جستجو

انتخاب بهترین سنگ نما سبک‌های مختلف معماری

انتخاب بهترین سنگ نما برای سبک‌های مختلف معماری

فهرست مطالب

بهترین سنگ نما ضمن آنکه سیمای ساختمان را متحول کرده و بر جذابیت آن بسیار می‌افزاید، لایه بیرونی آن را از فرسایش حتمی که به‌مرورزمان رخ می‌دهد، در امان نگه می‌دارد. بهترین سنگ نما محصولی است که دو کمیت زیبایی و مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و فیزیکی جزو خصوصیات ذاتی و دائم آن باشد. سنگ تراورتن عباس‌آباد نمونه بارز سنگ‌های مطمئن با خصوصیات اثبات شده و کاربردی در انواع سبک معماری و نماهای بیرونی است که بهتر از هر سنگ دیگر می‌تواند نیاز صنعت ساختمان را در این زمینه تأمین کند.

دلایل استفاده از سنگ در نما

در میان المان‌های مختلفی که در تزیین سیمای بیرونی ساختمان‌ها کارایی دارند، سنگ‌ها سابقه‌ای طولانی‌تر و درخشان‌تر دارند. شاید اگر دلایل استفاده از سنگ در نماهای ساختمانی و مزایای این کار را بدانیم، بهتر قانع به استفاده از این متریال در نماهای ساختمانی شویم. در ادامه این نوشتار هر چند مختصر، به تشریح دلایل اصلی این امر جهت آشنایی شما عزیزان پرداخته می‌شود:

  • زیبایی نمای سنگی: نمای سنگی فاخر و جذاب و زیبایی آن دائم و همیشگی است. سنگ‌ها زیبایی طبیعی و تنوع رنگ بالا دارند و وجود آنها منجر به خلق نمایی زیبا، جذاب و بسیار چشم‌نواز می‌شود. از طرفی، نماهای سنگی زیبایی همیشگی دارند و این‌گونه نیست که جذابیت آنها از مد تبعیت کند. به همین دلیل حتی پس از گذشت قرن‌ها، جذابیت خود را همواره حفظ می‌کنند.
  • مقاومت بالا و محافظت از ساختمان‌ها در برابر هر نوع عامل تهدیدکننده: رطوبت و عوامل محیطی مشابه مانند باد، گرما و سرماهای شدید و هر گونه عامل فیزیکی هر کدام به‌نوعی جزو عوامل تهدیدکننده بافت ساختمان‌ها محسوب می‌شوند. ازآنجایی‌که سنگ‌ها و از جمله انواع سنگ تراورتن از دل طبیعت به‌دست‌آمده‌اند، بیشترین سازگاری را با عوامل گفته شده دارند. در نتیجه نه‌تنها در برابر انواع خط‌وخش مقاوم هستند، بلکه اثرات رطوبت و عوامل محیطی را به کل خنثی می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، نماهای سنگی رطوبت را به خود راه نمی‌دهند و از فرسایش در امان می‌مانند.
بهترین سنگ نما از نظر قیمت و کیفیت
  • تنوع بالا: سنگ‌های نما از تنوعی بی‌نظیر برخوردار هستند و امکان خلق هر نوع نما با هر ترکیب رنگ توسط آنها وجود دارد. این قضیه در خصوص انواع سنگ تراورتن مناسب نما هم صدق می‌کند. به‌طوری‌که سنگ تراورتن سفید فقط یک نمونه خاص از آنها است. سنگ‌های تراورتن طیف‌های رنگی گسترده دارند و هر نوع سنگ با رنگ‌های گرم و سرد با ترکیب رنگ‌های مختلف را شامل می‌شوند. از طرفی، سنگ‌های ساختمانی تراورتن از نظر طرح نیز بسیار متنوع هستند.
  • قابل‌اجرا برای انواع نمای ساختمانی در شرایط اقلیمی مختلف: انواع سنگ نما را فارغ از نوع سبک معماری برای زینت بخشیدن و مقاوم کردن ساختمان‌ها می‌توان به کار برد. از طرفی، بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی هم در مناطق گرمسیر و هم در مناطق سردسیر می‌توان از آنها استفاده کرد. به‌جرئت می‌توان گفت که سنگ تراورتن عباس‌آباد تمامی خصوصیات خوب برای بهترین سنگ نما را در خود دارد. ویژگی‌های سنگ نمای تراورتن آن را به بهترین سنگ نما در ایران تبدیل کرده است. به‌طوری‌که با اطمینان کامل به‌عنوان بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر و سردسیر و نیز بهترین سنگ برای نمارومی می‌توان روی آن حساب کرد.

انواع سنگ نما تراورتن

انواع سنگ نما تراورتن را بر اساس معادن استخراج می‌توان دسته‌بندی نمود. براین‌اساس فقط تعداد انگشت شماری از سنگ‌های تراورتن از مرغوبیت لازم جهت استفاده در نما برخوردار هستند. سنگ عباس‌آباد تراورتن از جمله سنگ‌های باکیفیت و مقاوم است که بیشترین کاربرد آن در نمای خارجی ساختمان‌ها است. این سنگ‌ها از نظر ظاهری قابل‌دسته‌بندی هستند.

از جمله انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد می‌توان به انواع تراورتن موج کبریتی، دنده گاوی، بی موج، موج‌دار، کرم، صدفی، سوزنی، ابر و بادی اشاره کرد. تمام این سنگ‌ها را می‌توان به دودسته سنگ موج‌دار و سنگ بدون موج دسته‌بندی کرد. دسته اول دارای رگه‌های رنگی هستند. در برخی از این سنگ‌های تراورتن رگه‌ها تیره‌تر از رنگ اصلی زمینه هستند. برخی دیگر از سنگ‌ها دارای رگه‌های روشن هستند. طرح‌های این سنگ‌ها نیز در کل بسیار متنوع است و هر کدام خصوصیات شاخص خود را دارند. دسته دو نیز سنگ‌های بدون موج و کاملاً آینه‌ای هستند. هر دو دسته سنگ عباس‌آباد در ردیف انواع سنگ مناسب نمای ساختمان قرار می‌گیرند که بسته به نوع معماری و بر اساس سلایق شخصی از مزایای آنها می‌توان بهره‌مند شد. 

نمای مدرن

قیمت مناسب سنگ تراورتن عباس‌آباد

سنگ تراورتن عباس‌آباد علی‌رغم کیفیت بالا نسبت به بسیاری از سنگ‌های نمای ساختمانی و از جمله سنگ گرانیت قیمتی مناسب‌تر دارد. اگرچه در بازارها شاهد قیمت‌های گوناگون برای انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد هستیم. اما، حتی بهترین سنگ نما تراورتن را با قیمت‌های مناسب می‌توان خریداری کرد. با خرید از مراکز اصلی که محصولات کارخانه را توزیع می‌کنند، ضمن آنکه با اطمینان بیشتر از کیفیت سنگ می‌توانید اقدام به خرید کنید، هزینه‌های کمتری هم پرداخت خواهید کرد. با خرید عمده سنگ مناسب نما تراورتن نیز می‌توان این محصول را ارزان‌تر از نرخ روز آن خریداری کرد. 

خرید بی‌واسطه سنگ مناسب نما از صنایع سنگ ایران‌مهر

صنایع سنگ ایران مهر به‌عنوان جامع‌ترین مرکز تولیدکننده و فروشنده بهترین سنگ نما، یک مرکز خرید مطمئن برای تمامی خریداران سنگ عباس‌آباد است. این مجموعه با فروش تضمینی و عمده انواع تراورتن به‌صورت بی‌واسطه بهترین شرایط خرید ارزان را برای مشتریان سراسر کشور فراهم کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر ضمن بهره‌مندی از راهنمایی‌های کارشناسان مجموعه می‌توانید صفحات مجازی ما را با آدرس‌های زیر دنبال کنید. 

برای آشنایی بیشتر با مجموعه و کسب اطلاعات بیشتر صفحات مجازی ما را با آدرس های زیر دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *