جستجو

تراورتن عباس آباد یا آتشکوه

تراورتن عباس آباد یا آتشکوه

فهرست مطالب

سنگ تراورتن از سنگ های محبوب و پرکاربردی می باشد. رنگ روشن و مقاومت بالای این سنگ سبب شده تا طراحان و معماران در نماهای خود خصوصا نمای رومی از تراورتن استفاده کنند.

تراورتن انواع مختلفی دارد که در رنگ های متنوعی دارد از طیف سفید تا کرم در بازار عرضه می شوند. تراورتن عباس آباد و تراورتن آتشکوه از جمله تراورتن های سفید هستند که در بارها در نمای ساختمان های کوچه و خیابان شهر های خود به آنها برخورد کردیم اما این دو سنگ ویژگی ها و تفاوتهایی با یکدیگر دارند که به آن می پردازیم:

تراورتن عباس آباد یا آتشکوه

تراورتن عباس آباد

سنگی با رنگ روشن که از جذابترین و زیباترین سنگ های تراورتن به شمار می رود.

 وزن کم،  چسبندگی و مقاومت بالا دلایل خوبی است تا این سنگ را جزو پرکاربردترین و پرفروش ترین سنگ های ایران کند. 

سنگ عباس آباد از سنگ های تراورتن سفید به شمار می رود اما در برخی سورت های آن رنگ کرم روشن نیز دیده می شود. این سنگ در انواع بی موج و موجدار فرآوری می شود.

تراورتن آتشکوه

تراورتن آتشکوه یکی از با کیفیت ترین سنگ های تراورتن است. نام این سنگ برگرفته از نام رشته کوهی به نام آتش‌کوه است که جزو رشته کوه البرز مرکزی می‌باشد. 

سنگ تراورتن آتشکوه نسبت به سایر انواع تراورتن‌های سفید و کرم رنگ، تخلخل و سورت بندی کمتری دارد و به دو صورت موج دار و بی موج فرآوری می‌گردد. 

بسته به نوع فراوری رنگ‌های متفاوتی خواهد داشت.

سنگ تراورتن عباس آباد و تراورتن آتشکوه از بهترین و با کیفیت ترین سنگ های تراورتن می باشند و ویژگی های مشترک زیادی باهم دارند. 

از این ویژگی ها می توان به جذب آب پایین، چسبندگی بالا به ملات و مقاومت در برابر ضربه و شرایط جوی اشاره کرد. 

اما در نظر داشته باشید که تراورتن آتشکوه نسبت به تراورتن عباس آباد از تخلخل و سورت کمتری برخوردار است.

میزان کانی های موجود در سنگ های تراورتن تاثیر مستقیمی بر روشنی سنگ و مقاوم بودن آن دارد و فرقی نمی کند عباس آباد انتخاب شماست یا آتشکوه هر چه رگه های کمتری در سنگ  تراورتن وجود داشته باشد سنگ از کیفیت و مقاومت بالاتری برخوردار می باشد.

سنگ مناسب نمای ساختمان

نمای سفید ساختمان

مقاومت و کیفیت مصالح به کار رفته در ساختمان جزو مسائل مهم صنعت ساخت و ساز است.

امروزه با بالا رفتن هزینه های مصالح ساختمانی باید به این نکته توجه داشت که از مصالحی استفاده شود که صرف نظر از هزینه دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. 

نمای ساختمان از بخش هایی از ساختمان است که هر چه مصالح و متریال باکیفیت و مقاوم تری در ساخت آن استفاده شود جلوه  ی زیبا و ماندگاری بالاتری به آن می بخشد. پس در هنگام تهیه سنگ نما سنگی را انتخاب کنید که پس از گذشت سالهای زیاد و مواجه با نور خورشید و شرایط جوی همچنان استوار و زیبا بماند.

صنایع سنگ ایران مهر از بزرگترین تولید کنندگان تراورتن عباس آباد می باشد که این سنگ را در انواع گوناگون و سورت های مختلف فرآوری می کند. 

کارشناسان مجرب مجموعه سنگ ایران مهر آماده مشاوره رایگان به خریداران برای انتخاب بهترین سنگ نمای سفید ساختمان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *