جستجو

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن

فهرست مطالب

اگر در زمینه دکوراسیون داخلی و ساختمان سازی فعالیت می کنید، احتمالا تا به حال نام سنگ تراورتن را شنیده اید. سنگ تراورتن یکی از سنگ های پرفروش آهکی در ایران و کشورهای مختلف است که به واسطه زیبایی فوق العاده و کیفیت بالا، می تواند برای نماسازی و طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد استفاده از این نوع سنگ طبیعی را دارند، قیمت سنگ تراورتن است. سنگ های تراورتن بر اساس محل پیدایش دارای مشخصه های متفاوتی اند و این موضوع قیمت این سنگ ها را نیز متفاوت کرده است. بنابراین عوامل زیادی می توانند روی قیمت سنگ تراورتن تاثیرگذار باشند که در ادامه مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم.

سنگ تراورتن چیست و ویژگی های آن کدام اند؟

یکی از انواع سنگ های طبیعی موجود در بازار که ظاهر بسیار خاص و جذابی دارد، سنگ تراورتن است. این سنگ در گروه سنگ هایی قرار می گیرد که در اطراف کانسارهای چشمه به وجود می آید. رنگ بندی سنگ های تراورتن و مشخصات این نوع سنگ وابسته به محل پیدایش آن است. اما معمولا این نوع سنگ آهکی دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت است و با درصد تخلخل قابل قبول، می تواند به عنوان کفپوش و دیوارپوش مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ های تراورتن در جهان برای نماسازی و ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. زیبایی بهترین سنگ تراورتن باعث می شود تا بتوان این سنگ ها را برای ایجاد جلای طبیعی و زیبا در ساختمان ها اجرا کرد. سنگ های تراورتن به صورت برش خورده در نقاط مختلف ایران به فروش می روند. رنگ های این نوع سنگ بسیار متفاوت اند که از جمله آن ها می توان به سفید، کرمی، قهوه‌ای و بژ اشاره کرد.

عوامل تعیین کننده قیمت سنگ تراورتن

انواع سنگ های تراورتن

انواع سنگ تراورتن را می توان بر اساس محل پیدایش این سنگ ها تعیین کرد. در کشور ایران به دلیل شرایط خوب پیدایش سنگ های طبیعی، سنگ های تراورتن دارای تنوع زیادی هستند. نام این سنگ ها بر اساس محل پیدایش آن ها تعیین می شود. در ادامه شما را با معروف ترین و بهترین سنگ های تراورتن موجود در بازار آشنا می کنیم.

۱. سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از انواع سنگ های تراورتن موجود در بازار است. این نوع سنگ به دلیل داشتن رنگ سفید، با نام سنگ سفید نما نیز شناخته می شود. در حال حاضر سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل درصد تخلخل پایین خود و مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی، در گروه سنگ های تراورتن باکیفیت قرار می گیرد که برای نماسازی در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. سنگ تراورتن عباس آباد دارای سورت بندی های مختلفی است. بسته به رنگ و همچنین طرح موج های موجود در این نوع سنگ،سورت آن نیز تعیین می شود. سنگ تراورتن عباس آباد دارای مقاومت بسیار بالا، چسبندگی خوب روی نما و ساب پذیری بسیار بالا است.

بهترین سنگ تراورتن عباس‌آباد در اصفهان
تراورتن عباس آباد یا حاجی آباد؟

۲. سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد از جمله دیگر انواع سنگ تراورتن است. این سنگ به رنگ کرم و قهوه ای روشن یافت می شود. معمولا برای محوطه سازی، دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان از این نوع سنگ تراورتن استفاده می شود. یکی از دلایل محبوبیت سنگ تراورتن حاجی آباد درصد تخلخل پایین است. به همین خاطر می توان از این سنگ با خاصیت ساب پذیری بالا و مقاومت حداکثری استفاده کرد. ظاهر این سنگ به گونه ای است که می توان آن را مکمل نمای آجری ساختمان ها دانست. قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد بسته به موج ها و سورت این سنگ متفاوت است.

۳. سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری یکی از انواع سنگ های تراورتن است که با رنگ روشن و کیفیت بالای خود، در گروه سنگ های تراورتن گران قیمت قرار می گیرد. این سنگ بسیار شیک و لوکس است. به همین خاطر می توان آن را برای نمای رومی، کلاسیک و دیوارهای فضای خارجی و داخلی بنا استفاده کرد. سنگ تراورتن دره بخاری دارای رنگ کرمی روشن و شکلاتی است و ظاهر بسیار جذابی دارد.

انواع تراورتن
تراورتن آب گرم

۴. تراورتن آب گرم

سنگ تراورتن آب گرم یکی دیگر از انواع سنگ تراورتن موجود در بازار با درصد براقیت بالا است. این سنگ دارای خاصیت ساب پذیری بسیار بالایی بوده و در رنگ های نسکافه ای و شکلاتی در بازار موجود است. سنگ تراورتن آب گرم را می توان برای نمای خارجی ساختمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد. تولید انبوه سنگ تراورتن در کارخانه ها و معادن متعدد موجود در ایران برای برداشت این سنگ باعث شده تا بتوان این سنگ را در گروه یکی از محبوب‌ ترین سنگ های تراورتن قرار داد. قیمت سنگ تراورتن آب گرم نسبت به برخی از سنگ های تراورتن مناسب تر است.

۵. سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب یکی از انواع سنگ های تراورتن با قیمت مناسب است. این نوع سنگ دارای طرح گل پنبه ای با قطر ۲ الی ۷ سانتی متر و به شکل دایره ای است. رنگ سنگ تراورتن تکاب به رنگ کرم و قهوه ای است. تیره بودن رنگ سنگ تراورتن تکاب باعث شده تا بتوان این سنگ را در ترکیب با تراورتن روشن نما مورد استفاده قرار داد و از زیبایی آن نهایت لذت را برد.

سنگ تراورتن تکاب
سنگ آتشکوه

۶. سنگ تراورتن آتش کوه

سنگ تراورتن آتش کوه از جمله دیگر انواع سنگ تراورتن موجود در بازار است. این سنگ از آتش کوه ایران خارج می شود و رنگ آن نیز روشن است. مانند بسیاری از سنگ های تراورتن، این سنگ نیز دارای خاصیت ساب پذیری بسیار بالایی است. هر چقدر رنگ سنگ آتش کوه روشن‌ تر باشد و موج های آن منظم تر باشند، قیمت سنگ تراورتن آتش کوه نیز افزایش پیدا می کند.

آموزش متر کردن سنگ نما

قیمت سنگ تراورتن در بازار

قیمت سنگ تراورتن در بازار تحت تاثیر نوع سنگ تراورتن است. با توجه به اینکه معادن مختلفی در کشور ایران وجود دارند که برای استخراج سنگ تراورتن مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار طبیعی است که قیمت سنگ تراورتن در بازار نیز متفاوت باشد. با توجه به عوامل موثر بر قیمت سنگ های تراورتن، لازم است که این سنگ ها را با کیفیت بالا تهیه کرده و بهترین سنگ تراورتن را در ساختمان مورد استفاده قرار دهید.

عوامل موثر بر قیمت سنگ تراورتن

  • کیفیت سنگ: یکی از مهم ترین عواملی که می تواند روی قیمت سنگ تراورتن تاثیرگذار باشد، کیفیت سنگ است. سنگ های تراورتن با توجه به بافت و ساختاری که دارد، می تواند در درجه بندی های مختلف تقسیم بندی شود.سنگ تراورتن درجه یک، درجه دو و سوپر از جمله سنگ های تراورتن باکیفیت موجود در بازار است.
  • درصد تخلخل: از دیگر عوامل موثر روی قیمت سنگ تراورتن، درصد تخلخل موجود در این سنگ ها است. به طور کلی، سنگ تراورتن در گروه سنگ های طبیعی متخلخل قرار می گیرد که دارای خلل و فرج های بسیار زیادی است. میزان تخلخل های موجود در این سنگ ها رابطه معکوسی با مقاومت آن ها و استحکام‌شان دارد. هر چقدر میزان تخلخل سنگ کمتر باشد، تراکم آن نیز افزایش پیدا می کند و این موضوع باعث افزایش قیمت سنگ می گردد.
  • سورت‌بندی سنگ: از دیگر عواملی که می تواند باعث تغییر قیمت سنگ تراورتن شود، سورت بندی سنگ است. سورت بندی سنگ بر اساس عوامل مختلفی از جمله نداشتن ترک و پوسیدگی، ظاهر سنگ و موج های آن تعیین می شود. هر چقدر سورت بندی سنگ ها منظم تر و دقیق تر باشد، قیمت سنگ تراورتن نیز بالاتر می رود.
  • ابعاد و قطر سنگ: ابعاد و قطر سنگ نیز می تواند روی قیمت انواع سنگ تراورتن تاثیرگذار باشد. سنگ های تراورتن در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار موجود است. هر چقدر اندازه های سنگ ها بزرگ تر باشد، قیمت تمام شده برای ساخت آن ها نیز بیشتر است. در حال حاضر سنگ سالب را می توان در گروه گران ترین سنگ های تراورتن قرار داد.
  • نحوه تولید و فرآوری سنگ: سنگ تراورتن می تواند با روش های مختلفی تولید شود. در برخی از مواقع برای صاف و یکدست کردن این سنگ ها از رزین، بتونه و اپوکسی استفاده می شود. این متریال ها و اقداماتی که روی سنگ های تراورتن انجام می شوند، می توانند تاثیر بسیار زیادی روی قیمت سنگ تراورتن داشته باشند.
  • رنگ سنگ تراورتن: از دیگر عوامل موثر روی قیمت سنگ تراورتن، رنگ این نوع سنگ است. سنگ های تراورتن موجود در بازار بسته به رنگی که دارند، قیمت گذاری می شوند. رنگ های سنگ تراورتن روشن، می تواند زیبایی فوق العاده ای داشته باشد و قیمت این سنگ ها را بالاتر ببرد. در عوض سنگ هایی که دارای تم رنگی تیره هستند، در گروه سنگ های تراورتن ارزان قیمت قرار می گیرند.
خرید بهترین سنگ تراورتن عباس آباد اصفهان

ارزان ترین سنگ تراورتن موجود در بازار

یکی از معیارهای اصلی افراد برای خرید سنگ تراورتن، قیمت است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد علاقه مند به خرید این نوع سنگ، از کارخانه های تولیدی مختلف سنگ های تراورتن در مورد قیمت سوال بپرسند. فاکتورهای مختلفی می توانند روی قیمت سنگ تراورتن موجود در بازار تاثیرگذار باشند که که قبلا در مورد آن ها صحبت کردیم. اما موضوعی که قصد باز کردن آن در این بخش از مقاله را داریم، کیفیت سنگ است.

کیفیت سنگ تراورتن تحت تاثیر قیمت آن می باشد. هر چقدر سنگ تراورتن کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. بنابراین اگر نیاز به استفاده از سنگ تراورتن در نمای خارجی ساختمان ها را دارید، حتما باید به کیفیت سنگ های تراورتن توجه بسیار زیادی داشته باشید و قیمت در اولویت آخر شما قرار بگیرد. برای خرید ارزان ترین سنگ تراورتن موجود در بازار، شاید گزینه های زیادی پیش روی شما باشند؛ اما هیچ تضمینی برای ماندگاری و کیفیت این سنگ های تراورتن برای نصب در نما و یا فضای داخلی وجود ندارد. با این حال سنگ هایی که دارای رنگ های تیره تر و درصد تخلخل بالاتر باشد، در گروه ارزان ترین سنگ های تراورتن موجود در بازار قرار می گیرند.

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد

همانطور که اشاره شد بسته به نوع سنگ تراورتن، قیمت آن نیز متفاوت است. یکی از بهترین سنگ های تراورتن موجود در بازار که با نام سنگ سفید نما تراورتن نیز شناخته می شود، سنگ تراورتن عباس آباد است. این نوع سنگ با درصد تخلخل پایین می تواند انتخاب بسیار خوبی برای نماسازی و استفاده در مناطق مرطوب باشد. ویژگی های سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان بهترین سنگ تراورتن برشمرده می شود. مقاومت این سنگ در برابر یخ زدگی و نور آفتاب بسیار زیاد است. علاوه بر این در اثر گذر زمان نیازی به نگرانی برای تغییر رنگ و ظاهر این سنگ طبیعی در ساختمان ها نیست.

با وجود برتری های سنگ تراورتن عباس آباد، قیمت این نوع سنگ هر چه که باشد به صرفه است. البته ذکر این نکته الزامی است که قیمت سنگ تراورتن عباس آباد تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی می باشد که از جمله آن ها می توان به رنگ پس زمینه این سنگ ها، سورت بندی سنگ ها و همچنین کیفیت آن ها اشاره کرد. ابعاد سنگ تراورتن و ضخامت آن نیز روی قیمت سنگ تراورتن عباس آباد تاثیر بسیار زیادی دارد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت سنگ تراورتن عباس آباد برای نماسازی، با تیم متخصص صنایع سنگ ایران مهر در ارتباط باشید تا توضیحات لازم را به شما بدهند.

سنگ عباس آباد، محبوب ترین سنگ تراورتن

خرید سنگ نما تراورتن از کارخانه

اگرچه انواع سنگ تراورتن می توانند کاربردهای بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی و محوطه سازی داشته باشند؛ اما مهم ترین کاربرد این سنگ ها، نماسازی است. برای خرید سنگ نما تراورتن از کارخانه، می توانید به صنایع سنگ ایران مهر مراجعه کنید. امکان خرید مستقیم از کارخانه در این مجموعه فراهم شده است. صنایع سنگ ایران مهر، به صورت تخصصی در حوزه تولید سنگ های نمای باکیفیت تراورتن فعالیت می کند و توانسته محصولات باکیفیتی را روانه بازار کند. این کارخانه با داشتن نمایندگی فروش سنگ تراورتن عباس آباد، اکثر نیازهای داخل کشور به این سنگ را برطرف می کند. در صورت نیاز به خرید سنگ تراورتن با قیمت مناسب و بهترین کیفیت، می توانید با این کارخانه در ارتباط باشید.

یک پاسخ

  1. پارسال از مجموعه شما ۴ هزارمتر سنگ تراورتن عباس آباد آتاکاما خریداری کردم
    مجموعه حرفه ای و کارمندان بسیار با اخلاقی دارید ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *