جستجو

بررسی چند راهکار برای انتخاب بهترین سنگ نما

چند راهکار برای انتخاب بهترین سنگ نما

فهرست مطالب

نمای سنگی به عنوان یکی از انواع رایج نماها شناخته می‌شود. با توجه به تفاوت‌ شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف و همچنین وجود استایل‌های طراحی گوناگون مانند رومی، مینیمال، مدرن و …، انتخاب مناسب‌ترین و بهترین سنگ نما اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد به دلیل عدم شناخت روش‌های انتخاب سنگ مناسب، تنها به گفته دیگران اکتفا کرده و در نهایت متحمل خسارت‌‌های مالی متعددی می‌شوند.

به همین دلیل، ما بر آن شدیم تا با انجام تحقیقات و مطالعه مقالات معتبر، همچنین مشورت با افراد آگاه و با تجربه در این زمینه، مقاله‌ای حاوی چند راهکار برای انتخاب بهترین سنگ نما تهیه نماییم. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با اطلاعات کامل‌تر و آگاهانه‌تر، سنگ مناسبی را برای نمای خود انتخاب کنید و از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید.

چند راهکار برای انتخاب بهترین سنگ نما

از دیرباز تا کنون، سنگ به عنوان یکی از مصالح بسیار رایج و کاربردی جهت نمای انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و … مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در حال حاضر با توجه به تنوع موجود، انتخاب سنگ نما برای ساختمان کمی مشکل و چالش‌برانگیز شده است. از این رو در ادامه چند راهکار برای انتخاب بهترین سنگ نما به شما معرفی خواهیم کرد، که می‌توانید با بررسی و توجه به نکات کلیدی آن‌ها، هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید. چند مورد از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین راهکار‌ها عبارتند از:

تراورتن عباس آباد
  1. بررسی استحکام و مقاومت سنگ در برابر عوامل فیزیکی و جوی

به هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید سنگ ‌نما، ضروری است که نوعی سنگ را انتخاب کنیم که دارای استحکام مناسب باشد. از میان چند راهکار برای انتخاب بهترین سنگ نما، می‌توان این مورد را یکی از کلیدی‌ترین نکات جهت انتخاب صحیح دانست. زیرا با توجه به اینکه نمای خارجی ساختمان با عوامل طبیعی نظیر باد، باران، طوفان، گرما و سرمای شدید، تابش نور آفتاب و سایر عوامل محیطی مواجه است، عدم وجود یک پوشش محکم و مناسب بر روی ساختمان، می‌تواند خسارات جدی را به سازه وارد نماید.

این موضوع ضرورت انتخاب بهترین سنگ نما را بیش از پیش نشان می‌دهد و ایجاب می‌کند که، به دنبال نوعی سنگ باشیم که علاوه بر داشتن پوشش مناسب و استحکام بالا، توانایی حفظ ظاهر خود را نیز در طول زمان داشته باشد. در این مورد سنگ‌های تراورتن به ویژه سنگ عباس آباد، که یکی از باکیفیت‌ترین نمونه‌های این سنگ است‌، با توجه به مقاومت و استحکام فوق‌العاده بالایی که دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. 

  1. توجه به موارد کاربرد سنگ نما

نوع ساختمان و محل کاربرد سنگ ‌نما نیز نقش مهمی در انتخاب دارد. برای نمونه، برخی سنگ‌ها صرفاً جهت استفاده به عنوان کفپوش مناسب‌تر هستند در حالی ‌که، برخی دیگر مناسب استفاده در دیوار‌های خارجی ساختمان می‌باشند. همچنین برخی سنگ‌ها با توجه به میزان مقاومت، تخلخل، استحکام، صیقل‌پذیری و ظاهر مناسب استفاده در طراحی نمای داخلی ساختمان هستند و نمی‌توان از آن‌ها جهت نمای خارجی استفاده نمود.   

  1. استفاده از سنگ ‌های متناسب با محیط

در میان چند راهکار برای انتخاب بهترین سنگ نما، توجه به تناسب سنگ با محیطی که ساختمان در آن قرار دارد، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت. سنگ ‌نما باید در برابر شرایط جوی محل ساختمان مقاوم باشد. برخی از سنگ‌ها ممکن است در برابر باران، برف، یخ و تغییرات دما حساسیت بالایی داشته باشند. بهتر است به این منظور سنگی انتخاب شود که در برابر عوامل جوی متغیر مقاوم باشد. به عنوان نمونه، اگر ساختمانی در منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوای سرد و دارای یخبندان ساخته شود، متناسب بودن سنگ با این شرایط بسیار حیاتی است.

یخبندان، به عنوان یکی از عوامل تخریب‌گر، می‌تواند باعث از هم گسستگی سنگ شود. بنابراین در این نواحی بهترین گزینه، استفاده از سنگ‌هایی با تخلخل کم مانند سنگ تراورتن عباس آباد خواهد بود، تا از آسیب دیدگی احتمالی سنگ ‌نما جلوگیری شود. زیرا تخلخل کم از جذب آب و سپس یخ‌زدایی و فرسایش سنگ جلوگیری می‌کند. در صورتی که ساختمان در منطقه‌ای با طوفان‌های مکرر نظیر طوفان شن و باد مستقر باشد، استفاده از سنگ‌هایی با مقاومت بالا امری اساسی است تا از ساییدگی سنگ‌ نما جلوگیری شود و عمر آن افزایش یابد. بنابراین، سنگ‌های با حداقل میزان تخلخل و مقاومت بالا در برابر سایش، ضربه و فشار مانند سنگ‌های تراورتن می‌توانند بهترین گزینه جهت استفاده در این شرایط باشند.

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد با کیفیت بالا
  1. بررسی طرح، رنگ و قابلیت صیقل پذیر بودن سنگ نما

اگر زیبا‌تر شدن جلوه ساختمان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و از خود می‌پرسید، در میان چند راهکار برای انتخاب بهترین سنگ نما، توجه به کدام راهکار موجب ارتقای جلوه و ارتباط بصری سازه با محیط اطراف خواهد شد، باید گفت قابلیت صیقل‌پذیری بالای سنگ یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه است. به این دلیل که پرداخت صیقلی سطح سنگ، یکی از روش‌های اجرایی بسیار مؤثر بر انواع سنگ‌ها است که باعث دوچندان شدن زیبایی ساختمان می‌شود. بدون شک، یکی از عوامل بسیار اساسی در زیبایی نما، صیقلی کردن سنگ‌ها است و این عمل باعث می‌شود سنگ‌ها به شکل چشمگیری زیباتر شوند و تأثیر بسزایی در زیبایی کلی نما ایجاد کنند.

از سوی دیگر رنگ و طرح سنگ ‌نما نیز از جمله موارد مهمی هستند که، تاثیر زیادی بر نمای کلی ساختمان دارند. ممکن است تصمیم‌گیری در این مورد بر اساس سلیقه شخصی صورت گیرد، اما همچنین باید توجه داشته باشید که طرح و رنگ سنگ می‌بایست با سایر عناصر طراحی ساختمان هماهنگ باشد. برخی از سنگ‌های نما مانند تراورتن عباس آباد علاوه بر آنکه قابلیت صیقل‌پذیری بالایی دارند، با داشتن رنگ‌ها و طرح‌های متنوع می‌توانند جلوه بصری و زیبایی ظاهری ساختمان شما را به طرز چشمگیری ارتقا دهند.

  1. بررسی میزان مقاومت سنگ نما در برابر ترک، سایش

یکی دیگر از طلایی‌ترین نکات در میان چند راهکار برای انتخاب بهترین سنگ نما، توجه به میزان مقاومت سنگ انتخابی نسبت به ترک و ساییده شدن می‌باشد. یک سنگ با کیفیت، سنگی است که دارای قابلیت جذب آب کمی باشد. همچنین، از توانایی تحمل بالایی در برابر سایش، عوامل شیمیایی و طبیعی، ضربه و فشار برخوردار باشد. به همین دلیل می‌توان گفت، بهترین سنگ ‌نما سنگی است که مقاومت بالایی در مقابل سایش، ترک، فشار و کشش داشته باشد.

در این زمینه، سنگ تراورتن عباس آباد با توجه به قابلیت تحمل بالا در مقابل انواع فشار‌های جوی و پایین بودن احتمال سایش و ترک خوردن آن در اثر ضربه، عوامل محیطی و فشار، ایده‌آل‌ترین گزینه جهت خرید است. همچنین خرید سنگ عباس آباد موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های احتمالی ناشی از ترمیم نمای ساختمان شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *