جستجو

مرکز فروش بهترین سنگ تراورتن عباس آباد برای نما

بهترین سنگ تراورتن عباس آباد برای نما

فهرست مطالب

سنگ، یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد، زیبا، محبوب و رایج است و از گذشته تا به امروز به وفور در صنعت ساختمان‌سازی به کار رفته است. سنگ‌ها انواع گوناگونی دارند اما امروزه، بیشتر از سنگ‌هایی نظیر سنگ‌ تراورتن، گرانیت، سنگ ورقه‌ای و رومی در طراحی نمای خارجی ساختمان استفاده می‌شود. در این میان سنگ‌های تراورتن و به ویژه سنگ عباس آباد، با توجه به مقاومت و دوام بالا، ثبات رنگ و برخورداری از طرح‌ها و رنگ‌های زیبا، بیشتر از سایر سنگ‌های نما مورد توجه قرار گرفته‌اند. از این رو با توجه به اهمیت انتخاب بهترین سنگ تراورتن عباس آباد برای نما، قصد داریم تا در ادامه شما را با ویژگی‌ها و خصوصیات این نوع سنگ‌ها بیشتر آشنا نماییم.  

سنگ تراورتن چه نوع سنگی است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سنگ تراورتن یک نوع سنگ رسوبی است که فرآیند تشکیل آن در طبیعت ناشی از ترسیب کربنات کلسیم در دهانه چشمه‌های آب معدنی به ویژه آب گرم، می‌باشد. این سنگ‌ها با ظاهری گوناگون از جمله رنگ‌های سفید، کرم، برنزه تیره و روشن، قرمز و خاکستری در کشورهای مختلف نظیر ایتالیا، ترکیه، مکزیک، پرو، کرواسی، ایران و حتی چین یافت می‌شوند. رنگ سفید و روشن بودن این سنگ‌ها نمایانگر کیفیت برتر آنها می‌باشد. این ویژگی این نوع سنگ‌ها را به یکی ازمحبوب‌ترین انواع سنگ سفید نما بدل کرده است.

تراورتن عباس آباد

خصوصیات سنگ تراورتن

تراورتن یک نوع سنگ است که به دلیل داشتن تخلخل مناسب، از ویژگی‌هایی همچون عایق حرارتی و صوتی نیز برخوردار است. زمانی که این سنگ را مشاهده می‌کنید، حفره‌های موجود در آن به‌راحتی قابل مشاهده هستند و جالب است بدانید که این حفره‌ها مقاومت سنگ‌های تراورتن را در برابر آتش‌سوزی افزایش می‌دهند. سنگ‌های تراورتن را می‌توان به دو شکل موج‌دار و بدون موج برش داد.

بطور کلی، حفره‌ها و سوراخ‌های موجود در سنگ تراورتن باید در زمان برش این سنگ با ملات سیمانی پر شوند. این حفره‌ها باعث نفوذ ملات سیمانی به ساختار درونی سنگ شده و این امر، ضمن افزایش مقاومت و چسبندگی سنگ به نما، از سقوط آن جلوگیری می نماید. از نظر وزن نیز، وجود این حفره‌ها باعث کاهش وزن سنگ تراورتن نسبت به سایر سنگ‌ها می‌شود. این مسئله در ساختمان‌ها به کاهش وزن کلی ساختمان و کاهش بارهای وارد شده به ستون‌ها و اسکلت ساختمان کمک می‌کند و در نتیجه، مقاومت ساختمان نیز افزایش می‌یابد.

یک مزیت دیگر سنگ تراورتن که به ویژه در تراورتن عباس آباد دیده می‌شود، خاصیت صیقل‌پذیری بالا است. این خاصیت باعث درخشندگی بیشتر سنگ می‌شود. این امر موجب شده، تا از بهترین سنگ تراورتن عباس آباد برای نماهای حجمی و به خصوص سنگ نمای رومی استفاده شود.

تراورتن عباس آباد

چرا سنگ های تراورتن بهترین گزینه‌ برای نمای ساختمان است؟

سنگ تراورتن به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی همچون خلل و فرج‌های خاص، از نوعی زیبایی منحصر به فرد و ظاهری با فضای ابری و بادی برخوردار است. وجود این ویژگی، یکی از دلایل اصلی استفاده از بهترین سنگ تراورتن عباس آباد برای نما می‌باشد.  این سنگ به دلیل روشنی، انعکاس نور و درخشندگی بسیار زیادی که دارد، گاهی با سنگ مرمر اشتباه گرفته می‌شود. این امر موجب شده تا این سنگ، جهت استفاده در سبک‌های متفاوت نما مانند سنگ نمای مدرن، رومی و سنگ نمای کلاسیک مناسب باشد.

خلل و فرج‌های متعدد در ساختار سنگ تراورتن، آن را به یک ماده با چسبندگی فوق‌العاده زیاد برای استفاده در طراحی نمای ساختمان‌ها تبدیل کرده است. این سنگ همچنین، از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار است و این موضوع سبب شده تا، معماران به راحتی بتوانند با توجه به سلیقه، نیاز و تناسب آن با نما و شرایط محیطی از آن استفاده نمایند. وجود تمام این ویژگی‌ها و نیز هزینه معقول و اقتصادی سنگ‌های تراورتن و به خصوص سنگ عباس آباد، این سنگ را به یک گزینه مناسب و پرطرفدار برای پروژه‌های نصب نمای ساختمان بدل کرده است.

بهترین نوع سنگ تراورتن

با توجه به تنوع و گستردگی تولید‌کنندگان سنگ تراورتن، در حال حاضر انواع مختلف این سنگ در بازار ایران در دسترس قرار گرفته است. هر یک از انواع این سنگ‌ها دارای مکانیزم فرآوری، کیفیت و درصد خلوص منحصر به فرد خود می‌باشند. از این رو با توجه به آمار فروش و تجربیات استفاده از انواع مختلف سنگ تراورتن، سنگ‌های پرفروش در بازار به ترتیب شامل سنگ تراورتن عباس آباد، تراورتن حاجی آباد و کاشان می‌شوند.

در این میان خلوص و کیفیت بالاتر، چسبندگی و دوام بالا و نیز هزینه مقرون به صرفه تراورتن‌های عباس ‌آباد، موجب شده تا تقاضا جهت استفاده از بهترین سنگ تراورتن عباس آباد برای نما‌ به طور چشمگیری افزایش یابد.

تراورتن عباس آباد

ویژگی‌های سنگ عباس آباد و موارد کاربرد آن

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از سنگ‌های پرکاربرد در نمای ساختمان‌ها محسوب می‌شود. این نوع سنگ به دسته سنگ‌های تراورتن سفید تعلق دارد و از جمله آن‌هاست. تراورتن عباس ‌آباد با توجه به رنگ و الگوهای مختلف، دارای درجه‌بندی‌های متنوعی است. این دسته‌بندی‌ها بر اساس رنگ و الگوهای مشخص در سنگ تراورتن تعیین می‌شود. ویژگی اصلی این سنگ، قابلیت چسبندگی و ساب‌پذیری بسیار بالاست.

سنگ عباس ‌آباد به عنوان یکی از سفیدترین و یکدست‌ترین نمونه‌های سنگ تراورتن شناخته می‌شود. این ویژگی‌ها باعث شده است که، این سنگ نه‌ تنها در بازار داخلی ایران مورد توجه قرار گیرد بلکه، در بازار جهانی نیز جزو پرفروش‌ترین سنگ‌ها باشد. کاربرد اصلی سنگ تراورتن عباس ‌آباد بیشتر در نمای خارجی و نمای اصلی ساختمان‌ها می‌باشد. با داشتن حفره‌های خاص، سنگ نما تراورتن به خوبی با ملات هماهنگ می‌شود و از سطح آن به ‌راحتی جدا نمی‌شود. این سنگ همچنین، به دلیل مقاوم بودن در برابر سایش، به راحتی در اثر ضربات خرد نمی‌شود.

علاوه بر موارد فوق، می‌توان عوامل دیگری همچون ساب‌پذیری مناسب، قابلیت تمیز شدن آسان و مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید و تغییرات جوی را از دیگر دلایل انتخاب و استفاده از بهترین سنگ تراورتن عباس آباد برای نما‌، دانست. این سنگ کاربردهای متنوعی از جمله استفاده در دیوارهای داخلی و خارجی، پله و راه‌پله، سنگ کف و … دارد و در انواع مختلفی مانند ساییده، چرمی، سنگ گیوتین و … تولید می‌شود.

تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد با کیفیت را از کجا بخریم؟

سنگ عباس آباد به دلیل زیبایی، مقاوم بودن در برابر سایش، دوام بالا و سایر ویژگی‌های بی‌نظیر دیگری که دارد، در پروژه‌های مختلف ساختمانی مانند طراحی نمای ساختمان، کف‌پوش‌ها، دیوارپوش‌ها، پله‌ها و محوطه‌سازی‌ها استفاده می‌شود. این سنگ همچنین در تزئینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به تنوع کاربردها و مزایای مختلف، سنگ تراورتن به‌عنوان یک مصالح مورد توجه در عرصه ساخت و ساز شناخته می‌شود.

این سنگ طبیعی با ترکیب زیبا و عملکرد عالی، امکان ایجاد فضاهای منحصربه‌فرد و کارآمد را فراهم می‌کند و به ارتقاء زیبایی و کیفیت پروژه‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید انواع سنگ‌های تراورتن عباس آباد را از صنایع سنگ ایران مهر، که تولید‌کننده تخصصی این سنگ‌‌ها در اصفهان است، تهیه نمایید.

در صنایع سنگ ایران مهر، انواع سنگ‌های تراورتن با استفاده از دستگاه‌های بروز و تخصصی و همچنین با بهره‌گیری از متریال با کیفیت مثل رزین و اپوکسی، با بالاترین کیفیت ممکن فرآوری و جهت ارائه به مشتریان آماده می‌گردد. به همین دلیل، شما می‌توانید انواع بهترین سنگ تراورتن عباس آباد برای نما‌ را با قیمتی مناسب و با کیفیت بالا از این مجموعه خریداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *