جستجو

نمای رومی با سنگ تراورتن عباس آباد

نمای رومی با سنگ تراورتن عباس آباد

فهرست مطالب

نمای رومی با سنگ تراورتن یکی از رایج‌ترین نماهایی است که در سال های اخیر در نمای ساختمان ها اجرا می‌شود. نمای رومی یکی از سبک‌های فوق العاده جذاب است؛ که از جزئیات و تناسبات ساختمان‌های دوره کلاسیک یونان و روم باستان نشاًت گرفته است. این سبک از نما نمادی از قدرت و استحکام را از ساختمان به نمایش می‌گذارند.

سنگ تراورتن انتخابی ایده آل برای نمای رومی

سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ‌هایی است که امروزه در ساخت نمای ساختمان به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمای رومی نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی می‌تواند بهترین گزینه برای نمای رومی به شمار برود. در واقع سنگ تراورتن حاصل رسوبات به جای مانده در ته دریاها، چشمه‌های آب گرم و غارهای آهکی هستند و از دسته سنگ‌های آهکی نیز به شمار می‌روند.

این سنگ ویژگی‌های منحصر به فردی داشته که توانسته در نمای رومی جایگاه خود را داشته باشد.

ویژگی‌های سنگ تراورتن در نما رومی سنگ تراورتن

این سنگ دارای ویژگی های بسیار زیادی از جمله مقاومت در برابر عوامل جوی مانند تغییرات دما، هوازدگی و آلودگی، جذب آب پایین و مقاومت در برابر فشار و ضربه می باشد که استفاده از آن را برای نمای خارجی ممکن ساخته است . بهتر است بدانید که سنگ تراورتنی که در نما رومی مورد استفاده قرار می‌گیرد باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • وزن پایین

یکی از ویژگی‌های سنگ تراورتن در نمای رومی حائز اهمیت است، داشتن وزن کم است که این سنگ‌ها به دلیل تخلخل در ساختار آهکی خود، وزن کمی دارند و برای اجرای این نما بسیار مناسب هستند. همانطور که گفته شد، نمای رومی دارای جزئیات و تزئینات زیادی است که سبب می‌شود وزن کلی ساختمان افزایش یابد.

استفاده از سنگ تراورتن عباس آباد در نما رومی سبب می‌شود تا وزن کلی سازه کاهش یافته و از بروز اینچنین اتفاقات جلوگیری شود. علاوه بر این تخلخل در ساختار این سنگ‌ها سبب می‌شود تا ابزار پذیری این سنگ راحت تر شود که در ادامه آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تراورتن عباس آباد
ویژگی‌های سنگ تراورتن در نما رومی سنگ تراورتن
  • قابلیت ابزار پذیری

سنگ تراورتن به دلیل جنس آهکی که دارد متخلخل بوده و به راحتی قابلیت ابزار پذیری دارد. برخی از سنگ نماها مانند سنگ گرانیت به دلیل سختی و استحکام بالایی که دارد، این قابلیت را ندارند و به سختی می‌توان آن‌ها را برش کاری کرد و به همین دلیل است که استفاده از آن‌ها برای اجرای نمای رومی توصیه نمی‌شود. اما در مقابل سنگ تراورتن را می‌توان به صورت ستون، مجسمه، هلال و قاب‌های پنجره در آورد و روی آن نقش و نگارهای خاص و متفاوتی را پیاده سازی کرد.

از آنجایی که نمای رومی نیازمند این تزئینات می‌باشد، نمی‌توان از آن‌ها صرف نظر کرد و هرچه جزئیات به کار رفته در آن بیشتر رعایت شود، نما زیبایی و شکوه بیشتری خواهد داشت. به دلیل داشتن همین ساختار متخلخل و قابلیت ابزار پذیری آن، امکان ماشین کاری روی این سنگگ‌ها با دستگاه‌های CNC و امثال آن، به منظور ساخت المان‌های نمای رومی بسیار رواج یافته است.

  • تنوع رنگ

یکی از نکاتی که در زمان اجرای نمای رومی باید به آن توجه شود این است که از رنگ‌های روشن و کرم در آن استفاده شود و دلیل آن هم این است که این رنگ‌ها بهتر می‌توانند نقش و نگارهای این سبک را به نمایش بگذارند و جلوه‌ی آن را زیبا تر نشان دهند. سنگ نما تراوتن عباس آباد و حاجی آباد، دو نوع از سنگ تراورتن‌هایی هستند که دارای زمینه‌ی کرم و روشن می‌باشند و بسیار معروف و پر طرفدار هستند.

ساخت نمای رومی سنگ تراورتن حاجی آباد و عباس آباد بسیار زیبا و باشکوه خواهد شد. استفاده از سنگ‌های سورت سفید و یا سنگ‌های رنگی و پر رگه در این نما سبب زشت شدن و از بین رفتن اصالت این نما خواهد شد. پس بهتر است که از سنگ‌های مرغوب با کمترین نقش و نگار و زیبا ترین رنگ برای اجرای نما رومی سنگ تراورتن استفاده کنید. اگرچه اجرای این نما با این شرایط بسیار پر هزینه خواهد بود زیرا قیمت سنگ نما تراورتن از سایر سنگ‌ها بیشتر است، اما در عوض نمایی چشم انداز و زیبا نصیبتان خواهد شد.

  • چسبندگی بالا

نمای رومی به گونه‌های ساخته می‌شود که سنگ‌های مورد استفاده در آن باید به صورت لایه لایه روی هم قرار بگیرند. پس این ساختار نیاز به سنگی دارد که چسبندگی بالایی داشته باشد. استفاده از سنگ‌هایی که چسبندگی پایینی دارند در این نما سبب می‌شود تا پس از مدتی بر اثر تکان‌هایی هرچند کوچک، خسارات مالی و جانی زیادی به بار بیاید.

باز هم تخلخل در ساختار این سنگ‌ها به کمک آن‌ها آمده و سبب می‌شود تا ملات را به خوبی به خود جذب کرده و کاملا به دیوار پشت خود بچسبد. با سنگ تراورتن دیگر نگرانی جهت افتادن سنگ نما نخواهید داشت.

بهترین سنگ نما از نظر قیمت و کیفیت

چه نوع سنگ تراورتنی برای نمای رومی مناسب است؟

سنگ تراورتن مناسب برای نما رومی سنگ تراورتن باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  1. سنگی که برای نما رومی سنگ تراورتن انتخاب می‌شود باید سطحی کاملا صاف، یکدست و بدون لکه باشد.
  2. هر چقدر که احساس می‌کنید پروژه‌ی شما فاخر و با ارزش تر است، از رنگ روشن‌تر این سنگ‌ها استفاده کنید.
  3. سنگ تراورتن مورد استفاده در این سبک باید سلامت بالایی داشته باشند.
  4. ضخامت سنگ مورد استفاده در نما رومی سنگ تراورتن باید ضخامتی حداقل ۲ سانتی متر داشته باشد.

موارد استفاده از نما رومی سنگ تراورتن

  • خانه‌های ویلایی
  • آپارتمان‌ها
  • مجتمع‌های مسکونی

کلام پایانی

به طور کلی سنگ‌های تراورتن یکی از مناسب ترین گزینه‌ها برای اجرای نماهای رومی هستند که می‌توانند مقاومت لازم را داشته باشند. نما رومی سنگ تراورتن در شرایط آب و هوایی گوناگون مقاومت لازم را دارد. علاوه بر این همانطور که در مطالب قبل گفته شد، داشتن قابلیت ابزار پذیری سنگ تراورتن یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی است که سبب شده این سنگ‌ها جایگاه خاص خود را در نماهای رومی داشته باشند. پس اگر تصمیم به اجرای نمای رومی برای ساختمان خود را دارید، سنگ‌های تراورتن با رنگ روشن می‌توانند یک جلوه‌ی خاص را به ساختمان شما بدهند.

صنایع سنگ ایران مهر تولید کننده تخصصی تراورتن عباس آباد در سورت های متفاوت است و با به کارگیری به‌روز ترین دستگاه ها، تولید انبوه با متراژ بالا و حفظ کیفیت توانسته یکی از برترین و بزرگترین تولیدکنندگان تراورتن عباس آباد باشد.

با مراجعه به فروشگاه می‌توانید محصولات ایران مهر را ببینید و بررسی کنید. همچنین برای خرید کافیست با شماره‌ی ۰۹۸۹۱۳۲۱۳۳۰۳۰ تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *