جستجو

بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر + ۴ مشخصه آن

سنگ نما برای مناطق سردسیر

فهرست مطالب

فرقی نمی کند ساختمان در چه شرایط آب و هوایی قرار گرفته باشد. مهم این است که ساختمان ها بدون داشتن سنگ نما، جذابیت قابل قبولی ندارند. با این حال یکی از چالش های افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند، انتخاب سنگ نما برای مناطق سردسیر است. سنگ های نما می توانند تنوع بالایی داشته باشند و قطعا باید آن ها را با توجه به شرایط آب و هوایی ساختمان انتخاب نمود. اگر نمی دانید بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر چیست، این مقاله را بخوانید تا آن را به شما معرفی کنیم.

بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر چیست؟

اگر در مناطق سردسیر کشور زندگی کرده باشید، حتما می دانید که در روزهای سرد زمستان گاهی دما به چندین درجه سانتی گراد زیر صفر نیز می رسد. اگر مصالح ساختمانی استفاده شده در ساختمان های واقع در این مناطق، در برابر سرما مقاومت بالایی نداشته باشند؛ به راحتی دچار آسیب می شوند و این صاحب ساختمان است که آسیب های زیادی را متحمل خواهد شد.

سنگ نمای ساختمان در خارج از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و اولین لایه از دیوار است که در معرض هوای سرد قرار دارد. بنابراین، انتخاب مقاوم ترین سنگ نما در برابر سرما در این مناطق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در میان انواع سنگ های طبیعی موجود در بازار، سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر شناخته می شود. این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما دارد و می تواند اختلاف دمای شب و روز را نیز تحمل کند.

تراورتن عباس آباد
بهترین سنگ نما برای آب و هوای سرد

مشخصات سنگ تراورتن عباس آباد مناسب مناطق سردسیر

اگرچه معرفی سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان بهترین سنگ نما مناسب مناطق سردسیر برای برخی از افراد کفایت می کند، ولی بعضی از افراد می خواهند بیشتر در مورد مشخصات این سنگ که آن را مناسب استفاده در مناطق سردسیر کرده است، بدانند. سنگ عباس آباد می تواند با مشخصه های زیر به خوبی در مناطق سردسیر مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

۱. تراکم بالا و درصد تخلخل پایین

مناطق سردسیر معمولا مناطق پربارانی نیز هستند و این باران می تواند به داخل سنگ های ساختمانی نفوذ کند و در آن ها یخ بزند. هر چقدر تراکم سنگ بالاتر باشد، باران بیشتری به داخل آن وارد می شود. برعکس هر چقدر تراکم سنگ نما بیشتر باشد، میزان ورود رطوبت و آب به آن کاهش پیدا می کند. سنگ تراورتن عباس آباد دارای درصد تخلخل پایینی است و اجازه ورود آب باران و برف را به داخل خود نمی دهد.

۲. مقاومت در برابر یخ زدگی و شکستگی

یخ زدگی در اثر ورود آب باران به داخل سنگ های نما، یکی از مشکلات رایج است که باعث انبساط سنگ و ترک خوردگی و شکستگی آن می شود. به دلیل تراکم بالای سنگ تراورتن عباس آباد، اولا آب زیادی توسط این سنگ جذب نمی شود. دوما این سنگ می تواند گرمای روز را در خود جذب کرده و در شب های سرد زمستان نیز تا حدی گرم بماند.

۳. عایق سازی ساختمان در برابر انتقال حرارت

عایق سازی ساختمان در برابر انتقال حرارت، یکی دیگر از مشخصه های سنگ تراورتن عباس آباد است. این سنگ می تواند گرمای طول روز را در خود جذب کند و در طول شب نیز این گرما را نگهداری می کند. این بدین معنی است که ظرفیت گرمایی این سنگ سفید نما بسیار بالا است.

۴. تحمل دمای زیر صفر درجه سانتی گراد

هر سنگ طبیعی قادر به تحمل دمای زیر صفر درجه سانتی گراد نیست. اما به دلیل ساختار لایه ای و باکیفیت سنگ تراورتن عباس آباد، این سنگ می تواند دمای زیر صفر درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل کند. بنابراین، حتی در سردترین مناطق کشور نیز امکان استفاده از این سنگ به عنوان بهترین سنگ نما وجود دارد.

تراورتن عباس آباد
سنگ عباس آباد برای هوای سرد

آیا همه سورت های سنگ عباس آباد برای مناطق سردسیر مناسب هستند؟

سنگ های عباس آباد در سورت بندی های مختلفی در بازار موجود هستند و این موضوع ایجاب می کند که در هنگام خرید آن ها، دقت کافی داشته باشید. سنگ نما برای مناطق سردسیر باید درصد تخلخل پایین، مقاومت بالا در برابر سرما و تراکم بالایی داشته باشند که این مشخصات در همه سنگ های عباس آباد وجود ندارد.

فقط برخی از تولید کنندگان سنگ عباس آباد می توانند این مشخصات سنگ های نما را تامین کنند. بنابراین، حتما در هنگام خرید سنگ نما برای مناطق سردسیر از باکیفیت بودن سنگ سفید نما عباس آباد اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است متحمل هزینه های بالایی شوید و به اجبار نیاز به تعویض سنگ های نما داشته باشید.

بهترین سنگ تراورتن عباس آباد را از کجا تهیه کنیم؟

سنگ تراورتن عباس آباد در گروه سنگ های مقاومی قرار می گیرد که می توان آن را برای ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار داد. این سنگ در همه شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. به شرطی که بهترین سنگ عباس آباد را انتخاب کنید. هر کارخانه و مجموعه تولیدی نمی تواند بهترین سنگ نما را برای مناطق سردسیر تولید کند.

کارخانه صنایع سنگ ایران مهر در اصفهان، با تجهیزات مناسب و استفاده از سنگ طبیعی باکیفیت، به عنوان بهترین کارخانه تولید کننده سنگ عباس آباد شناخته می شود. در صورت نیاز به خرید سنگ سفید تراورتن برای اجرای نمای رومی، کلاسیک و مدرن، کافیست که به سایت ایران مهر مراجعه کرده و این سنگ ها را با قیمت مناسب تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سنگ عباس آباد، می توانید با شماره تماس های این کارخانه در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر اشاره کردیم. سنگ های نما می توانند با ظاهر جذاب خودشان، زیبایی یک ساختمان را چندین برابر کنند. به شرطی که در اثر شرایط آب و هوایی خاص دچار خرابی نشوند. اگر به دنبال انتخاب بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر هستید، باید بگوییم که سنگ تراورتن هم برای مناطق سردسیر قابل استفاده است، هم برای مناطق گرمسیر. بنابراین، محدودیتی برای استفاده از این سنگ نما وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *