جستجو

سنگ تراورتن در نما+ مزایای آن

سنگ تراورتن در نما

فهرست مطالب

سنگ تراورتن در نما می تواند جلوه ی زیبایی به ساختمان بدهد و همچنین به خاطر ویژگی هایی که دارد انتخابی مناسب و به صرفه برای نمای خارجی ساختمان است.

سنگ تراورتن از مهم‌ترین نوع های سنگ ‌آهک می باشد این سنگ با داشتن ویژگی‌های ظاهری و ساختاری خاص از پرطرفدارترین سنگ‌های نمای ساختمانی می باشد.

مقاومت بالا، صیقل پذیری، تنوع رنگی بالا و زیبایی ظاهری تراورتن را به یک سنگ پرکاربرد و متداول در بین سنگ‌ها در نمای ساختمان تبدیل کرده است. علاوه بر مواد گفته شده سنگ تراورتن با گذشت زمان تغییر رنگ نمی‌دهد، در برابر آتش و حرارت مقاوم است و مراقبت و نگهداری از آن نیز بسیار ساده و کم هزینه است.

تراورتن یک سنگ‌ آهک نهشته شده در چشمه‌های آهکی به ویژه چشمه‌های آب گرم شناخته شده است که عمدتاً ظاهری فیبری یا متحدالمرکز دارد و در رنگ‌های سفید، برنزی و کرمی موجود است. مقدار تخلخل در تراورتن نسبتا بالا است که دلیل آن هم به فرآیند بسیار سریع ته‌نشینی آن برمی‌گردد. فرآیند تشکیل تراورتن باعث ایجاد ظاهر منحصر به فرد در این سنگ شده است.

وجود حفره های کوچک و بزرگ که بعضی از  آنها با مواد ثانویه پر شده اند از ویژگی های مهم این سنگ می باشد و در زمان اجرای تراورتن در کار به خصوص در نمای ساختمان چسبندگی بسیار خوبی با سیمان دارد. همچنین حفره های خالی که با هوا پر شده اند فضایی مناسب برای خنثی کردن انقباض و انبساط سنگ می باشد.

 

مزایای سنگ تراورتن

  • زیبایی ظاهری در اثر وجود حفرات و برجستگی‌ها در سطح 
  • رنگ‌بندی و تناژ رنگ متنوع
  •  چسبندگی زیاد با سیمان 
  • مقاومت بالا در برابر سرما، گرما و اشعه ماورای بنفش 
  • حفظ و نگهداری کم هزینه و ساده 
  • هزینه به صرفه تر نسبت به دیگر سنگ ها
  • فرآوری و  کار در ابعاد فضایی مختلف
تراورتن عباس آباد

طیف رنگی سنگ تراورتن از مهم‌ترین عواملی است که این سنگ را گزینه ی بسیار مناسبی جهت استفاده در نمای بیرونی ساختمان ساخته است. رنگ‌های مختلف در سنگ تراورتن به دلیل وجود مواد معدنی متفاوت شکل‌ می‌گیرند که از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند و در اثر تابش نور خورشید از بین نمی‌روند و کمرنگ هم نمی‌شوند.

طیف رنگی خاص سنگ تراورتن همراه با پردازش‌های مختلف بر روی آن، یک نمای لوکس زیبا به آن‌ می‌دهد. تراورتن با تناژ رنگی روشنی که دارند از جمله سنگ‌های خنک به شمار می‌رود، زیرا که مقدار جذب گرمای ساطع شده از خورشید توسط این سنگ بسیار پایین است.

  • تمیز کردن سنگ نما:

میزان رطوبت منطقه و نوع آلودگی از جمله مواردی است که باید برای تمیز کردن نمای ساختمان در نظر داشت. تمیز کردن نمای ساختمان با سنگ تراورتن با توجه به عوامل گفته شده به دو صورت شستشو با آب و شستشو با مواد شیمیایی انجام می شود.

    • شستشو با آب:

بهترین، آسان ترین و ایمن ترین روش شستشوی سنگ تراورتن، با فشار آب و یا بخار آب است که کمترین آسیب را به نما می زند

    • شستشو با مواد شیمیایی:

این روش برای از بین بردن رنگ، لکه های سخت، برچسب های تبلیغاتی می تواند موثر باشد اما این روش برای تمام نماهای ساختمان قابل استفاده نیست.

 

سنگ تراورتن یکی از انتخاب های مناسب برای استفاده در فضا های خارجی است و می توانید بعد از چند سال با انجام مجدد ساب زیبایی و براقی سنگ نما را بازیابید.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر کلیک نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *