جستجو

سنگ نمای عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟

سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟

فهرست مطالب

زیبایی یک ساختمان بستگی به طراحی و زیبایی نمای ساختمان دارد. نماسازی ساختمان با کمک متریال های مختلفی قابل انجام است. اما چندین سال است که با توجه بحث زیبایی شناسی و مقاومت بالای سنگ ها، از سنگ نما برای طراحی و ساخت نما استفاده می کنند. تنوع در سنگ های نما بسیار بالاست. کافیست که به فروشگاه های فروش این سنگ ها مراجعه کنید تا تنوع بالایی از سنگ نمای مدرن، کلاسیک و رومی را مشاهده کنید. اما در میان تمامی سنگ های نما، سنگ تراورتن عباس آباد یکی از بهترین سنگ ها است که در حال حاضر بسیاری از ساختمان های مسکونی و تجاری با این سنگ طراحی شده اند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟

سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟
سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟

سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟

سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟ این سوال بسیاری از طراحان نمای ساختمان ها است. سنگ نما عباس آباد در واقع سنگ تراورتن است که با مقاومت بسیار بالایی تولید شده و می تواند ساختار بسیار عالی در شرایط جوی مختلف داشته باشد. سنگ عباس آباد در گروه سنگ های طبیعی لایه ای قرار می گیرد. این سنگ مقاومت بالایی در برابر باران، دمای پایین و دمای بالا و آفتاب دارد. حتی می توان این سنگ را در مناطقی که رطوبت زیاد است، مورد استفاده قرار داد.

بنابراین، با یک نتیجه گیری سریع می توانیم در پاسخ به سوال سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است، بگوییم که این سنگ مناسب تمامی آب و هواها می باشد. می تواند در هر یک از مناطق کشور از آن استفاده کرد. با این حال اگر بخواهیم دید تخصصی تر داشته باشیم، باید دلیل محبوبیت این سنگ در شرایط آب و هوایی مختلف را نیز بررسی کنیم.

سنگ نما عباس آباد برای مناطق گرمسیر

سنگ نما عباس آباد به واسطه داشتن ساختار باکیفیت و رنگ روشن، بهترین گزینه برای نماسازی در مناطق گرمسیر است. در شهرهای جنوبی کشور ایران، دمای هوا در روزهای گرم تابستان بسیار زیاد است و این موضوع می تواند روی کیفیت سنگ نما موثر باشد. ولی سنگ تراورتن عباس آباد که بیشتر با رنگ سفید نیز دیده می شود، مقاومت بالایی در برابر تابش آفتاب مستقیم دارد و تغییر رنگ نمی دهد.

بنابراین، در مناطق گرمسیر کشور ایران که امکان استفاده از برخی سنگ های طبیعی وجود ندارد، می توان از سنگ تراورتن عباس آباد استفاده کرد که هم ظاهر جذابی دارد، هم بسیار باکیفیت است. این سنگ ها می توانند مانع از هدررفت انرژی در ساختمان ها نیز شوند و تا حدی ساختمان ها را عایق می کنند.

بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر چیست؟
سنگ نما عباس آباد برای مناطق گرمسیر

سنگ تراورتن عباس آباد برای مناطق سردسیر

شهرهای شمالی کشور ایران، آب و هوای سردی دارند و حتی ممکن است دمای هوای در این مناطق به چندین درجه زیر صفر نیز برسد. یکی از معایب برخی از سنگ های طبیعی، درصد تخلخل بالای آن ها است. چرا که این موضوع باعث فرو رفتن آب به داخل این سنگ ها می شود و در روزهای سرد سال، این آب یخ می زند و به دلیل انبساط باعث ترک خوردگی و یا شکستگی سنگ خواهد شد.

سنگ تراورتن عباس آباد برخلاف بسیاری از سنگ های طبیعی موجود در بازار درصد تخلخل پایینی دارد. از این رو احتمال جذب آب توسط این سنگ به حداقل می رسد و شکستگی سنگ نیز احتمال بسیار کمی دارد. از طرفی این سنگ ها در برابر یخ زدگی و دمای پایین مقاومت خوبی نشان می دهند. با توجه به مقاومت بالای این سنگ نما در برابر رطوبت و بارش باران، می توان آن را انتخابی عالی برای مناطق سردسیر شناخت.

سنگ تراورتن برای مناطق شرجی

بعضی از بخش های جنوبی و شمالی کشور ایران، به دلیل نزدیکی به دریای خلیج فارس و یا دریاچه خزر، دارای آب و هوای شرجی هستند. یکی از مشخصه های اصلی این مناطق، رطوبت بالای آن ها است که باعث می شود سنگ نما دچار مشکل شود. سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت، می تواند به خوبی در چنین شرایطی دوام بیاورد.

یکی دیگر از مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید، پرباران بودن این مناطق است. سنگ تراورتن عباس آباد می تواند در مناطق پر باران نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهد. چرا که بارش باران روی آن تاثیر منفی نگذاشته باشد و باعث بروز مشکل خاصی نمی شود.

سنگ های تراورتن عباس آباد برای مناطق معتدل

آب و هوای معتدل در بخش های مرکزی کشور ایران دیده می شود. تهران، اصفهان، همدان، فارس و … از جمله این مناطق هستند که آب و هوا در آن ها معتدل است. بارش باران و برف در این مناطق زیاد نیست. روزهای گرم تابستان نیز دمای هوا چندان بالا نمی رود که نگران خرابی سنگ های تراورتن باشید.

بنابراین، شرایط آب و هوای معتدل برای اکثر سنگ های نما مطلوب است. با این حال سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل مقاومت بالایی که در برابر تمامی شرایط دارد، می تواند به راحتی در این شرایط آب و هوایی نیز ماندگار باشد و طول عمر آن بسیار بالاست.

بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر چیست؟
بهترین سنگ برای نمای ساختمان در مناطق سردسیر و گرمسیر چیست؟

صنایع سنگ ایران مهر؛ مرکز فروش و تولید انواع سنگ های عباس آباد

سنگ عباس آباد، سنگی است که در کشور ایران با بهترین کیفیت ساخته می شود. کارخانه سنگ ایران مهر، تولید کننده انواع سنگ عباس آباد باکیفیت است که توانسته بهترین این سنگ ها را با ابعاد و اندازه های مختلف به مشتریان ارائه کند. اگر قصد نماسازی ساختمان دارید، می توانید سنگ سفید نما عباس آباد را از طریق این مجموعه خریداری کنید.

سخن پایانی

سنگ نما عباس آباد مناسب چه آب و هوایی است؟ یکی از سوالات رایج در میان افراد فعال در حوزه ساختمان سازی است که در این مقاله به طور کامل آن را بررسی کردیم. با توجه به توضیحات داده شده، این سنگ نما می تواند برای هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد. از این رو امکان استفاده از این سنگ نما برای ساختمان های واقع در کل کشور وجود دارد. فقط کافیست که با توجه به سبک دکوراسیون و نما، بهترین این سنگ ها انتخاب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *