جستجو

۵ مورد از انواع سنگ تراورتن برای نما + بهترین نوع سنگ تراورتن

انواع سنگ تراورتن برای نما

فهرست مطالب

زمانی که از سنگ تراورتن صحبت می کنیم، منظورمان یک نوع سنگ نیست. بلکه سنگ های مختلفی در گروه سنگ های تراورتن قرار می گیرند که بر اساس محل تولید دسته بندی می شوند. شناخت انواع سنگ تراورتن برای نما و انتخاب بهترین سنگ بر اساس نیاز یک فضا، می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به همین خاطر در ادامه این مقاله قصد داریم انواع سنگ تراورتن را به شما معرفی و خصوصیات هر کدام را شرح دهیم.

انواع سنگ تراورتن برای نما

انتخاب سنگ تراورتن برای نماسازی می تواند یک انتخاب معقول باشد. این سنگ در گروه سنگ های لایه ای قرار می گیرد که به دلیل داشتن ترکیبات مختلف، می تواند در طرح ها و رنگ های متفاوتی خریداری شود. انتخاب سنگ های تراورتن برای نما بسیار متداول است. چرا که این سنگ ها دارای مقاومت سایشی پایینی هستند و می توان به راحتی آن ها را به فرم ها و شکل های مختلفی برش زد.

انواع سنگ تراورتن برای نما را می توان از نظر معدن و محل تولید به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. بنابراین، مقصود از سنگ تراورتن، یک سنگ خاص نیست و سنگ های متنوعی در گروه این سنگ ها قرار می گیرند که هر کدام مشخصات و ویژگی های خاص خودشان را دارند.

سنگ لوکس برای نما ساختمان

۱. سنگ تراورتن عباس آباد

بدون شک باکیفیت ترین و بهترین سنگ تراورتن برای نما، سنگ عباس آباد است. اگر تا به حال به مراکز فروش سنگ تراورتن مراجعه کرده باشید، حتما تا به حال سنگ های سفید نما را دیده اید که همان سنگ های تراورتن عباس آباد هستند. سنگ سفید نما عباس آباد می تواند در همه شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

این سنگ ها از نظر زیبایی نیاز شما را به سایر سنگ های ساختمانی رفع می کنند. چسبندگی قوی در ساختمان ها و ساب پذیری بالای آن ها، باعث شده تا بتوانیم سنگ عباس آباد را به عنوان بهترین نوع سنگ تراورتن بشناسیم. سنگ عباس آباد مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی دارد و می تواند در برابر رطوبت، بارش باران و برف مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

۲. سنگ های تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب، یکی از انواع سنگ تراورتن برای نما است. این سنگ در رنگ بندی کرم، مشکی و قهوه ای استخراج می شود. موج های خاصی که روی این سنگ وجود دارند، زیبایی ظاهری آن را چندین برابر کرده اند. به همین خاطر این سنگ بیشتر برای محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

۳. سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد یکی دیگر از انواع سنگ های نما است که در رنگ بندی قهوه ای و کرم موجود می باشد. این سنگ تنوع طرح و رنگ بالایی دارد. طرح های چرمی و موج دار این سنگ جذابیت آن را چندین برابر می کند. سنگ حاجی آباد به عنوان کفپوش نیز قابل استفاده می باشد. سنگ تراورتن حاجی آباد نسبت به برخی از انواع سنگ تراورتن برای نما، درصد تخلخل کمتری دارد و این موضوع باعث کاهش هزینه های شستشو و مراقبت از این سنگ های نما شده است.

تراورتن عباس آباد آتاکاما A

۴. سنگ های تراورتن آب گرم محلات

سنگ تراورتن آب گرم محلات، یکی از انواع سنگ تراورتن برای نما است. این سنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد زیادی در نماسازی ندارد. این سنگ معمولا در رنگ کرم یا زیتونی در بازار موجود است که می توان بر اساس سبک دکوراسیون داخلی، هر یک از انواع این سنگ ها را انتخاب کرد.

۵. سنگ طبیعی تراورتن آتش کوه

سنگ تراورتن آتش کوه یکی از بهترین سنگ های تراورتن برای نما است. این سنگ با نام سنگ سفید محلات نیز در بازار شناخته می شود. این سنگ تقریبا مشابه با سنگ تراورتن عباس آباد بوده و زمینه آن سفید رنگ است. با این حال موج های زیبای این سنگ نسبت به سنگ عباس آباد تفاوت هایی نیز دارد. خاصیت ساب پذیری بالای سنگ تراورتن آتش کوه، آن را به یک گزینه عالی برای استفاده در محیط های مختلف تبدیل کرده است.

بهترین نوع سنگ تراورتن برای نما چیست؟

تا به اینجای مقاله شما را با ۵ نوع سنگ تراورتن برای نما آشنا کردیم. طبق توضیحات داده شده هر یک از این سنگ ها در رنگ بندی های مختلف و موج های ظاهری متفاوتی موجود هستند. قطعا انتخاب یک سنگ نمای جذاب بستگی به سلیقه افراد نیز دارد؛ اما نباید فقط به دلیل ویژگی های ظاهری، یک سنگ تراورتن را برای نماسازی انتخاب کنید.

بهترین نوع سنگ تراورتن برای نما، سنگ عباس آباد است. این سنگ مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت و تابش آفتاب دارد و در سرما یخ نمی زند. نسبت به سایر سنگ های تراورتن، این سنگ درصد تخلخل پایین تری دارد. این موضوع تراکم سنگ تراورتن عباس آباد را بالا برده و کیفیت آن را افزایش می دهد.

سنگ تراورتن عباس آباد سفید

سنگ تراورتن عباس آباد با تراکم بالا را از کجا بخریم؟

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از انواع سنگ های نما است که با رنگ سفید و موج های جذابی قابل تهیه می باشد. این سنگ به دلیل داشتن ترکیبات متنوع و لایه ای، به راحتی در برابر شرایط مختلف از خود مقاومت بالایی نشان می دهد. البته این مشخصه ها فقط مختص بهترین سنگ عباس آباد هستند که امکان تولید آن ها توسط هر کارخانه ای وجود ندارد.

سنگ عباس آباد با تراکم بالا را می توانید از طریق صنایع سنگ ایران مهر تهیه کنید. این سنگ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در این کارخانه با بهترین کیفیت به فروش می رود. چرا که تیم متخصص این کارخانه چندین سال است که به صورت تخصصی در حوزه تولید سنگ تراورتن نما فعالیت می کنند. از این رو اگر کیفیت سنگ نما در اولویت شما است، می توانید با کارشناسان صنایع سنگ ایران مهر در ارتباط باشید و این سنگ را بر اساس ابعاد مورد نیاز خود خریداری کنید.

سخن پایانی

آشنایی با انواع سنگ تراورتن، به شما این امکان را می دهد تا با توجه به سلیقه و همچنین مشخصات مد نظر خود، بهترین سنگ نما را انتخاب کنید. در میان انواع سنگ های نما، سنگ تراورتن عباس آباد است که قابلیت تحمل شرایط آب و هوایی مختلف را دارد و با خاصیت چسبندگی خود، می تواند برای برج های بلند و ارتفاع دار نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *