جستجو

راه‌های تشخیص سنگ تراورتن مرغوب

سنگ تراورتن مرغوب

فهرست مطالب

تشخیص سنگ تراورتن مرغوب ازآن‌جهت حائز اهمیت است که این سنگ‌ها هم به لحاظ فراوری و هم از نظر جایگاه در زمین و نوع معادن با هم برابر نیستند؛ بنابراین، میزان تراکم سنگ‌ها که اصلی‌ترین معیار تعیین‌کننده مرغوبیت آنها است و در نتیجه ساختار و کیفیتشان با هم فرق دارد. برای تشخیص سنگ تراورتن مرغوب تجربه و آشنایی با سنگ‌ها بسیار کارساز است. اما، کسب اطلاعات کافی در این باره نیز می‌تواند زمینه را برای تشخیص آنها آسان کند. جهت آشنایی با راه‌های تشخیص سنگ تراورتن مرغوب، در این نوشتار با ما همراه باشید. 

ترفندهای تشخیص سنگ مرغوب تراورتن

شاید سنگ‌های تراورتن در نگاه اول شبیه به نظر بیایند و تصور کنیم تفاوتی با هم ندارند. اما، وقتی بیشتر دقت می‌کنیم و در جزئیات آنها ریز می‌شویم به‌خوبی می‌توانیم تفاوت آنها را درک کنیم. اگر بخواهیم از مزایای سنگ تراورتن مرغوب آن‌گونه که شایسته است بهره‌مند شویم، تشخیص سطح کیفی آنها پیش از انتخاب و خرید سنگ‌ها اهمیت دارد. در اینجا چند ترفند کاربردی که شاید ساده به نظر بیایند، اما در شناخت دقیق سنگ‌ها و پی‌بردن به میزان تراکم و مقاومت آنها بسیار مؤثر هستند را برای شما بیان خواهیم کرد. 

بررسی عینی سنگ‌ها ترفندی آسان و هوشمندانه برای پی‌بردن به میزان تراکم و مقاومت بالای آنها است. هرچند تمام سنگ‌های تراورتن دارای تخلخل و فضای خالی هستند. اما، در این روش با نگاه‌کردن به سنگ و دقت به نوع دانه‌بندی‌های آن می‌توان متوجه میزان تراکم سنگ شد. برای این کار بهتر است به پشت سنگ نگاه کنید. همچنین، نمونه‌های گوناگون سنگ‌ها را کنار هم قرار داده و با هم مقایسه کنید. 

میزان خراش برداشتن سنگ نیز می‌تواند میزان مقاومت آن را تعیین کند. سنگ‌هایی که در برابر خراش مقاوم هستند و به‌سختی با یک شی تیز خراش برمی‌دارند، تراکم بیشتری داشته و مقاومت بالاتری دارند. از طرفی، ضربه‌زدن به سنگ با یک شی و توجه به صدای برخاسته از آن می‌تواند شما را متوجه میزان تراکم و تخلخل سنگ کند. 

زیبایی بی نظیر سنگ های تراورتن

ویژگی‌های سنگ تراورتن باکیفیت

از بارزترین ویژگی‌های سنگ باکیفیت تراورتن در وهله اول می‌توان خصوصیات ظاهری آن را در نظر گرفت. به طور مثال اغلب ما سنگ تراورتن سفید و هر رنگ روشن سنگ تراورتن را جذاب می‌دانیم و می‌پسندیم. اما خصوصیات ظاهری به‌تنهایی تعیین‌کننده کیفیت سنگ نیستند. بلکه پارامترهای مهم‌تری نیز هستند که وجود آنها اهمیت دارد. 

یک سنگ تراورتن مرغوب باید از فراوری خوب برخوردار باشد. به این معنی که برخی از اقداماتی که پس از استخراج سنگ از معدن بر روی آنها صورت می‌پذیرد؛ مانند رزین کاری باید به‌درستی برای آنها انجام پذیرفته باشد. همچنین میزان ضخامت سنگ اهمیت دارد. سنگ‌ها نه‌تنها باید ضخامت یکدست داشته باشند، بلکه ضخامت آنها که مستقیماً مقاومت آنها را تعیین می‌کند باید استاندارد باشد. 

مسئله مهم‌تری که به‌عنوان ویژگی شاخص در سنگ تراورتن مرغوب باید موردتوجه قرار گیرد توجه به معدن استخراج سنگ است. سنگ تراورتن امروزه از معادن گوناگون برداشت می‌شود. اما، مسئله این است که کیفیت سنگ معادن گوناگون با هم برابر نیست؛ بنابراین شناخت معادن خوب به‌منظور تهیه سنگ تراورتن مرغوب اهمیت دارد. به طور مثال، سنگ تراورتن عباس‌آباد نمونه‌ای مطمئن از سنگ مرغوب تراورتن ایرانی است که مقاومت بالا و کیفیت بی‌نظیر آن به اثبات رسیده است. سنگ عباس‌آباد نه‌تنها در کشور بلکه در جهان جزو معدود سنگ‌های تراورتن مرغوب است. 

مسئله دیگر این است که سنگ‌ها در صورتی مقاومت بالا و کیفیت واقعی خود را حفظ خواهند کرد که استفاده از آنها به‌درستی صورت پذیرد. همان‌طور که اطلاع دارید از سنگ تراورتن به منظورهای گوناگون استفاده می‌شود؛ بنابراین سنگ‌ها را باتوجه‌به کاربرد اصلی آنها باید شناخت و به کار برد. به طور مثال نمی‌توان یک سنگ تراورتن کف را برای نمای بیرونی به کار برد. زیرا، سنگ‌ها در موقعیت‌های درست عملکرد خوب خواهند داشت.

سنگ تراورتن عباس آباد تاسلو A

انواع سنگ تراورتن عباس‌آباد

سنگ تراورتن عباس‌آباد طیف‌های رنگی وسیعی اعم از رنگ‌های روشن و تیره یا گرم و سرد را شامل می‌شود. اما، تنوع این سنگ‌ها از نظر طرح کمتر است. به‌طوری‌که تمام سنگ‌های تراورتن را در دو محصول زیر می‌توان خلاصه کرد:

  • سنگ تراورتن موج‌دار
  • سنگ تراورتن بدون رگه

انواع سنگ‌ تراورتن موج‌دار نیز از نظر رنگ رگه‌ها متنوع هستند و سنگ‌های رگه کرم، رگه شکلاتی و رگه ابروبادی نمونه‌هایی از آنها هستند. سنگ‌های بدون موج سطح آینه‌ای و براق‌ دارند و انعکاس نور را در آنها بیشتر می‌توان شاهد بود. در مقابل، سنگ‌های موج‌دار از طرح‌های طبیعی برخوردار هستند و زیبایی خدادادی دارند؛ بنابراین هر دو نوع سنگ تراورتن عباس‌آباد را می‌توان به‌عنوان نوعی المان زیبایی ایده‌آل در نمای ساختمان به کار برد. 

خرید بی‌واسطه انواع سنگ عباس‌آباد

کارخانه ایران‌مهر از جمله اصلی‌ترین مراکز تولید سنگ تراورتن باکیفیت عباس‌آباد در سطح کشور با بیش از نیم‌قرن تجربه موفق  است. این مجموعه امروزه با کادر مجرب و متخصص خود و تجهیز به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز، مرغوب‌ترین و مطمئن‌ترین سنگ‌های تراورتن را تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. تنوع محصولات در این واحد تولیدی بالا بوده و خریداران قدرت انتخاب سنگ‌های نما را بر اساس سلیقه شخصی خود دارند. 

ازآنجایی‌که مراکز ناشناخته از اعتبار نام‌سنگ عباس‌آباد به نفع خود استفاده می‌کنند و گاهاً محصولاتی غیر از سنگ عباس‌آباد با این نام به خریداران عرضه می‌شوند، خرید بی‌واسطه انواع سنگ نمای عباس‌آباد از واحدهای اصلی توزیع‌کننده آن اهمیت دارد. در صنایع سنگ ایران‌مهر به‌عنوان اصلی‌ترین مرجع فروش سنگ عباس‌آباد امکان خرید مستقیم سنگ به‌صورت عمده و زیر قیمت‌های بازار برای خریداران سراسر کشور فراهم شده است. در این مجموعه عرضه محصولات با تضمین اصالت صورت می‌پذیرد و امکان خرید عمده نیز وجود دارد. 

برای آشنایی بیشتر با مجموعه و کسب اطلاعات بیشتر صفحات مجازی ما را با آدرس های زیر دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *