جستجو

راهنمای انتخاب سنگ مناسب برای نما در شرایط آب و هوایی مختلف

راهنمای انتخاب سنگ مناسب برای نما در شرایط آب و هوایی مختلف

فهرست مطالب

این روزها بسیاری از مردم به زیبایی ظاهری و دکوراسیون داخلی خانه های خودشان اهمیت می دهند. همانطور که زیبایی داخل خانه مهم است، نمای خارجی ساختمان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. انتخاب سنگ مناسب برای نما، نه تنها به شما این امکان را می‌دهد تا ظاهر زیبای ساختمان را حفظ کنید، بلکه می تواند روی کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف برق و گاز نیز موثر باشد.

به همین خاطر باید حتما در هنگام انتخاب سنگ نمای ساختمان، به متناسب بودن این سنگ در برابر شرایط آب و هوایی مختلف توجه داشته باشید. در ادامه مقاله قصد داریم نکات مهم برای انتخاب سنگ مناسب برای نما در شرایط آب و هوایی مختلف ایران را به شما توضیح دهیم. پس اگر می خواهید سنگ نما را با کیفیت بالا تهیه کنید و دوام و ماندگاری سنگ نیز برای شما مهم است، این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب سنگ مناسب برای نما در شرایط آب و هوایی متفاوت

یکی از چالش های پیش روی افرادی که قصد طراحی نمای ساختمان را دارند، انتخاب مصالح مناسب است. سنگ مناسب برای نما باید در شرایط آب و هوایی منطقه مقاومت خوبی از خود نشان دهد. چرا که این سنگ های نما هستند که در برابر عوامل محیطی و جوی قرار می گیرند و دوام و ماندگاری آن ها در چنین شرایطی بسیار حائز اهمیت است. در میان اقلیم های متفاوت موجود در ایران، ۴ شرایط آب و هوایی وجود دارد که باید برای انتخاب سنگ نمای مناسب آن ها دقت کافی داشته باشید.

سنگ نما برای مناطق با آب و هوای معتدل

مناطقی که دارای آب و هوای معتدل هستند، بیشترین انعطاف پذیری را برای انتخاب مصالح ساختمانی دارند. اگر قصد انتخاب سنگ مناسب برای نما در آب و هوای معتدل را دارید، می توانید سنگ هایی را انتخاب کنید که دارای مقاومت متوسط، تراکم بالا و درصد تخلخل قابل قبول هستند. سنگ های نمای متخلخل چسبندگی خوبی به نمای ساختمان دارند. بنابراین، نیازی نیست حساسیت زیادی برای انتخاب سنگ نما مناسب آب و هوای معتدل به خرج دهید. فقط باید به دنبال سنگ های نما با مقاومت قابل قبول و در حد متوسط باشید.

سنگ نما برای مناطق سردسیر
راهنمای انتخاب سنگ مناسب برای نما در شرایط آب و هوایی مختلف

سنگ نمای مناسب آب و هوای گرم

برای انتخاب سنگ مناسب برای نما در شرایط آب و هوای گرم، باید به دنبال سنگ هایی باشید که مقاومت بالایی در برابر حرارت و تابش مستقیم نور آفتاب دارند. در مناطق گرمسیر کشور ایران مانند مناطق جنوبی، حتی ممکن است دمای هوای به ۶۰ درجه سانتی گراد نیز برسد. هر سنگ ساختمانی نمی تواند این دما را تحمل کند. بنابراین، حتما باید در هنگام انتخاب سنگ نما، به ظرفیت گرمایی این سنگ ها و دمای قابل تحمل آن ها توجه داشته باشید. سنگ های نمایی که در مناطق گرمسیر مورد استفاده قرار می گیرند، در معرض مستقیم نور خورشید هستند. این موضوع می تواند تغییر رنگ در آن ها ایجاد کند. بنابراین، سنگ های نمای مناسب مناطق گرمسیر باید در برابر تابش مستقیم آفتاب، اشعه UV و سایر اشعه های مضر مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

سنگ نمای مناسب آب و هوای سرد

انتخاب سنگ مناسب برای نما در مناطق سردسیر حساسیت بالایی دارد. اگر می خواهید در مناطق سردسیر از سنگ نما استفاده کنید، حتما باید به سراغ سنگ های نما مقاوم به دمای زیر ۰ درجه سانتی گراد بروید. در روزهای سرد سال، ممکن است شاهد بارش برف و باران زیاد در این مناطق باشیم. پایین رفتن دما باعث یخ زدگی آب درون سنگ های نما و شکستگی آن ها می شود. بنابراین، متراکم بودن سنگ نمای استفاده شده در آب و هوای سرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این سنگ ها معمولا در معرض گرما قرار نمی گیرند، ولی احتمال تابش نور آفتاب به آن ها وجود دارد. بنابراین، این سنگ ها باید در برابر تابش نور آفتاب نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

سنگ مناسب برای نما در آب و هوای شرجی

آب و هوای شرجی معمولا در مناطق نزدیک به دریای خلیج فارس و دریاچه خزر وجود دارد. در این مناطق رطوبت هوا بسیار بالا است و اختلاف دمای شب و روز پایین است. بنابراین، می توانید برای انتخاب سنگ مناسب برای نمای مناطق شرجی و مرطوب، به دنبال سنگ هایی باشید که مقاومت متوسطی در برابر گرما و سرما دارند. البته معمولا دمای هوا در حاشیه دریاچه خزر معتدل است، ولی در مناطقی مانند بوشهر، دمای هوا در تابستان بالا می رود. این موضوع باعث می شود تا مقاومت سنگ های مناسب نما در برابر آفتاب و گرما برای چنین شرایطی آب و هوایی بسیار حائز اهمیت باشد. سنگ مناسب برای نما در آب و هوای شرجی باید حتما درصد تخلخل پایین و تراکمی بالایی داشته باشد تا رطوبت را جذب نکند و فرسوده نشود.

سنگ نما
انتخاب سنگ مناسب برای نما

سنگ تراورتن عباس آباد؛ سنگ نمای مناسب هر شرایط آب و هوایی

حساسیت انتخاب سنگ مناسب برای نما ایجاب می کند که به دنبال سنگ های باکیفیت و مقاومی باشید که در شرایط آب و هوایی مد نظرتان کارایی خوبی دارند. سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از انواع سنگ های طبیعی است که می تواند در همه شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. این سنگ کم تخلخل، پر تراکم و ماندگار است. ساب پذیری بالای آن باعث می شود تا بتوان سنگ عباس آباد را به هر شکل و مدلی برش زد و در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار داد.

البته هر سنگ عباس آبادی که در کارخانه های تولیدی ایران تولید می شود، از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و هر کارخانه ای قادر به تولید بهترین سنگ تراورتن عباس آباد نیست. شما می توانید برای انتخاب سنگ مناسب برای نما به صنایع سنگ ایران مهر که مرکز تولید و فروش سنگ مناسب نما است، مراجعه کنید. در این کارخانه بهترین سنگ سفید نما تراورتن با ظاهر جذاب، تراکم بالا و چسبندگی عالی به شما ارائه می شود.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد نحوه انتخاب سنگ مناسب برای نما در شرایط آب و هوایی مختلف صحبت کردیم. سنگ های نما تراورتن عباس آباد با ظاهر جذاب و کیفیت بالای خودشان می توانند در هر شرایط آب و هوایی استفاده شوند. فقط کافیست که مطابق با سبک دکوراسیون و نمای خود، از این سنگ ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *