جستجو

سنگ تراورتن عباس آباد چه ویژگی دارد؟ (۶ ویژگی مهم سنگ عباس آباد)

سنگ تراورتن عباس آباد چه ویژگی دارد

فهرست مطالب

سنگ تراورتن یکی از بهترین سنگ های نمای ساختمانی است که از چشمه های آب گرم تولید می شود و ساختار جذابی دارد. این سنگ به دلیل تعدد چشمه های آب گرم در کشور ایران با ویژگی های ساختاری متفاوتی قابل استخراج است. سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که در گروه سنگ های تراورتن قرار می گیرد. این سنگ ظاهر جذابی دارد و به دلیل داشتن رنگ روشن، با نام سنگ سفید نما نیز شناخته می شود.

اگرچه سنگ های عباس آباد به دلیل محبوبیت بالا، بسیار پرفروش هستند؛ اما هنوز هم برخی از کارفرمایان، مجریان پروژه های ساختمانی و سایر مردم نمی دانند که سنگ تراورتن عباس آباد چه ویژگی دارد؟ یا تفاوت سنگ عباس آباد با سایر سنگ های تراورتن چیست؟ به همین خاطر در ادامه مقاله قصد داریم در مورد ویژگی های سنگ نما عباس آباد صحبت کنیم.

تفاوت های تراورتن و ترامیت
سنگ تراورتن عباس آباد چه ویژگی دارد؟ (۶ ویژگی مهم سنگ عباس آباد)

سنگ تراورتن عباس آباد چه ویژگی دارد؟

سنگ تراورتن عباس آباد، در گروه سنگ های ساختمانی باکیفیت و مقاوم در برابر شرایط مختلف قرار می گیرد. این سنگ ساختمانی به دلیل داشتن ویژگی های عالی، به عنوان مقاوم ترین سنگ نما شناخته می شود. به طوری که می توان این سنگ را برای هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار داد. شناخت ویژگی های سنگ تراورتن عباس آباد به مصرف کنندگان سنگ های نما این امکان را می دهد تا با اطلاعات کامل اقدام به خرید سنگ عباس آباد تراورتن کنند. در ادامه مقاله قصد داریم بیشتر در مورد اینکه سنگ تراورتن عباس آباد چه ویژگی دارد صحبت کنیم.

دارای درصد تخلخل پایین

سنگ تراورتن عباس آباد دارای درصد تخلخل پایینی نسبت به سایر سنگ های تراورتن است. پایین بودن درصد تخلخل این سنگ می تواند باعث افزایش مقاومت سنگ در برابر سرما و گرما شود. از طرفی سنگ های تراورتن عباس آباد به دلیل داشتن ساختار خاص، به خوبی می توانند روی دیوار و نمای ساختمان ها نصب شوند. به طوری که حتی امکان نصب این سنگ ها در ارتفاعات زیاد نیز وجود دارد.

قابل استفاده به عنوان سنگ نما سفید

ویژگی ظاهری سنگ تراورتن عباس آباد را می توان در رنگ آن جستجو کرد. برخلاف سایر سنگ های تراورتن موجود در بازار، سنگ تراورتن عباس آباد دارای رنگ بندی روشن و جذابی است. به طوری که آن را به عنوان سنگ سفید نما تراورتن نیز می شناسند. وجود رگه های کمرنگ و خاص روی این سنگ، زیبایی آن را افزایش داده است.

مقاومت در برابر نور آفتاب

عدم تغییر ظاهر سنگ عباس آباد در برابر نور آفتاب، یکی از مشخصه های اصلی آن است. این سنگ ها در برابر تابش مستقیم نور آفتاب مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. به طوری که در اثر گرما و تابش نور آفتاب با تغییر ظاهر مواجه نمی شوند. حتی نکته جالب اینجاست که این سنگ ها می توانند در مقابل نور آفتاب نیز رنگ روشنی به خود بگیرند.

ویژگی های سنگ تراورتن
محبوب ترین سنگ ساختمانی

جذب سرما در روزهای سرد سال

سنگ تراورتن عباس آباد می تواند در روزهای سرد سال سرما را نیز جذب کند و از ورود سرما به داخل ساختمان جلوگیری خواهد کرد. به همین خاطر می توان از سنگ تراورتن عباس آباد برای مناطق سردسیر کشور نیز استفاده کرد. به لطف این خاصیت این سنگ های تراورتن، می توان ساختمان ها را تا حد زیادی در برابر هدررفت انرژی نیز مقاوم سازی نمود.

مقاومت سنگ عباس آباد در برابر یخ زدگی

یخ زدگی سنگ نما به دلیل اینکه این سنگ ها در معرض سرما قرار دارند، می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد که مهم‌ترین آن شکستگی و ترک برداشتن این سنگ ها است. سنگ عباس آباد به دلیل درصد تخلخل پایین، کمتر دچار یخ زدگی، ترک خوردگی و شکستگی می شود. زیرا عدم وجود تخلخل زیاد، باعث جلوگیری از ورود آب به سنگ می شود و مقاومت سنگ را در برابر یخ زدگی افزایش می دهد.

وجود تراکم بالا در سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد نسبت به برخی از سنگ های نما، دارای تراکم بالایی است. تراکم بالای این سنگ باعث کاهش تخلخل شده و می تواند تاثیر زیادی روی مقاومت سنگ در برابر فشارهای خارجی داشته باشد. به طوری که هر چقدر تراکم سنگ بالاتر رود، مقاومت آن در برابر فشار و عوامل فرسوده نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو می توان شاهد طول عمر بیشتر سنگ های ساختمانی و نماسازی بود.

بهترین سنگ نما
بهترین سنگ نما

بهترین سنگ تراورتن عباس آباد را از کجا تهیه کنیم؟

کشور ایران تنها تولید کننده سنگ تراورتن عباس آباد است. با توجه به ویژگی های متمایز این سنگ نسبت به سایر سنگ های نما، می توان آن را به عنوان بهترین سنگ نما شناخت. با این حال در هنگام خرید و تهیه سنگ عباس آباد باید این نکته را مد نظر داشته باشید که همه سنگ های تراورتن عباس آباد تولید شده در مجموعه های مختلف، دارای کیفیت یکسانی نیستند و هر کارخانه ای قادر به تهیه بهترین سنگ نما تراورتن عباس آباد نیست.

شما می توانید برای خرید بهترین سنگ تراورتن عباس آباد از مجموعه ایران مهر کمک بگیرید. صنایع سنگ ایران مهر، تولید کننده تخصصی سنگ های تراورتن عباس آباد است. قیمت سنگ عباس آباد در این کارخانه با توجه به نوع سنگ و سورت آن مشخص می شود. برای دریافت قیمت سنگ عباس آباد، می توانید از طریق پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی به آدرس Iranmehr.stone و شماره تلفن ۰۹۱۳۲۱۳۳۰۳۰ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

کلام آخر

سنگ تراورتن عباس آباد در گروه سنگ های ساختمانی نما قرار می گیرد. با توجه به اینکه یکی از سوالات رایج در میان افراد، این است که سنگ تراورتن عباس آباد چه ویژگی دارد؟ در این مقاله به طور کامل در مورد ویژگی های این سنگ نما صحبت کردیم. با وجود مزایای متنوع سنگ عباس آباد، این سنگ را می توان به عنوان بهترین سنگ سفید نما در ساختمان ها شناخت. به طوری که سنگ عباس آباد در مناطق گرمسیر، سردسیر و معتدل قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *