباد
بهترین سنگ نما برای مناطق گرم و مرطوب

صنایع سنگ ایران مهر؛ ارائه کننده انواع سنگ تراورتن عباس آباد در ایران

یکی از مهم ترین مزایای سنگ تراورتن عباس آباد این است که در کشور ایران به صورت صفر تا صد قابل تولید می باشد. از این رو افرادی که در زمینه نماکاری فعالیت دارند، می توانند از این سنگ های جذاب با مدل ها و رنگ بندی های خاص استفاده کنند. 

صنایع سنگ ایران مهر نیز تولید کننده انواع سنگ عباس آباد در اصفهان است. تمامی مدل های سنگ موجود در این مجموعه از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین، اگر به دنبال خرید سنگ نما سفید و کرمی با خطوط جذاب و خاص هستید، ما به شما سنگ های تراورتن عباس آباد این مجموعه را پیشنهاد می کنیم. می توانید برای استعلام قیمت این سنگ ها با کارشناسان ما نیز در ارتباط باشید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد اینکه در شهر های گرم و مرطوب چه سنگ هایی در نمای ساختمان باید کار شود، صحبت کردیم. سنگ های تراورتن عباس آباد به دلیل داشتن درصد تخلخل قابل قبول و مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، می توانند بهترین انتخاب برای اجرا در ساختمان های مسکونی و تجاری باشند. هیچ محدودیتی برای اجرای این سنگ ها در مناطق گرم و شرجی وجود ندارد. چون آن ها به خوبی در برابر چنین شرایط آب و هوایی از خود مقاومت نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *