جستجو

بهترین سنگ مناسب برای مناطق شرجی چیست؟

بهترین سنگ مناسب برای مناطق شرجی چیست؟

فهرست مطالب

کشور ایران به دلیل نزدیکی به اقیانوس خلیج فارس و دریاچه خزر، دارای شهرهایی با آب و هوای شرجی مختلفی است. مناطق شرجی دارای شرایط آب و هوایی خاص و رطوبت بالایی هستند که این موضوع می تواند حساسیت استفاده از مصالح ساختمانی را در این مناطق بالا ببرد. سنگ مناسب برای مناطق شرجی، باید مطابق با شرایط آب و هوایی حاکم در این مناطق انتخاب شود. در غیر این صورت به راحتی سنگ در اثر گذر زمان کیفیت خود را از دست می دهد و حتی ممکن است دچار شکستگی، تغییر رنگ و ظاهر شود. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد سنگ مناسب برای مناطق شرجی صحبت کنیم و بهترین سنگ نما در این مناطق را معرفی نماییم.

سنگ مناسب برای مناطق شرجی باید چه ویژگی داشته باشد؟

هر یک از شرایط آب و هوایی در کشور ایران دارای خصوصیات متفاوتی است. توجه به این خصوصیات برای انتخاب مصالح ساختمانی مناسب در ساختمان ها ضرورت دارد. ساختمان های قرار گرفته در مناطق شرجی نیازمند مصالح ساختمانی مقاوم به رطوبت، بارش باران و برف هستند.

برخلاف سایر شرایط آب و هوایی در کشور ایران، در مناطق مرطوب و شرجی اختلاف دمای شب و روز زیاد نیست و دما نیز در اکثر مواقع معتدل است. بنابراین، حساسیتی روی ظرفیت گرمایی سنگ وجود ندارد. با این حال توجه به مشخصات زیر برای انتخاب سنگ مناسب برای مناطق شرجی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تراورتن عباس آباد، سنگی با زیبایی و کیفیت برجسته
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت

اولین مشخصه سنگ مناسب برای مناطق شرجی، مقاومت بالای این سنگ در برابر رطوبت است. سنگ هایی که در مناطق شرجی مورد استفاده قرار می گیرند، باید بتوانند رطوبت بالای هوا که گاهی به نزدیک ۱۰۰ درصد هم می رسد را تحمل کنند. در غیر این صورت به راحتی دچار خرابی می شوند.

  • مقاوم در برابر باران و برف

رطوبت بالای هوا در مناطق شرجی، باعث بارش باران و برف می شود. سنگ مناسب برای مناطق شرجی و مرطوب باید مقاومت بالایی در برابر باران و برف داشته باشد. به طوری که در اثر باران های اسیدی دچار خوردگی و خرابی نشود.

  • داشتن درصد تخلخل پایین

تراکم بالای سنگ مناسب برای مناطق شرجی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که پیشنهاد می شود بدون توجه به این موضوع، اقدام به خرید سنگ نما نکنید. تخلخل بالای سنگ های نما باعث جذب بیشتر آب در مناطق مرطوب و پرباران می شود و این

بررسی ویژگی های منحصر به فرد سنگ های تراورتن عباس آباد اصل

بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی و مرطوب چیست؟

سنگ مناسب برای مناطق شرجی و مرطوب باید دارای مشخصه های خاصی باشد که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. احتمالا سوالی که در اینجا برای شما مطرح می شود، این است که بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی و مرطوب چیست؟ سنگ تراورتن جزء بهترین انتخاب ها برای نماسازی در ساختمان های مختلف است. این سنگ های لایه ای دارای ظاهر بسیار جذابی اند و مقاومت بالایی نیز دارند.

در حال حاضر با وجود سنگ تراورتن عباس آباد، نمی توان سنگ دیگری را به عنوان بهترین سنگ مناسب برای مناطق شرجی معرفی کرد. این سنگ مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و به راحتی می تواند بارش باران های اسیدی و برف را تحمل کند. علاوه بر این سنگ عباس آباد، در برابر تمامی شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. بنابراین اگر هدف استفاده از سنگ های نما در ساختمان های مرطوب جنوب کشور باشد، باز هم می توان به دلیل مقاومت بالای سنگ نمای تراورتن در برابر گرما و حرارت، از این سنگ استفاده کرد.

برتری سنگ تراورتن عباس آباد نسبت به سایر سنگ های تراورتن در مناطق مرطوب

سنگ های تراورتن جزء سنگ هایی اند که در کشورهای مختلف و حتی کشور ایران با گونه های متفاوتی تولید می شوند. در میان تنوع بالای سنگ تراورتن، سنگ عباس آباد به عنوان بهترین گزینه شناخته می شود که هم کیفیت بالایی دارد، هم به دلیل داشتن ظاهر جذاب می تواند برای نماسازی گزینه خوبی محسوب شود.

سنگ تراورتن عباس آباد با رنگ بندی روشن تولید می شود. به طوری که اکثر سورت های این سنگ دارای رنگ سفید هستند و به عنوان سنگ سفید نما نیز شناخته می شوند. کیفیت سنگ عباس آباد بسیار بالا است. درصد تخلخل پایین آن باعث می شود تا بتوان این سنگ را در مناطق مرطوب و پرباران نیز مورد استفاده قرار داد. این در حالی است که برخی از سنگ های تراورتن موجود در بازار دارای تراکم کمتر و درصد تخلخل بالایی اند.

تراورتن عباس آباد

صنایع سنگ ایران مهر؛ تولید کننده بهترین سنگ برای مناطق مرطوب

سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل داشتن ظاهر مناسب، می تواند به عنوان سنگ نمای رومی، سنگ نمای کلاسیک و سنگ نمای مدرن مورد استفاده قرار گیرد. این سنگ در برابر بارش باران مقاوم بوده و در مقابل آن در برابر تابش آفتاب نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این یعنی اینکه می توان سنگ تراورتن را برای هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار داد. با این حال، باید دقت داشت که هر کارخانه ای قادر به تولید بهترین سنگ تراورتن عباس آباد نیست.

صنایع سنگ ایران مهر، بهترین سنگ های تراورتن عباس آباد را به بازار عرضه می کند. این کارخانه با داشتن چندین سال سابقه در حوزه تولید سنگ های طبیعی برای نماسازی، توانسته محبوبیت بسیار زیادی در بازار پیدا کند. بنابراین، اگر به دنبال بهترین سورت سنگ عباس آباد هستید و کیفیت سنگ نما برای شما در اولویت است، می توانید با کارخانه صنایع سنگ ایران مهر در ارتباط باشید. قیمت سنگ عباس آباد به صورت تلفنی به شما اعلام خواهد شد و می توانید سفارش خود را بدون مراجعه حضوری در این کارخانه ثبت کنید.

سخن پایانی

انتخاب سنگ مناسب برای مناطق شرجی، آنقدر حائز اهمیت است که معماران و افراد متخصص در زمینه نماسازی همگی به دنبال سنگ های مقاوم به رطوبت هستند. سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل داشتن تراکم بالا، رنگ سفید، مقاومت در برابر رطوبت و باران های اسیدی می تواند به عنوان بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *