جستجو

ویژگی‌ها و کاربردهای سنگ تراورتن

ویژگی‌ها و کاربردهای سنگ تراورتن

فهرست مطالب

ویژگی‌ها و کاربردهای سنگ تراورتن باعث شده است تا این سنگ جزو محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سنگ‌های ساختمانی باشد. 

دانستن اینکه هر سنگ چه ویژگی‌هایی دارد کمک می‌کند تا در انتخاب و طراحی درست عمل کنیم؛ قبلا از جنس تراورتن و نحوه تشکیل آن گفته‌ایم؛ حالا به ویژگی‌ها و کاربردهای آن می‌پردازیم:

ویژگی‌های سنگ تراورتن

۱ـ مقاومت و سختی قابل قبولی دارد

۲ـ برش پذیری و صیقل آسان 

۳ـ شرایط استخراج ایده‌آل

۴ـ شکستگی و درز و شکاف کم

۶ـ وجود حفرات جهت چسبیدن خوب به ملات

۷ـ قیمت مقر.ن به صرفه نسبت به دیگر سنگ‌ها

تراورتن عباس آباد

کاربردهای سنگ تراورتن

  • سنگ نما

تراورتن یکی از سنگ‌های بسیار پرکاربرد برای سنگ نمای ساختمان است. زیبایی، طول عمر بالا و مقاومت این سنگ در برابر تغییرات دمایی هوا آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سنگ نما تبدیل کرده است.

  • کفپوش و دیوارپوش

سنگ اسلب تراورتن انتخاب بسیار مناسبی برای ساخت کف و دیوارهای یک ساختمان هستند. از سنگ تراورتن در آشپزخانه‌ها، راهروها و سرویس‌های بهداشتی می‌توان بهره گرفت و از آن با توجه به نوع دکوراسیون و فضای مورد نظر استفاده کرد؛ در صورتی‌که سنگ تراورتن به خوبی آب‌بندی شود، در مکان‌هایی مانند آشپزخانه که پرتردد و اصطحلاک‌پذیر است، مقاومت بسیار زیادی دارد. همچنین، استفاده از سنگ تراورتن برای دیوارپوش، گزینه‌ عالی و محبوبی برای لابی هتل‌ها یا مراکز همایش هستند.

تراورتن عباس آباد
  • کفپوش استخر

برای کفپوش استخرهای خانگی، سنگ فرش تراورتن یک انتخاب بسیار عالی است، زیرا لغزندگی ایجاد نمی‌کند. همچنین به دلیل عدم جذب گرما، سطح زمین در روزهای گرم، خنک می‌ماند. بنابراین، راه رفتن با پای برهنه روی سطح سنگ فرش تروارتن دشوار نیست.

  • حیاط و پاسیو

سنگ فرش حیاط و پاسیو با سنگ تراورتن، فضای خیره‌کننده و چشم‌نوازی را در نظر افراد و ساکنان ساختمان ایجاد می‌کند. برای ساختن سنگ فرش حیاط با سنگ تراورتن، می‌توان از الگوها و مدل‌های بسیار زیادی استفاده کرد.

تراورتن عباس آباد
  • شومینه

برای ساختن یک شومینه بسیار زیبا که نقطه کانونی و اصلی اتاق نشیمن محسوب می‌گردد، می‌توان از سنگ تراورتن استفاده کرد. سنگ تراورتن نسبت به سایر مصالح، گزینه‌ محبوب و پرطرفدار برای شومینه است.

  • راهروها و مسیرهای راهپیمایی

برای جذاب‌تر کردن مسیرهای ورودی و منتهی به باغ، می‌توان از سنگ‌های تراورتن در ابعاد دلخواه استفاده کرد. به کار بردن سنگ طبیعی در مسیر راهپیمایی محوطه‌های باز، می‌تواند یادآور طبیعت بکر و زیبا باشد.

  • پله‌ها و راه‌پله‌ها

کاشی و سنگ فرش‌های سنگ تراورتن در داخل یا خارج از ساختمان برای ساختن پله‌ها و راه‌پله‌ها، نمای بسیار زیبایی خلق می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *