جستجو

بهترین انتخاب برای نما | سنگ تراورتن بهتر است یا سرامیک؟

سنگ تراورتن بهتر است یا سرامیک؟

فهرست مطالب

نما، چهارچوب زیبایی و اصالت ساختمان‌ها است که تأثیر بسزایی بر جلوه‌، مقاومت و استحکام ساختمان‌ها دارد. این موضوع نشان‌دهنده این است که ظاهر زیبا و متناسب به همراه استحکام و مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این زمینه، انتخاب مواد ساختمانی برای نما از جمله تصمیمات حیاتی است. دو مواد بسیار متداول برای نما، سنگ تراورتن و سرامیک، به‌عنوان گزینه‌های محبوب به چشم می‌خورند. هر یک از این مواد دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود هستند که بعد از انجام بررسی‌های لازم می‌توانید بهترین انتخاب برای نمای ساختمان را داشته باشید.

برای نما سنگ بهتر است یا سرامیک؟

برای پاسخ به این سؤال بهتر است ابتدا با ویژگی‌های سرامیک و سنگ نمای ساختمان آشنا شوید. در ادامه همراه ما باشید تا بر اساس مطالب ارائه شده بتوانید بهترین انتخاب برای نما را انجام دهید.

سنگ نمای ساختمان

استفاده از سنگ برای نمای ساختمان، با تمام زیبایی و جلوه‌ای که به ساختمان می‌بخشد، با چالش‌هایی همراه است. سنگ نمای ساختمان دارای مقاومت بسیار بالایی است، اما نصب آن‌ها بسیار مهم است. درصورتی‌که نصب به‌صورت حرفه‌ای انجام نشود ممکن است شکاف‌های ریزی در نمای ساختمان صورت بگیرد؛ بنابراین باید به نحوه نصب آن بسیار اهمیت داد.

سنگ به دلیل استقامت بالا در برابر عوامل محیطی در طولانی‌مدت با تغییرات بسیار ناچیزی همراه است. سنگ‌ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. سنگ‌های طبیعی با محدودیت‌های طرح و رنگ مواجه هستند، درحالی‌که سنگ‌های مصنوعی با تنوع بالا در رنگ و طرح، گزینه‌های گسترده‌تری را ارائه می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین و بهترین سنگ نما، سنگ تراورتن است. این سنگ با ویژگی‌های بی‌نظیرش طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

تراورتن عباس آباد
تراورتن عباس آباد هیرلا در نمای ساختمان

معروف‌ترین و بهترین سنگ تراورتن، سنگ تراورتن عباس‌آباد

سنگ تراورتن عباس‌آباد به‌عنوان یکی از برترین انواع سنگ‌های تراورتن در جهان، به همراه ویژگی‌های خاص خود، جایگاه ویژه‌ای در زمینه‌ی نما ساختمان دارد. این سنگ به‌عنوان یکی از زیباترین مواد ساختمانی شناخته می‌شود و با رنگ روشن و درخشندگی ای که دارد، نظر افراد را به خود جلب می‌کند.

رنگ استخوانی روشن و متمایل به سفید این سنگ، زیبایی خاصی به نما افزوده و ظاهری زیبا و دلنشین به ساختمان می‌بخشد. ویژگی‌هایی از جمله مقاومت بالا، صیقل‌پذیری مناسب و مقاومت در برابر باران‌های اسیدی، این سنگ را به یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده در نما ساختمان تبدیل کرده است.

باتوجه‌به ویژگی سنگ تراورتن عباس‌آباد، علاوه بر اینکه جز بهترین‌ها در دسته سنگ‌های تراورتن قرار می‌گیرد، از لحاظ زیبایی و مقاومت، جایگاه ویژه‌ای در بازار بین‌المللی دارد.

سنگ تراورتن بهتر است یا سرامیک؟

سرامیک نمای ساختمان

استفاده از سرامیک به‌عنوان یک مصالح محبوب در نمای خارجی ساختمان، به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، دارای تنوع و پراکندگی بالایی است. سرامیک‌ها به دو نوع لعابی و غیر لعابی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند. سرامیک لعابی با لایه لعاب روی سطح، به مقدار بالایی از مقاومت در برابر لکه‌ها معروف است. سرامیک‌ها با سطحی شفاف و براق، زیبایی خاص با پوششی منحصربه‌فرد به نمای ساختمان می‌دهند. در مقابل، سرامیک‌های غیر لعابی نیازمند یک‌لایه درزبندی جهت مقاومت در برابر نفوذ آب هستند. تخلخل بیشتر این نوع سرامیک‌ها، امکان انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

مزایا و معایب سرامیک نما

  • مزایا:
  1. دارای ظاهری مدرن و زیبا
  2. وزن سبک و کم
  3. تنوع بسیار در طرح و رنگ
  4. عایق در برابر رطوبت
  5. دارای مقاومت نسبتاً بالا
  • معایب:
  1. احتمال ایجاد شکستگی و ترک
  2. عایق‌بندی ضعیف در برابر صوت، سرما و گرما
  3. تغییر رنگ بر اثر نور خورشید
  4. ترک‌خوردن یا شکستن در برابر عوامل جوی

مزایا و معایب سنگ نمای ساختمان

  • مزایا:
  1. دارای مقاومت بسیار بالا
  2. تنوع در انواع طرح و رنگ
  3. جذابیت بیشتر و خاص بودن نما
  • معایب:
  1. سنگینی ساختمان
  2. احتمال سقوط سنگ در هنگام وزش باد
  3. نیاز به مدت‌زمان بیشتر برای نصب
  4. هزینه زیاد
سرامیک یا سنگ؟ کدام برای نما بهتر است؟

مقایسه تراورتن و سرامیک

در قسمت زیر به مقایسه تراورتن و سرامیک بر اساس ویژگی‌های گفته شده می‌پردازیم:

  • مقاومت:
    • تراورتن: تراورتن به دلیل ماهیت معدنی‌اش مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و حرارت دارد و در مقابل عوامل محیطی دارای استحکام بسیار بالایی است.

 

    • سرامیک: مقاومت سرامیک نسبت به سنگ کمتر است و در مقابل عوامل محیطی ممکن است با مشکلاتی از حمله ترک‌خوردن مواجه شود.
  • نگهداری:
    • تراورتن: نگهداری از تراورتن نسبت به سرامیک راحت‌تر است و کمتر با مشکلاتی از جمله ترک‌خوردن یا شکستگی مواجه می‌شوند.

 

    • سرامیک: نگهداری سرامیک نسبت به سنگ تراورتن مشکل‌تر است. احتمال ترک‌خوردن و تغییر رنگ آنها در مقابل آفتاب بیشتر است.
  • قیمت:
    • تراورتن: تراورتن به دلیل استخراج معدنی، پردازش طولانی‌تر، استحکام و زیبایی بیشتری که به نمای ساختمان‌ها می‌بخشد، قیمت بالاتری دارد.

 

    • سرامیک: سرامیک به دلیل تولید انبوه و فراوری آسان‌تر، معمولاً قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

در نهایت اگر به دنبال کیفیت بالا و زیبایی نمای ساختمان خود هستید، سنگ‌های تراورتن می‌توانند به بهترین انتخاب برای نما تبدیل شوند.

سنگ تراورتن بهترین سنگ ساختمانی

صنایع ایران‌مهر، یکی از برترین تولیدکنندگان سنگ تراورتن

در این جا به معرفی سرامیک و مقایسه آن با سنگ تراورتن پرداختیم. اگر به دنبال جلوه‌ای خاص و متفاوت برای نمای ساختمان خود هستید، سنگ تراورتن را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا به بهترین شکل ممکن، ساختمان را به یک اثر هنری زیبا تبدیل کنید. با رنگ استخوانی روشن و درخشندگی منحصربه‌فرد، نه‌تنها جلوه‌ای طبیعی و زیبا به نمای ساختمان می‌بخشد، بلکه با مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و فشار، بهترین انتخاب برای نما است. صنایع ایران‌مهر یکی از برترین مراکز تولیدی سنگ تراورتن عباس‌آباد با انواع و اقسام طرح‌ها و رنگ‌بندی‌ها، متناسب باسلیقه شما عزیزان است. این مرکز باتوجه‌به سابقه‌ی بی‌نظیرش به یکی از معتبرترین‌ها در این زمینه شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *